Er du en tillitskapende relasjonsbygger med ønske om en meningsfull jobb? Se her!
Nav Sola
Rådhusvegen 21, 4050 Sola, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Veileder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 10. august
Har du et brennende ønske om å gi alle en sjanse til å bidra i arbeidslivet? Er du en problemløser som trives med å finne gode løsninger sammen med mennesker i utfordrende situasjoner og blir du motivert av å jobbe et sted med et inspirerende samfunnsoppdrag? Svarte du "JA" på disse spørsmålene? Da kan det være deg vi leter etter!
Hos Nav Sola jobber vi for å gi mennesker muligheter. Vi søker nå etter en engasjert veileder til fast stilling i avdelingen for Arbeidsavklaring og Inkludering.
Hos oss vil du blant annet veilede og følge opp mennesker som er under arbeidsavklaring, og bistå de på vei til sosial og økonomisk trygghet. I denne stillingen er det derfor viktig at du kan inspirere og motivere andre, finne muligheter og se ressurser i de du følger opp. Du vil også saksbehandle i henhold til gjeldende lovverk og regler, og ha kontakt med arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere i regionen.
Nav Sola holder til i Rådhuset i Sola sentrum, med rundt 55 ansatte innenfor ulike fagområder. Vi har gode parkeringsmuligheter og er i nærheten av kollektivtransport hvis du tar buss. Vi har god kantine, trivelige medarbeidere og et engasjement for innbyggerne våre. Våre medarbeidere rapporterer om en svært høy grad av psykologisk trygghet, høy kollegastøtte og et godt sosialt klima. Med andre ord; hos oss blir du del av et virkelig godt arbeidsmiljø og et team som er oppmuntrende og støttende ovenfor hverandre.
Dersom du kjenner deg motivert for denne stillingen og for å bli en del av vårt team, gleder vi oss til å lese din søknad!
Arbeidsoppgaver
- Oppfølging og veiledning av personer som trenger hjelp til å komme i arbeid og aktivitet.
- Kartlegge den enkeltes ressurser og muligheter, med mål om arbeid og/eller utdanning.
- Gi informasjon, engasjere og motivere til deltakelse i arbeid og aktivitet.
- Utarbeide gode arbeidsevnevurderinger og aktivitetsplaner.
- Saksbehandling i henhold til relevante lovverk.
- Samarbeide med arbeidsgivere, tiltaksarrangører og helsevesen.
Kvalifikasjoner
Den vi ansetter må ha følgende kvalifikasjoner:
- Fullført utdannelse tilsvarende bachelor. Utdanninger innen samfunn- og velferdsfag, sosiologi, helse eller sosialt arbeid er en fordel. Lang relevant arbeidserfaring og/eller utdanning kan kompensere for utdanningskrav.
- Gode kommunikasjonsferdigheter med evner til å kommunisere lett og tydelig, både muntlig og skriftlig. (Søkere med annet morsmål enn norsk må kunne dokumentere minst B2-norsknivå).
- God digital kompetanse, blant annet god erfaring med bruk av Office 365.
- Erfaring med veiledning og oppfølging av personer i utfordrende livssituasjoner.
- Inngående kunnskap om eller erfaring med saksbehandling og lovanvendelse.
Hvis du i tillegg har følgende, er det en fordel:
- Interesse for, og kjennskap til det lokale arbeidsmarkedet.
- Erfaring med tverrfaglig arbeid der du har jobbet sammen med andre på tvers av ulike fagfelt og områder, for å oppnå felles mål.
I søknaden din ønsker vi å lese hvordan og hvorfor du oppfyller stillingens kvalifikasjonskrav.
Personlige egenskaper
For at du skal mestre og trives i denne stillingen over tid, er særlig disse personlige egenskapene viktige:
Personlige egenskaper vektlegges sterkt. Vi benytter derfor DNV-GL sertifisert MAP-personlighetestest i våre rekrutteringsprosesser. Aktuelle kandidater vil i forkant av intervjuet få tilsendt testen til gjennomføring.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver med mulighet for faglig og personlig utvikling, eksempelvis gjennom videreutdanninger i kollegaveiledning og forvaltningsrett.
- Dyktige kollegaer i et arbeidsmiljø som scorer høyt på psykologisk trygghet og godt sosialt klima.
- Mulighet til å benytte én time per uke i arbeidstiden til fysisk aktivitet.
- Fleksibel arbeidstid med mulighet for fleksibel hjemmekontorordning.
- Fast stilling som veileder i stillingskode 1434 Rådgiver, med årslønn fra 570.000 til 635.000kr.
- Gode pensjons- og forsikringsordninger gjennom Statens Pensjonskasse (SPK).
- Tilbud om medlemskap i Hjem-Jobb-Hjem-ordningen.
Les mer om NAV som arbeidsgiver på nav.no.
Vitnemål, attester og tilsvarende må legges ved søknaden elektronisk på søknadstidspunktet. Utenlandske utdanningsgrader må være godkjent av NOKUT eller Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse.
Kontaktinformasjon
Ingrid Chr. Liebich, Avdelingsleder Arbeidsavklaring og Inkludering, 47234161Arbeidssted
Rådhusvegen 214050 Sola
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4972497659
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 10.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Ingrid Chr. Liebich
Avdelingsleder Arbeidsavklaring og Inkludering
47234161
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f12170ea-1840-417f-93b1-9a78a8e22fdb
- Hentet fra
talentech
- Referanse
45efb7f8e1e2412c84e04929eced735a