Vil du jobbe med lønnsfaget i en av landets mest spennende statlige virksomheter?
Politiets Fellestjenester
Omagata 124, 6517 Kristiansund N
Om jobben
Stillingstittel
Lønnsmedarbeider
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Antall stillinger
3
Ønsker du å bidra til at Politiets Fellestjenester (PFT) når sine mål, og sikre at lønnstjenestene i politiet holder et høyt kvalitetsnivå?
Vi samler alle lønnsoppgavene i politiet under PFT Lønn og regnskap. Vi har behov for å øke vår kapasitet og søker etter flere nye kollegaer for fast og midlertidig ansettelse.
Avdeling for lønn og regnskap er ansvarlig for lønns- og regnskapstjenester for hele politiet. Vi er lokalisert i Kristiansund. Hos oss får du mulighet til å jobbe med varierte og spennende driftsoppgaver innenfor lønnsområdet sammen med andre dyktige kolleger i politiets enheter. Vi håndterer alt fra registrering av lønnsdata og kontrolloppgaver på etatsnivå til standardisering av praksis.
Vi søker deg som har lyst til å jobbe med lønn, som synes det er motiverende å bidra til videreutvikling av tjenesten og som liker å yte god service.
Arbeidsoppgaver
- Saksbehandle ulike oppgaver innen lønnsfaget i definerte faggrupper
- Kontrollere og vedlikeholde lønns- og personaldata i lønnssystemet
- Svare på spørsmål og veilede andre enheter i politiet innen lønnsrelaterte områder
- Bidra med utvikling og dokumentasjon av rutiner
- Oppgaver knyttet til administrasjon av reise- og utgiftsrefusjoner, honorarpersoner mv.
- Bidra til kompetansedeling av, og kontinuerlig forbedring i lønnsprosessene
Kvalifikasjoner
- Du har relevant utdanning innen økonomi og/eller personaladministrasjon på minimum fagskolenivå. Relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- Du har god formidlingsevne i norsk, både muntlig og skriftlig
- Det er en fordel om du i tillegg har god kunnskap om gjeldende lov- og avtaleverk.
- Det er et ønske at du i tillegg har erfaring med lønn og lønnssystemet SAP.
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Arbeidet ditt utføres nøyaktig, strukturert og du har stor arbeidskapasitet
- Du forstår kundens behov, fremtrer profesjonelt og evner å formidle til brukere med ulik bakgrunn
- Du jobber målrettet på egenhånd og sammen med andre
- Du evner å finne gode løsninger i møtet med utfordringer
- Du er en relasjonsbygger som samarbeider og kommuniserer godt med de rundt deg
Som medarbeider i politiet kjennetegnes du av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Vi jobber sammen for fellesskapets beste i tråd med lover, regler og våre verdier. Du kan lese mer om dette i vår medarbeiderplattform og i våre etiske retningslinjer.
Vi tilbyr
En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Muligheter til å utvikle deg faglig og personlig innen lønnsfaget
- En jobb tett på et viktig samfunnsoppdrag
- Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434), fra kr 526.100 - 615.000 brutto per år, alternativt som førstekonsulent (stillingskode 1408), fra kr 464.200 - kr 526.100, avhengig av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, mulighet for trening i arbeidstiden o.l.)
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Petter A Gustavsen, Seksjonsleder, 990 96 045, petter-atle.gustavsen@politiet.noArbeidssted
Omagata 1246517 Kristiansund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Politiets FellestjenesterReferansenr.: 4630121851
Stillingsprosent: 100%
Søknadsfrist: 30.04.2023
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2299960
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f3875a5df2f24e3d8a91207fda93dc9d