Prosjektleder
Investeringsprosjekter, Drammen kommune
Engene 1, 3017 Drammen, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Prosjektleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk eller skandinavisk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 8. juni
Drammen kommune er Norges sjuende største kommune målt i folketall, og vi har store ambisjoner på mange områder. Drammen kommune skal være et godt sted å leve for alle, og posisjonen som regionsenter av nasjonal betydning skal styrkes fram mot 2040. Basert på ambisiøse mål, bredt samarbeid og målrettet innsats gjennom de siste tiårene har kommunens fysiske forvandling blitt prisbelønnet for byrom og –utvikling med tilhørende infrastruktur.
Virksomhet Utbygging og infrastruktur er byggherre for kommunale infrastrukturprosjekter i tillegg til å ivareta ansvaret for koordinering og oppfølging av store plan- og utbyggingsprosjekter i offentlig og/eller privat regi. Virksomheten er inndelt i to avdelinger, Investeringsprosjekter og Prosjektutvikling. Avdeling Investeringsprosjekter har byggherre- og gjennomføringsansvar for infrastrukturprosjekter. Ansvaret omfatter prosjektering og bygging av anlegg innenfor vann og avløp, vei, park, torg, idrettsanlegg, nærmiljøanlegg, dammer og flomsikring mm.
I tillegg har vi ansvaret for store infrastrukturprosjekter som ny bybru og ny renseløsning for Drammensregionen. Avdelingen har også ansvar for oppfølging av utbyggings- og gjennomføringsavtaler i prosjekterings- og utførelses-fasen, hvor private utbyggere er byggherre. Vi søker nå etter prosjektleder som kan bidra til gjennomføringen av virksomhetens prosjektportefølje.
Virksomheten har totalt ca 40 medarbeidere innenfor prosjektledelse, byggeledelse, prosjektutvikling, prosjektkoordinering, juridisk rådgiving, og prosjektstøtte-funksjoner. Vi er engasjerte og kompetente i det vi gjør, og det finnes alltid noen å diskutere med. Du vil bli en del av et aktivt og erfarent team, med muligheter for å diskutere arbeidsoppgaver, problemstillinger, fag og kvalitet med kollegaer.
For stillinger der det er krav om politiattest, etter gjeldende lover vil dette bli innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen, før tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Daglig ledelse og resultatansvar for tildelte prosjekter fra oppstart og gjennom garantitid.
- Planlegge og gjennomføre prosjekter i henhold til vedtatte rammer.
- Overordnet ansvar for sikkerhet, helse og arbeidsmiljø (SHA) i henhold til byggherreforskriften.
- Oppfølging av utbyggings- og gjennomføringsavtaler der andre er byggherre.
- Ivareta samarbeid med relevante fagavdelinger og bestillende virksomheter i kommunen, samt eksterne aktører og brukere.
Kvalifikasjoner
- Utdannelse fra høyskole eller universitetsnivå på Bachelor- eller masternivå innenfor relevante fagområder.
- Du har kompetanse og erfaring som prosjekt- og/eller byggeleder innenfor bygg/anlegg/infrastruktur enten fra offentlig eller privat virksomhet.
- Du er ønskelig med kompetanse innenfor infrastrukturfagene og økonomistyring av prosjekter.
- Det er ønskelig med kompetanse og erfaring innenfor lov og forskrift om offentlige anskaffelse.
- For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves språkkunnskaper tilsvarende B2 i muntlig og skriftlig. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
- Du er resultatorientert, har god gjennomføringsevne, og leverer riktig kvalitet til avtalt tid.
- Du har gode kommunikasjonsevner, med evne til å formilde klare forventinger, budskap og tilbakemeldinger, både muntlig og skriftlig i kommunikasjon med teamet ditt, innbyggere, andre avdelinger og kontraktspartnere.
- Du er god i dialog og faglige diskusjoner, og ikke minst i å finne tverrfaglige og økonomisk riktige løsninger.
- God til å arbeide strukturert, holde oversikt over prosjektenes mange små og store oppgaver og prosjekter, ta initiativ til avklaringer og gjennomføre.
Fleksibilitet og stor arbeidskapasitet vil være en styrke i stillingen.
Vi tilbyr
- Utfordrende og interessante arbeidsoppgaver i et tverrfaglig miljø med gode kollegaer
- Et hyggelig og uformelt arbeidsmiljø
- Fleksibel arbeidstid
- God pensjonsordning
- Lønn etter avtale
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT.
I henhold til offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Kontaktinformasjon
Tone Bakken, Porteføljestyrer/ prosjektleder, 90539655, tone.bakken@drammen.kommune.noIda Skaugrud Easterday, Konstituert avdelingsleder Investeringsprosjekter, 48142778, ida.skaugrud.easterday@drammen.kommune.no
Arbeidssted
Engene 13017 Drammen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Drammen kommuneReferansenr.: 4971034385
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 08.06.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Ida Skaugrud Easterday
Konstituert avdelingsleder Investeringsprosjekter
48142778
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted