Barnevernkonsulent
Barnevern avdeling mottak, Oslo kommune, Bydel Alna
Trygve Lies Plass 6, 1051 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Barnevernkonsulent
Oppstart
1. februar 2023
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Barneverntjenesten vektlegger å arbeide med prioriterte saker. Vi har fokus på identifikasjon av risiko, beskyttelsesfaktorer og familienes egne resurser. Vi jobber strukturert og målrettet med endringsarbeid. Vi har fokus på brukermedvirkning i alle ledd, og at sakene skal være godt belyst og dokumentert. Barneverntjenesten tilstreber kompetente medarbeidere og våre satsningsområder fremover er oppvekstreformen, fagutvikling og kompetanseheving for ansatte.
Vi har nå ledig en fast stilling som barnevernkonsulent på avdeling mottak. Som barnevernkonsulent i avdeling mottak vil du jobbe med akutt og mottaksoppgaver i barneverntjenesten. Dette innebærer betjening av barneverntjenesten vakttelefon, mottak av bekymringsmeldinger, saksbehandling etter barnevernloven og akutt arbeid med barn og familier. I tillegg har avdelingen ansvar for tjenestens utadrettede virksomhet. Du må trives med en arbeidshverdag preget av uforutsigbarhet og høyt arbeidstempo.
Arbeidsoppgaver
Mottak og behandling av alle bekymringsmeldinger til barneverntjenesten
Betjene vakttelefonen med råd- og veiledning til samarbeidspartnere og privatpersoner
Håndtere nye akuttsaker og bistå andre avdelinger i akuttarbeid
Kontaktperson og medsaksbehandler i utvalgte undersøkelser/saker
Fremme saker og stille som partsrepresentant i saker ved fylkesnemnd, tingrett og lagmannsrett
Utadrettet virksomhet i form av dialogforum og foredrag for både offentlig og private aktører
Det må påregnes noe ettermiddag- og kveldsarbeid, samt noe reisevirksomhet
Kvalifikasjoner
3-årig sosialfaglig utdanning, barnevernspedagog eller sosionom.
Erfaring fra 1. linje barnevern
Rollen som kontaktperson stiller særskilte krav til muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Solide kunnskaper og ferdigheter på barnevernfaglig metodikk og forvaltning
Kunnskap om DCM - Barnesamtalen
Flerkulturell forståelse og kompetanse
Erfaring fra arbeid med bruk av tolk
Det er ønskelig med særlig interesse for eller kompetanse i arbeid med akutte situasjoner
Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
Målrettet og strukturert, med god gjennomføringskraft og evne til å jobbe godt under press
Du må være fleksibel og trives i en uforutsigbar arbeidshverdag med stort arbeidstempo
Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, dette gjelder både ovenfor samarbeidspartnere, i arbeidet med familier og med kolleger
Evner til å jobbe selvstendig og i team
Avgjørende vekt på personlig egnethet, samt hvordan søker vil utfylle personalgruppen for øvrig
Vi tilbyr
Et utviklingsorientert og positivt arbeidsmiljø
Avdelinger med særskilt fokus på utvikling av kompetanse innen sine særområder
God opplæring/oppfølging og spennende og utfordrende arbeidsoppgaver
Mulighet for å søke om midler til videreutdanning via de kommunale stipendordninger i Opplærings- og utviklingsfondet
En inkluderende og ikke-diskriminerende personalpolitikk
God forsikrings- og pensjonsordning
Fleksibel arbeidstid
Lønnsplassering i lønnstrinn 35 - 44
Kontaktinformasjon
Anne Kjersti Grande, Seksjonsleder, 90893239, annekjersti.grande@bal.oslo.kommune.noArbeidssted
Trygve Lies Plass 61051 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4578474590
Stillingsprosent: 100%
Fast
Startdato: 01.02.2023
Søknadsfrist: 03.04.2023
Om bedriften
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det. Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca. 49 000 innbyggere, ca. 1250 årsverk og et budsjett på ca. 2,2 mrd. kroner. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvaret for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.
Les mer om Bydel Alna
Lønnstabell for Oslo Kommune
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2286801
- Hentet fra
talentech
- Referanse
1d61121175b149c1a34d648bc157c772