NAV-veileder
NAV Verdal
Vektargata 9, 7650 Verdal, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
NAV-veiledere (2 stillinger)
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
2
NAV Verdal leverer tjenester til ca. 15.000 innbyggere på vegne av stat og kommune. Kontoret består i dag av 34 både statlige og kommunalt ansatte. Kontoret er organisert i 2 avdelinger. Vi har i dag behov for 2 nye NAV-veiledere (statlig tilsetting). Alle NAV-veiledere arbeider i hovedsak med arbeidsrettet oppfølging av innbyggere, ut fra den enkelte innbyggers muligheter og behov.
Vi i NAV vet at å være i arbeid skaper positive effekter for liv og helse hos enkeltmennesker, familier og lokalsamfunn. Som NAV-veileder vil du få muligheten til å bidra til at flere mennesker kan komme seg inn i arbeid, samtidig som du kan være med å forebygge at flere faller ut av arbeid. Som NAV-veileder vil du møte en til tider svært variert arbeidsdag hvor din viktigste jobb ligger i relasjonsbygging til mennesker med ulike behov og i ulike livssituasjoner. Du må også bygge relasjoner til samarbeidspartnere og arbeidsgivere. Samtidig trenger vi deg som også mestrer en digital hverdag, og som kan forstå og anvende de ulike lov- og regelverkene vi i NAV jobber etter.
Om dette høres ut spennende og interessant ut så kan det være akkurat deg vi søker etter!
Arbeidsoppgaver
- Vurdere innbyggers behov for bistand
- Utøve helhetlig oppfølging og veiledning av innbyggere som trenger bistand for å komme i arbeid og aktivitet, deriblant vurdere hensiktsmessige tiltak
- Gjennomføre behovsvurdering og utarbeide aktivitetsplan i dialog med den enkelte innbygger
- Holde seg oppdatert, og utøve saksbehandling i henhold til gjeldende lover og regelverk knyttet til forvaltning og aktuelle ytelser
- Yte riktig service til innbyggere, arbeidsgivere og samarbeidspartnere gjennom tverrfaglig samarbeid internt og eksternt
- Utføre oppgaver knyttet til kontorets mottak ved behov
Kvalifikasjoner
- Minimum 3-årig utdanning fra universitet/høyskole. Lang relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Relasjonskompetanse – du må ha erfaring med, og evne til å bygge og stå i relasjoner med mennesker i utfordrende livssituasjoner over tid. Det vil være en fordel om du også har erfaring med å samarbeide med arbeidsgivere, helsepersonell, tiltaksarrangører m.m.
- Digitalkompetanse – du må ha evne til å håndtere og lære deg et bredt spekter av datasystemer - det vil være en fordel med erfaring med Office 365, som er vårt interne samhandlingsverktøy. I tillegg ønsker vi at du har kompetanse til å se sammenhengen og mulighetene i digitale verktøy i samhandling med innbyggerne.
- Endringskompetanse – du må ha erfaring med endringsprosesser, og ha evne til å kunne endre arbeidsoppgaver og metodikk i tråd med NAVs endringer, behov og prioriteringer.
- Helhetsforståelse - du må ha evne til å se hele mennesket, og utføre
arbeidsoppgaver helhetlig, uavhengig av fagfelt.
- Førerkort kl. B
Vi ber om at du i søknaden synliggjør kort hvordan du vil bruke nettopp din erfaring og kompetanse i møte med mennesker og endringsprosesser, både internt og i møte med innbyggere.
Personlige egenskaper
- Et menneskesyn som støtter oppunder NAV sine holdninger og verdier
- Liker å jobbe i team, samtidig er du selvstendig og trives i et hektisk miljø
- Tydelig og med gode evner til å motivere
- Stor arbeidskapasitet, effektiv og evne til å finne gode løsninger
- Selvstendig, strukturert og målrettet
- Gode samarbeidsevner og godt humør, aktiv bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
- Det er nødvendig med god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Personlige egenskaper vil bli tillagt stor vekt.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfulle arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Aktive og engasjerte kollegaer i flotte lokaler
- Fleksibel arbeidstid og hybrid arbeidshverdag
- Lønn i stillingskode1434, rådgiver, lønnsspenn fra kr 485.800,- – 553.500,- (ltr 52 – 60).
- God pensjonsordning gjennom Statens Pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2%)
Kontaktinformasjon
Rune Trætli Storvik, Avdelingsleder, 941 97 928Anders Almenning, NAV leder, 934 05 493
Arbeidssted
Vektargata 97650 Verdal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4634852874
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.04.2023
Om bedriften
NAV søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
NAV består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i NAV. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrifter via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2288995
- Hentet fra
talentech
- Referanse
8c465ba592d24fc895c3f77e54f79f08