Erfaren anskaffelsesrådgiver
Tolletaten
0152 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Erfaren anskaffelsesrådgiver
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk eller engelsk
- Antall stillinger
- 1
- Arbeidssted
- Hybridkontor
Søk på jobben
Søk senest onsdag 7. januar
Vil du bli en del av et fremtidsrettet anskaffelsesmiljø?
Økonomi- og anskaffelsesavdelingen søker deg med kompetanse og erfaring fra offentlige anskaffelser. I stillingen vil du gjennomføre anskaffelsesprosesser og forvalte rammeavtaler og kontrakter for hele etaten.
Du blir en del av økonomi - og anskaffelsesavdelingen - et sterkt fagmiljø med 17 dyktige kolleger - ledet av en avdelingsdirektør og underlagt Tolletatens styringsstab. Her jobber vi strategisk med anskaffelser og økonomi, og du får muligheten til å påvirke utvikling av avdelingen, bidra til innføring av kategoristyring og sikre at Tolletaten får mest mulig verdi ut av sine anskaffelser. Dette er rollen for deg som ønsker å kombinere faglig tyngde med utvikling, samarbeid og struktur.
Sentrale arbeidsområder:
- gjennomføre anskaffelser i henhold til lov og forskrift om offentlige anskaffelser
- kontraktsoppfølging
- digitalisering av anskaffelsesprosessen
- utarbeidelse av analyser og styringsinformasjon
- utviklingsoppgaver som eksempelvis digitalisering, analysearbeid, utarbeidelse av styringsinformasjon og arbeid med virksomhetsplaner
Arbeidsoppgavene vil til enhver tid bli vurdert ut fra avdelingens- og den enkelte kandidats samlede kompetanseprofil.
Vi ser etter deg som har:
- fullført mastergrad innenfor relevant fagområdet som eksempelvis økonomiske/juridiske/IT-fag . Fullført bachelorgrad og svært god realkompetanse kan erstatte kravet om mastergrad.
- erfaring med gjennomføring av offentlige anskaffelsesprosesser, evt. erfaring fra anskaffelser i privat sektor. Forståelse for anskaffelsesregelverket er viktig.
- gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk, både muntlig og skriftlig
- erfaring med IT-anskaffelser er en fordel
Vi gjør oppmerksom på at dersom du blir ansatt, vil du måtte levere en tilfredsstillende uttømmende og utvidet politiattest.
Personlige egenskaper:
Vi ønsker oss en ny kollega som:
- bidrar til god samhandling og har gode samarbeidsevner
- er analytisk og jobber strukturert
- er ansvarlig og selvstendig
- bidrar til et miljø der vi deler kunnskap, støtter hverandre og har det gøy på jobb
Hos oss får du:
- et tverrfaglig og inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte, erfarne og dyktige kollegaer
- faglig utvikling gjennom ansvar og involvering
- fleksibel arbeidstidsordning og mulighet for bevegelse i arbeidstiden i inntil 1 time pr. uke
- pensjons-, forsikrings- og låneordninger i Statens pensjonskasse
- mulighet for arbeid fra hjemmekontor 1-2 dager i uken
- arbeidssted sentralt i Oslo sentrum i moderne lokaler
- stillingen lønnes som rådgiver (kr 600 000 - 750 000) eller seniorrådgiver (kr. 750 000 – 900 000). For særlig godt kvalifiserte søkere kan høyere lønn vurderes.
Til deg som søker jobb i Tolletaten
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i forbindelse med våre ansettelser.
Du må fylle ut feltene «Utdannelse» og «Arbeidserfaring» og laste opp relevante vitnemål og eventuelle attester.
I Tolletaten mener vi at mangfold og inkludering er en styrke, og vi har nulltoleranse for trakassering og diskriminering. Vi er avhengig av medarbeidere med ulik bakgrunn, kompetanse og erfaringer for å løse vårt samfunnsoppdrag. Dersom du har hull i CV-en, funksjonsnedsettelse eller innvandrerbakgrunn, oppfordrer vi deg til å krysse av for dette da du kan ha rett til positiv særbehandling. Les mer om dette på arbeidsgiverportalen.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
f11ca214-4fd2-48b3-884f-9838482e1303
- Sist endret
15. desember 2025
- Hentet fra
sap
- Referanse
1985
Lignende annonser
Rådgiver innen anskaffelser
Arbeidsgiver
Norconsult
Sted
Sandvika
1059 Underdirektør
Arbeidsgiver
Tolletaten
Sted
Oslo
Anskaffelsespesialist
Arbeidsgiver
Trondheim Engineering AS
Sted
Lillestrøm