Avdelingsleder Eiendomsdrift Øst
Eiendom, Bærum kommune
Arnold Haukelands plass 10, 1338 Sandvika
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 3. august
Avdelingsleder for Eiendomsdrift Øst er en nyopprettet stilling i en ny avdeling som følge av omstilling i Bærum kommune Eiendom. Avdelingen har en sentral funksjon i den nyopprettede enheten Teknologi og eiendomsdrift (TED). Avdelingslederen skal ha et overordnet ansvar for drift, vedlikehold og utvikling av en betydelig del av de kommunale eiendommene i Bærum kommune.
Avdeling Eiendomsdrift Øst skal gjennomføre planlagt drift og vedlikehold av en betydelig andel av kommunens ca 1 million m2 bygg. Avdelingen vil være relativt stor med ca 30 ansatte. I tillegg til tydelige planer for gjennomføring av drifts- og vedlikeholdsarbeidet, vil kompetanseutvikling og bruk av digitale systemer stå sentralt for de ansatte i avdelingen. Det er viktig at avdelingen arbeider for økt produktivitet gjennom å optimalisere arbeidsflyt og effektiv ressursbruk.
Avdelingen skal arbeide på tvers av sektorer bl.a. skoler, barnehager, sykehjem, kulturbygg og idrettsanlegg. Avdelingen er delt opp i team med teamleder og driftsteknikere. Teamene i avdelingen ledes av teamledere som har den daglige oppfølgingen av de ansatte driftsteknikerne, og skal sørge for mest mulig planlagt arbeid og lite ad hoc-arbeid. Teamlederne har ikke personalansvar.
I tillegg til drift og vedlikehold av eiendommene, vil avdelingen også stå sentralt i arbeidet med vedlikeholdsplanlegging og kartlegging av tilstand på eiendomsmassen. Avdelingen vil også være sentral i forhold til gjennomføring av tiltak knyttet til oppnåelse av vedtatte mål for omstilling i Eiendom.
Enheten Teknologi og Eiendomsdrift (TED) med tilhørende avdelinger, opprettes som tjenestested i Eiendom fra 01.09.2025. Tjenestestedet etableres som del av omstillingsarbeidet i Eiendom. TED skal ha ansvar for drift og utvikling av hele kommunens bygg og eiendommer. TED kombinerer praktisk erfaring med teknisk og faglig kompetanse for å sikre at eiendommene fungerer godt i dag og er rustet for fremtiden.Gjennom samspill mellom teori og praksis skal Teknologi og eiendomsdrift arbeide systematisk og kunnskapsbasert med vedlikehold, tekniske anlegg, energioppfølging og utvikling av digitale løsninger. TED bruker teknologi aktivt for å optimalisere drift, forbedre innemiljø og redusere ressursbruk – samtidig som det legges til rette for fremtidens behov. TED er en pådriver for innovasjon og utvikling i kommunens bygg. TED skal stille riktige tekniske krav, utvikle og følge opp vedlikeholdsplaner, samt sørge for at både inne- og utemiljø er trygge, funksjonelle og bærekraftige. TED skal også bidra i planlegging og realisering av nye bygg, og sikre at teknologiske løsninger og digital infrastruktur er integrert fra start.Arbeidsoppgaver
- Ansvar for daglig drift, ressursstyring, planlegging og prioritering
- Sikre nærledelse og at personalansvaret utøves i tråd med arbeidsgiverstrategien. Ansvar for helse, miljø og sikkerhet (HMS) i egen avdeling
- Ansvar for økonomistyring og budsjettoppfølging, rapportering, årshjul mv. Ansvar for fakturahåndtering i egen avdeling
- Sikre at tjenester leveres med riktig kvalitet, herunder felles praksis og likebehandling. Sikre effektiv tjenesteproduksjon og leveranse av tjenester på avtalte nivå. Bidra
- til utvikling av tjenestene, sikre innovasjon, faglig utvikling og opplæring. Ansvar for avviks- og forbedringsarbeid i egen avdeling
- Fremme samarbeid med øvrige avdelinger i kommunen for å sikre helhetlige løsninger og effektiv ressursutnyttelse (Ett Bærum). Ivareta brukerdialog, samordning og
- samskaping. Sikre samarbeid med tillitsvalgte og vernetjeneste
- Delta i tjenestestedets ledergruppe
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innen byggfag, eiendomsdrift/-forvaltning, minimum bachelornivå
- Lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Lang og bred erfaring innen drift og vedlikehold av offentlige og/eller private eiendommer, inkl. formålsbygg
- Kompetanse innen personalledelse, økonomistyring og budsjettarbeid
- Ønskelig med erfaring fra rådgivning og prosjektledelse innen eiendomsdrift
- God kjennskap til lover og forskrifter knyttet til eiendomsdrift og vedlikehold
- Relevant erfaring innen eiendoms-, bygg- og anleggsfag, juridiske fag, økonomi, administrasjon og ledelse
- Kunnskap om offentlige anskaffelser
- Kjennskap til offentlig drift og forvaltning
- Ønskelig med noe erfaring fra endringsprosesser og/eller erfaring med innføring av digitale virkemidler for tjenesteutvikling
- Ønskelig med erfaring fra å lede medarbeidere gjennom tillit, autonomi og mestring
Personlige egenskaper
- Evne til å sette klare mål og arbeide systematisk for å oppnå dem
- Evne til å bygge og vedlikeholde positive arbeidsforhold, samt effektiv kommunikasjon og samarbeid med andre
- Setter utfordrende mål og jobber hardt for å nå dem
- Evne til å tilpasse seg og lede endringer, samt fremme nye initiativ og utviklingsarbeid
- Forstår virksomhetens strategier og prioriteringer, og bruker kunnskapen til å oppnå mål
- Utvikler omfattende og realistiske planer med både korte og lange tidshorisonter
- Vurderer hver handling og avgjørelse opp imot dens innvirkning på kunden
- Formidler informasjon med klarhet og letthet, både muntlig og skriftlig
Vi tilbyr
Bærum kommune ønsker å være en tillitsbasert organisasjon. Dette innebærer at våre ledere skal fremheve og dra nytte av medarbeidernes kompetanse og motivasjon til å gjøre en god jobb. Gjennom utvikling, læring og jobbautonomi, skal vi finne løsninger tett på innbyggernes behov.
Som leder for avdeling Eiendomsdrift Øst vil du få mulighet for å utvikle deg selv, både som leder og innen aktuelle fagområder. Kompleksiteten i stillingen ligger i kombinasjonen av eiendomskompetanse, erfaring fra drift, forvaltning og prosjekter, samt lederegenskaper og kommunikasjonsevner.
En av de største utfordringene i stillingen som avdelingsleder vil være å sikre både ressurser og tilstrekkelig kapasitet i arbeidet med driften av de kommunale eiendommene. Dette krever en dyptgående forståelse av både eiendomsdriften, forståelse for eiendomsforvaltning og behovet for gode planer knyttet til både drifts- og vedlikeholdsarbeidet.
Kontaktinformasjon
Petter N Haug Sandbu, Tjenesteleder, 92823930, petter.sandbu@baerum.kommune.noSigne Lyngseth Vestby, Avdelingsleder, 92641123, signe.lyngseth.vestby@baerum.kommune.no
Arbeidssted
Arnold Haukelands plass 101338 Sandvika
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bærum kommuneReferansenr.: 4989785309
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 03.08.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Sammen skaper vi et godt og inkluderende samfunn for over 130 000 innbyggere, både i dag og i årene som kommer. Vi skaper rammer som bidrar til at de aller minste kan leke og lære og at de som trenger en hjelpende hånd får en hverdag preget av mestring, mening og verdighet. Vi gjør et bredt spekter av arbeidsoppgaver, og felles for oss alle er at vi får tillit og myndighet til å påvirke vår egen arbeidshverdag for å skape et samfunn som er godt å leve i. Hos oss kan du bli med og sette spor.
Søkere gjøres oppmerksom på at opplysninger om dem kan bli offentliggjort, selv om søkerne ber om ikke å bli ført opp på offentlig søkerliste (Offentliglova §25).
Før ansettelse i Bærum kommune skal identitet dokumenteres og oppholdstillatelse være gyldig.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f1e37c87-b3d2-45d7-8767-6e732771e60b
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f01633bd67e845aca75b150749b8cbb7