Chateau Neuf AS søker ny barsjef!
Chateau Neuf AS
15 Slemdalsveien, 0369 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 8. juni
Chateau Neuf AS søker ny barsjef!
Chateau Neuf AS (CNAS) ansetter ny barsjef med hovedansvar for showbar og varebeholdning i 100 % fast stilling.
Om arbeidsgiverenChateau Neuf AS har de siste årene opplevd sterk vekst, både i antall arrangementer, besøkende og omsetning. Huset fasiliterer årlig rundt 1500 åpne arrangementer i 15 unike lokaler og 5 tilhørende barer, midt i studentenes storstue på Majorstuen. Hos oss får du ta del i et aktivt og levende hus med konserter, forestillinger, foredrag, quiz, filmvisninger og mye mer.
Serveringsdriften på Chateau Neuf består av to ulike hovedkomponenter. Glassbaren, vår hovedbar, er åpen mandag - lørdag gjennom hele året. I tillegg har vi flere serveringspunkter som åpnes ved arrangementer. Hoveddelen av totalomsetningen vår kommer fra bardrift i forbindelse med konserter, foredrag og musikalforestillinger, altså showbar, som hovedsakelig skjer i perioden september - medio desember og fra januar - påske hvert år.
CNAS har et tverrfaglig arbeidsmiljø, med stor grad av fleksibilitet og fokus på både faglig utvikling og godt arbeidsmiljø. Vi har i tillegg flere frivillige funksjoner på bygget som arbeider parallelt med selskapet.
Om stillingenVi ser etter en barsjef som vil videreutvikle og profesjonalisere serveringsvirksomheten ved Chateau Neuf.
Serveringsdriften består i dag av omtrent 30 ansatte, tilsvarende fem årsverk. Stillingen samarbeider tett opp mot en annen barsjef som har hovedansvar for den daglige bardriften i Glassbaren samt overordnet personalansvar, og som bistår med bemanning, timelister og lønnskjøring.
Den utlyste stillingen innehar ansvar for Chateau Neufs showbarer i forbindelse med arrangementsavvikling og et hovedansvar for husets varebeholdning. Dette innebærer blant annet lagerkontroll og bestilling, samt tilknyttede driftsfunksjoner -- herunder personalansvar, økonomistyring og konseptutvikling.
Du vil ha det daglige ansvaret for å sikre effektiv drift og høy kvalitet i alle ledd, og jobbe tett med både arrangementsansvarlig, teknisk personell, frivillige og leverandører/samarbeidspartnere.
De ansatte er organisert og har sin tariffavtale gjennom Fellesforbundet.
Ansvarsområder
Som barsjef har du følgende hovedansvarsområder:
-
Baravvikling i forbindelse med arrangementsvirksomhet.
-
Lagerstyring, varebestilling og inventarkontroll.
-
Budsjett for egen avdeling, økonomioppfølging og fortløpende rapportering.
-
Konseptutvikling for serveringstilbud og publikumstilfredshet.
-
Etablere og opprettholde gode kundeforhold med eksterne leverandører og partnere.
-
Internkontroll og rutiner i forbindelse med myndighetsrapportering.
-
Bistå med kompetanseutvikling hos frivillig arrangementspersonell.
Du vil i tillegg bistå med:
-
Rekruttering, opplæring og oppfølging av serveringspersonell.
-
Personalansvar og HMS-arbeid.
-
Bidra til husets helhetlige identitet og publikumsopplevelse.
-
Har praktisk erfaring fra tilsvarende arbeid i uteliv, festival, kulturhus eller restaurantbransjen.
-
Har god økonomiforståelse og gjerne kjennskap til programvarer som Munu, Tripletex og Planday.
-
Er en naturlig leder med gode samarbeidsevner og evne til å motivere ansatte.
-
Er strukturert, selvdreven og ambisiøs -- med høy eierskapsfølelse for sitt ansvarsområde.
-
Er god i møte med gjester, og bidrar til en positiv opplevelse for husets besøkende.
-
Har god fremstillingsevne på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.
Utdanning innen salg, markedsføring, reiseliv eller restaurantfag kan være en fordel, men er ikke et krav, og personlig egnethet vil i stor grad vektlegges.
Arbeidstid og arbeidssted:CNAS tilbyr en fleksibel 37.5 timers arbeidsuke. Ettersom huset er åpent alle dager gjennom uken, fra tidlig til sent, har vi ingen kjernetid og med unntak av obligatoriske møtepunkter vil du stort sett kunne styre din egen arbeidshverdag. Vi opererer med gjennomsnittsberegning av timer gjennom hele året, og det er per dags dato mulig å ha opp til 20% hjemmekontor. CNAS avvikler fem ukers ferie, hvor tre uker må tas ut sammenhengende i løpet av juli måned.
Vi ønsker oss en barsjef som også deltar i arrangementsavviklingen, og minimum 30% kvelds- og helgearbeid må dermed påregnes. Stillingen krever en del fysiske oppgaver i forbindelse med varemottak.
Som barsjef vil du være del av administrasjonen på Chateau Neuf. Administrasjonen møtes fast hver mandag og gjennomfører et todagers seminar to ganger i året, med fokus på faglig ambisjon og utvikling av arbeidsmiljøet. Utover dette vil arbeidsstedet være på Chateau Neuf.
Vi tilbyr:-
En spennende arbeidshverdag i møte med en stor variasjon av kulturarrangementer
-
Mulighet til å forme og utvikle en av byens største kulturhus
-
Et fremoverlent og engasjert arbeidsmiljø
-
Fri telefon og nødvendige digitale arbeidsverktøy
-
Fleksibilitet i arbeidshverdagen
-
Lønn etter avtale
Aktuelle kandidater vil kontaktes fortløpende fra 2. juni. Vi håper å gjennomføre ansettelse i løpet av juni, med ønsket oppstart i løpet av august eller september.
Send oss en søknad og CV. Søknader uten søknadstekst vil ikke bli vurdert.
Om bedriften
Chateau Neuf har i over 50 år vært en av landets ledende arenaer for konsert, show og event i tillegg til å være tilholdssted for Det Norske Studentersamfund (DNS).
Chateau Neuf AS (CNAS) er et heleid datterselskap av Det Norske Studentersamfund (DNS) og har som hovedformål å forvalte verdiene i kulturhuset Chateau Neuf på en måte som tilrettelegger for best mulig studentaktivitet. Chateau Neuf AS skal være den største garantisten for økonomisk spillerom for DNS, og det er CNAS sitt ansvar å sørge for at huset består som en relevant og lønnsom kulturaktør ved hjelp av et profesjonelt arrangørapparat og god økonomisk kontroll. Inntektene i CNAS skal brukes til å forvalte og ivareta bygget samt støtte opp under DNS sin aktivitet.
I Chateau Neuf AS og Det Norske Studentersamfund arbeider det til sammen ca. 80 personer fordelt på 24 årsverk i tillegg til over 400 frivillige. Med 1500 årlige arrangementer fordelt på over 9000 kvadratmeter og 15 unike lokaler som inkluderer 6 barer er det alltid noe som rører seg i Oslostudentenes kulturhus.
Vi holder til sentralt på Majorstuen og holder åpent alle dager i uken.
Sektor
Privat
Nettsted