Veiledere NAV Lillestrøm
Lillestrøm kommune
Dampsagveien 2, 2004 Lillestrøm
Om jobben
Stillingstittel
Veiledere NAV Lillestrøm
Oppstart
1. august 2023
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Antall stillinger
8
Har du erfaring med flyktningarbeid? Og muligheter til å tiltre i løpet av høsten? Da har vi behov for deg!
Vi har 8 engasjementer som veileder med varighet på to år.
NAV Lillestrøm leverer i dag tjenester til kommunens innbyggere og arbeidsgivere, og gjennom NAV sin innsats skal flere få mulighet til å være i arbeid, delta i samfunnet og være sikret inntekt. Samfunnsoppdraget vårt handler om å forebygge og redusere utenforskap i kommunen, bidra til sosial og økonomisk trygghet, og fremme overgang til arbeid og aktivitet. Vi har fokus på innovasjon og utvikling, og vi er en menneskeorientert organisasjon. NAV Lillestrøm har ca. 220 medarbeidere fordelt på syv avdelinger med til sammen 22 team. Disse jobber med oppfølging av brukere og arbeidsgivere. I tillegg har kontoret to stabsavdelinger; "Organisasjon og utvikling" og "Fag og samfunn".
Som veileder må du ha evne til å takle høyt arbeidstempo, prioritere blant mange arbeidsoppgaver og trives med uforutsigbarhet, hvor både brukers og kontorets behov kan endre seg ut fra hva som er situasjonen i samfunnet. Vi jobber tverrfaglig, og ut fra et forebyggende perspektiv, og vi samarbeider med arbeidsgivere, fastleger, tiltaksbedrifter, skoler og andre instanser i kommunen. Vi ønsker å la medarbeiderne jobbe der de er best, og gi utviklingsmuligheter ved å kunne bytte arbeidsoppgaver og team underveis. Vi rekrutterer bredt, og vi vil vurdere hvilket team du som nyansatt skal jobbe i ut fra kontorets behov og ut fra din kompetanse og interesse. Som veileder ved NAV Lillestrøm kan du bidra aktivt til innovasjon i tjenestene, og det er mulighet for å være med i ulike utviklingsprosjekter.
Vi intervjuer aktuelle kandidater fortløpende og de siste intervjuene er planlagt gjennomført fredag 16. og mandag 19. juni. Ønske om snarlig tiltredelse.
Her kan du få et innblikk i vår arbeidshverdag: Bilder NAV Lillestrøm
Arbeidsoppgaver
Veiledere hos oss jobber tverrfaglig, og ut fra et forebyggende perspektiv, og samarbeider med for eksempel arbeidsgivere, fastleger, tiltaksbedrifter, skoler og andre instanser i kommunen.Arbeidsoppgavene i disse stillingene vil i hovedsak dreie seg om bosetting av flyktninger og helhetlig oppfølging og veiledning av mennesker som trenger hjelp til å bli integrert i samfunnet og å komme i arbeid og aktivitet. Det kan også være saksbehandling knyttet til sosialtjenesteloven og integreringsloven. Våre veiledere gir råd og veiledning knyttet til økonomi, bolig, integrering og akutte kriser som oppstår, samt utredning og vedtaksfatting.
NAV er i stadig endring og utvikling, og variasjon og endringer i arbeidsoppgaver over tid vil måtte påregnes.
Kvalifikasjoner
- Minimum bachelorgrad fra universitet eller høyskole, innen et fagområde som er relevant for stillingen. Særlig relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
- Relevant erfaring fra arbeid med flyktninger eller bosetting.
- Erfaring med relevant koordineringsarbeid.
- Kjennskap til NAV, Sosialtjenesteloven og Integreringsloven.
- God systemforståelse og kunnskap om integreringsarbeid.
- Gode kommunikasjonsferdigheter og norskkunnskaper, både skriftlig og muntlig.
- Gode digitale ferdigheter og behersker godt en arbeidshverdag på digitale plattformer.
- Gjerne erfaring fra arbeid med journalføring og arbeid i fagsystemer.
- Ønskelig med førerkort klasse B.
De formelle kravene til stillingen må kunne dokumenteres og utenlandsk utdanning må være NOKUT-godkjent. Alle attester og vitnemål må legges inn i Webcruiter innen søknadsfristen, og minst to referanser må oppgis.
Personlige egenskaper
- Du har evne til å bygge gode relasjoner i samhandling med både flyktninger, kollegaer og samarbeidspartnere.
- Du er analytisk og tenker helhetlig.
- Du er profesjonell og har god rolleforståelse.
- Du må kunne jobbe selvstendig, effektivt og målrettet.
Vi tilbyr
- Spennende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde.
- Et utviklingsorientert og moderne NAV-kontor med et godt fagmiljø.
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling.
- Et godt arbeidsmiljø med engasjerte og inkluderende kollegaer.
- Moderne og helsefremmende lokaler (ABW – aktivitetsbasert arbeidsplass), der fysisk aktivitet og trening er en naturlig del av arbeidshverdagen.
- En inkluderende arbeidsplass med aktiv medbestemmelse.
- Kontorlokaler sentralt i Lillestrøm, rett ved togstasjonen, 10 minutter med tog fra Oslo S.
- Fleksibel arbeidstid, med sommer-/vintertid, og en hybrid arbeidshverdag.
- Bedriftshelsetjeneste.
- Aktivt bedriftsidrettslag.
- Kommunal tilsetting, Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen med stillingstittel konsulent/spesialkonsulent.
- Pensjons- og forsikringsordning gjennom KLP.
Kontaktinformasjon
Ingvild Schei Jacobsen, konstituert avdelingsleder, 45398364Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4671250658
Stillingsprosent: 100%
Engasjement, Vikariat
Startdato: 01.08.2023
Søknadsfrist: 14.06.2023
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 90.000 innbyggere og en strategisk beliggenhet på Nedre Romerike. Utviklingen i kommunen baseres på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø, by- og tettstedsutvikling, mestring hele livet og innovasjon. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2355895
- Hentet fra
talentech
- Referanse
130a315b68664b9fb3f8156287b1d69a