Vi søker engasjert avtalerådgiver
Avtaleforvaltning, Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten
Haraldrudveien 20, 0581 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Avtalerådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 11. august
Renovasjons- og gjenvinningsetaten kjøper varer og tjenester for rundt 700 millioner kroner årlig. Seksjon anskaffelser og avtaleforvaltning har 16 medarbeidere som gjennomfører anskaffelser og sørger for profesjonell forvaltning av avtalene. Team Avtaleforvaltning har i dag 9 avtalerådgivere som forvalter omtrent 280 avtaler – alt i fra kontrakter for kjøp av renovasjonsbiler, IKT- og støttesystemer, konsulenttjenester, kantineservice og til kontrakter for salg av ulike avfallstyper. Avtalene som teamet forvalter er rammene for mye av det etaten gjør i hverdagen og er grunnleggende for å oppnå god og stabil drift, samtidig som de skal bidra til å utnytte ressursene på en miljøvennlig og kosteffektiv måte.
Vi ser etter en kollega som har erfaring med ulike typer kontrakter. I denne stillingen skal man kunne tolke avtaletekster og vurdere både tekniske og juridiske forhold. I tillegg til å påse at kvaliteten er i orden, skal du også ha kontroll på økonomien i avtalene. Vi ser for oss at du er en meget god lagspiller, evner å bygge gode relasjoner både internt og eksternt og trives med å jobbe i et tverrfaglig miljø. Du er vitebegjærlig av natur og liker å sette deg inn i nye fagområder, samt å holde deg faglig oppdatert. Rollen som avtalerådgiver krever at du er tilpasningsdyktig, utholdende, har stor arbeidskapasitet og evner å håndtere krevende og uforutsette situasjoner.
Vi ber om at du vedlegger attester, vitnemål m.m. i din søknad innen søknadsfristens utløp. Om du har utdanning fra utlandent, må også godkjenning fra NOKUT/HRdir legges ved. Svar gjerne ut kvalifikasjonene vi søker i din søknad.
Arbeidsoppgaver
- Forvalte og utvikle egen avtaleportefølje på 20-30 kontrakter
- Bistå budsjettansvarlige og behovseiere i hele avtaleperioden fra planlegging til avslutning, blant annet gjennomføre markedsundersøkelser og utarbeide kravspesifikasjon
- Overvåke leveranser fra oppstartsmøte til evaluering og kontraktslutt, og bidra til utvikling av leverandørmarkedet
- Oppfølging av alle krav i avtalene, seriøsitetskrav og krav til aktsomhetsvurderinger for ansvarlig næringsliv (Oslomodellen)
- Følge opp uttak av opsjoner, avvik, reklamasjoner, sanksjoner og prisjusteringer
- Legge til rette for revisjoner og gjennomføre stikkprøvekontroller
- Gjennomføre utredninger og saksbehandling
Kvalifikasjoner
- Fullført bachelor- /mastergrad innen økonomi, jus eller samfunnsfag, eller annen tilsvarende utdanning på høyskolenivå
- Minimum 5 år med relevant erfaring innen forvaltning av kontrakter, kan kompensere for deler av utdanningskravet
- Minimum 1-års arbeidserfaring med forvaltning av kontrakter
- Erfaring med analyser og/eller saksbehandling
- Meget gode formuleringsevner i norsk, skriftlig og muntlig
- Erfaring med prosjektledelse
- Erfaring med offentlige anskaffelser eller oppfølging av offentlige kontrakter
- Erfaring med oppfølging av krav om samfunnsansvar i kontrakter
- Sertifisering i offentlige anskaffelser
- Meget god kompetanse i Microsoft Excel
- Erfaring med bruk av Microsoft Forms
Personlige egenskaper
- Du er initiativrik, løsnings- og resultatorientert
- Du er analytisk, nytenkende og har god helhetsforståelse
- Du er strukturert og nøyaktig
- Du er tillitsvekkende og har meget gode relasjonsskapende evner
- Du er prosessorientert og utholdende
Personlige egenskaper vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Gode muligheter for faglig utvikling og kompetanseheving
- Svært gode pensjons-, låne- og forsikringsordninger
- Fleksitid og mulighet for hjemmekontor
- Subsidiert treningsavtale og eget trimrom
- Subsidiert kantine
- Stillingen lønnes i lønnstrinn 45 - 47, for tiden fra kr. 736.900 - 766.300,- per år. Høyere lønn kan vurderes for godt kvalifiserte kandidater
Kontaktinformasjon
Asbjørn Hove, Teamleder, 91 65 89 98Arbeidssted
Haraldrudveien 200581 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4984283777
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.08.2025
Kontaktperson for stillingen
Asbjørn Hove
Teamleder
91 65 89 98
Om bedriften
Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo.
Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb!
Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
ed4df17a-3c00-4af5-9441-6013b951a0ad
- Hentet fra
talentech
- Referanse
9053c7d5a4e041e4afad44cc83260305