Forebyggende helsetjenester for barn, unge og familier
Kristiansund kommune Forebyggende helsetjenester
Kongens plass 1, 6501 Kristiansund N
Om jobben
Stillingstittel
Koordinator i team for barnekoordinator
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest mandag 8. september
Vi har nå ledig 2 x nyopprettede stillinger i team for barnekoordinator ved enhet Forebyggende helsetjenester:
- 100 % fast stilling som koordinator (konsulent)
- 50 % fast stilling som koordinator (spesialkonsulent)
Stillingene er en viktig del av kommunens satsing på forebygging og helhetlig tjenesteyting til barn og unge med sammensatte behov. Vi søker deg som ønsker å bidra til utviklings- og omstillingsarbeid med barn og deres familier i fokus. Du får jobbe i et spennende fagmiljø preget av samarbeid, nytenkning og medvirkning.
Om enheten
Forebyggende helsetjenester er en tverrfaglig enhet som yter både universelle og spesielle tjenester til foreldre, barn og unge. Våre tjenester inkluderer blant annet jordmortjeneste, helsestasjonstilbud for barn 0-5 år, skolehelsetjenester for barn 6-20 år, samt helsestasjon for ungdom. Vi tilbyr også fysioterapitjenester, psykiske helsetjenester uten henvisning, helsetjenester for flyktninger og vaksinering. Du finner oss på Kongens plass 1 i Kristiansund sentrum.
Arbeidsområder
- koordinere det samlede tjenestetilbudet for barn med skade, sykdom eller nedsatt funksjonsevne
- veiledning av familier og barn i møte med tjenesteapparatet og pasient- og brukerorganisasjoner
- koordinatorrolle i enkeltsaker, sikre fremdrift og oppfølging av individuelle planer
- sørge for informasjon og helhetlig veiledning om helse- og omsorgstjenester
Kvalifikasjonskrav
- for 100 % stilling som konsulent gjelder krav om fagbrev som helsefagarbeider
- for 50 % stilling som spesialkonsulent gjelder krav om relevant 3-årig helsefaglig universitets-/høgskoleutdanning, eks. fysioterapeut, ergoterapeut, vernepleier eller sykepleier
- gode formidlingsevner i norsk, skriftlig og muntlig
- gode digitale ferdigheter og erfaring med bruk av digitale kommunikasjonskanaler
- førerkort klasse B
Ønskelige kvalifikasjoner
- god innsikt i det offentlige hjelpeapparatet, med forståelse for hvordan ulike tjenester og instanser samarbeider om å gi helhetlig oppfølging
- erfaring fra tverrfaglig samarbeid med barn, unge og familier
- kunnskap om habilitering og individuell plan
- kompetanse innen møteledelse og prosessarbeid, for eksempel ansvarsgrupper
- erfaring med pårørendearbeid
Vi ser etter deg som
- trives i møte med mennesker og som bygger gode relasjoner, både med barn, familier og samarbeidspartnere
- er engasjert og utviklingsorientert, og som evner å se nye løsninger i møte med komplekse behov
- har god evne til å planlegge, organisere og følge opp flere parallelle prosesser
- setter tydelige rammer, prioriterer oppgaver og sikrer fremdrift, også når saker er sammensatte
Vi tilbyr
- en spennende nyopprettet stilling med meningsfylte arbeidsoppgaver i et viktig team
- mulighet til å påvirke og videreutvikle tjenester rettet mot barn og familier
- et inkluderende og faglig sterkt arbeidsmiljø
- dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
- offentlig tjenestepensjon i KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f1ffc798-a591-4def-baef-a4ab4fec8807
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3535213_245009_no