Regnskapskonsulent
Fellesenhet økonomi, Lillehammer kommune
Storgata 51, 2609 Lillehammer
Om jobben
- Stillingstittel
- Regnskapskonsulent
- Type ansettelse
- Engasjement, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 4. januar
Fellesenhet Økonomi er et interkommunalt samarbeidsområde hvor Lillehammer kommune er vertskapskommune. Vi leverer regnskaps-, faktura- og lønnstjenester til samarbeidskommunene Gausdal, Øyer og Lillehammer. Tilsvarende tjenester utføres også for ulike foretak og legater med tilknytning til kommunene. Vi samarbeider tett med våre oppdragsgivere, noe som gir en variert og spennende jobb.
Vi er i alt 24 medarbeidere, herav 10 som er direkte tilknyttet regnskapsarbeid. Gjennom våre kompetente medarbeidere skal vi yte god service til våre oppdragsgivere. I tillegg til den ordinære driften så er det et overordnet mål å utnytte stordriftsfordelene gjennom det å være en større kompetanseenhet med et felles økonomi- og lønnssystem. Vi benytter UNIT4 ERP / Agresso for regnskap, fakturering, lønn og personal, ehandel og systemet er i tillegg master for flere andre fagsystemer.
Vi er i ferd med å lyse ut konkurranse på nytt ERP-system og de neste to årene skal kommunene velge, planlegge og implementere ny ERP-løsning. I den forbindelse har vi behov for å styrke vår regnskapsavdeling. Vi ønsker oss en engasjert regnskapskollega som er interessert i regnskapsfaget og som motiveres av utviklingsarbeid og kontinuerlig forbedring. Vi ser etter deg som har god regnskapsforståelse og lagånd og som trives med å bidra aktivt både i produksjon og utvikling i regnskapstjenestene vi leverer.
Det er ønskelig med snarlig tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Regnskapsføring fra A til Å
- Registrering og kontroll av regnskapstransaksjoner
- Avstemming og kvalitetssikring av regnskapet
- Bidra i gjennomføring av årsoppgjør og periodeavslutninger
- Faglig veiledning av ledere og ansatte
- Bidra til å forbedre og videreutvikle rutiner og prosesser.
- Andre ad-hoc oppgaver innenfor regnskapsområdet
Nevnte punkter er et utvalg av regnskapsavdelingens arbeidsoppgaver og ansvarsområder. Du vil jobbe med utvalgte områder av disse. De eksakte oppgaver som faller på stillingen vil skje i samråd med leder og baserer seg på din faglige bakgrunn, samt en helhetlig behovsvurdering for avdelingen.
Kvalifikasjoner
- Relevant utdanning innen økonomi, regnskap eller revisjon
- Praksis og erfaring innen fagområdet kan vurderes som alternativ til utdanningskravet
- Kjennskap til relevant regelverk innen regnskap og merverdiavgift
- God systemforståelse og generelt gode digitale ferdigheter
- Det er ønskelig med erfaring fra regnskapsarbeid
Søkere som mangler relevant regnskapserfaring kan også bli vurdert hvis de har en relevant utdanning og tilfredsstiller øvrige kvalifikasjonskrav.
Personlige egenskaper
- Effektiv, strukturert og nøyaktig
- Selvgående og samarbeidsorientert
- Høy arbeidskapasitet og jobbe godt mot tidsfrister
- Tar initiativ og kan omsette planer til handling
- Liker å jobbe med komplekse systemer i større organisasjoner
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- Er flink med både tall og folk – og vet at gode resultater skapes i samspill mellom dem
Personlig egnethet og teamets totale sammensetning vil bli særlig vektlagt
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver i et sterkt og aktivt fagmiljø
- Dyktige og hyggelige kollegaer med stor vilje til å få til noe sammen
- Gode muligheter for personlig og faglig utvikling
- Muligheten til bidra i kommunensviktige samfunnsoppdrag
- Fleksitid og meget gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønnsplassering etter bestemmelsene i hovedtariffavtalen for kommunal sektor og utdanningsnivå.
- Sentralt beliggende kontorlokaler med gode kollektivforbindelser
Kontaktinformasjon
Kari Tobiassen, Leder fellesenhet økonomi, +47 61050579
Arbeidssted
Storgata 51
2609 Lillehammer
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillehammer kommune
Referansenr.: 5031895446
Stillingsprosent: 100%
Engasjement
Søknadsfrist: 04.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Kari Tobiassen
Leder fellesenhet økonomi
+47 61050579
Om bedriften
Våre verdier er tillit, respekt og profesjonalitet. Lillehammer kommune skal i størst mulig grad avspeile mangfoldet i befolkningen. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Ansettelsen skjer for øvrig på de vilkår og med de plikter som følger av lov, tariffavtaler og reglement. Ifølge Offentlighetsloven § 25 kan søkers navn bli offentliggjort, selv om det er bedt om konfidensiell behandling. Søkeren vil i så fall bli forespurt om dette. Attesterte kopier av vitnemål/lenke til vitnemålsportalen og attester fra tidligere arbeidsforhold lastes opp i Webcruiter. Eventuelt tas med i papirkopi til intervju.
Vil du vite mer om hvordan det er å bo og arbeide i Lillehammer-regionen, og se andre jobbmuligheter, trykk her
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
eea38d0b-0732-42c9-81ab-17fce97966e7
- Sist endret
3. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
e1704674e60d4574893d006b505b41ea
Lignende annonser
Regnskapsmedarbeider
Arbeidsgiver
Anlegg Øst Entreprenør
Sted
Lillehammer
Arbeidsgiver
Fellesenhet økonomi, Lillehammer kommune
Sted
Lillehammer
Regnskapscontroller
Arbeidsgiver
Christiania Personell AS
Sted
Brumunddal