Rådgiver digitalisering
IT-tjenesten i Lillesand og Birkenes kommuner, Lillesand kommune, Kommunalområde økonomi
Senterveien 10, 4790 Lillesand, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Rådgiver digitalisering
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 7. september
Vi søker etter deg som vil jobbe med modernisering, digitalisering og forbedring av arbeidsprosesser. Vi skal styrke vår digitale kapasitet for å møte framtidens behov. Målet er å utvikle smartere tjenester for både innbyggere og ansatte, effektivisere interne prosesser og ta i bruk digitale løsninger på en bærekraftig og innovativ måte.
Stillingen vil passe for deg som har den rette kombinasjonen av strategisk forståelse og teknisk kompetanse. Du brenner for digitalisering og har et godt blikk for gode forløp og enkel, tydelig kommunikasjon.
Du vil være ute i tjenesteområdene og samarbeide med fagmiljøene om digital utvikling. En viktig del av rollen vil være bidra til å definere innholdet i utviklingsporteføljen i de to kommunene.
Vi er et lite team med et stort oppdrag. Vi er nå i en utfordrende og spennende fase hvor vi skal bidra til riktige valg av teknologi for å effektivisere og forbedre kommunens tjenester. Du vil være en viktig brikke i å bygge et dynamisk og kreativt team. Du vil få stort spillerom, og vil være med å påvirke utformingen av egen arbeidshverdag.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge og lede digitaliseringsprosjekter på tvers av sektorer og kommunene
- Bidra til digital transformasjon, innovasjonsprosesser og tjenesteutvikling.
- Bidra til å identifisere mulighetene som teknologien gir for å effektivisere og skape gevinster.
- Sikre kommunikasjon, koordinering og samhandling internt og eksternt i digitaliseringsarbeidet.
- Bidra til videre utvikling av digitaliseringsstrategien, virksomhetsarkitektur, porteføljestyring, metoder og verktøy.
- Være bindeledd mellom brukere/kommuner og leverandører, og delta aktivt i lokale, regionale og nasjonale arenaer
Kvalifikasjoner
Krav til kvalifikasjon:- Relevant høyere utdanning (f.eks. IT, teknologi, informatikk, organisasjonsutvikling, digital transformasjon), primært fra Høyskole / Universitet (Bachelor- eller mastergrad)
- Lang (3-5 år) og relevant arbeidserfaring kan kompensere for utdanningskravet
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- God digital kompetanse
- Erfaring med prosjektledelse innen kommunale digitaliseringsprosjekter
- Erfaring med rådgivning innen digitalisering og teknologi
- Erfaring innen kontinuerlig forbedring, prosessledelse og implementering av nye digitale løsninger
- Du har kjennskap til nasjonale felleskomponenter og digitaliseringsprinsipper som kommunesektoren bruker.
- Du har interesse for samfunnsutvikling og et ønske om å bidra til en mer tilgjengelig og moderne kommune
Personlige egenskaper
- Du er modig og tar initiativ og eierskap til oppgaver og prosesser
- Du har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Du er interessert i samspillet mellom mennesker og teknologi
- Du har evne til å arbeide systematisk og selvstendig
- Du er en god motivator og har evnen til å skape engasjement
- Du er en god gjennomfører som setter, måler og realiserer mål
- Du er fleksibel og løsnings orientert
- Du er en pådriver for endring og forbedring
Personlige egenskaper vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- Et faglig sterkt arbeidsmiljø med verdiene åpenhet, respekt og humor
- Bli en del av IT-miljø med høyt faglig nivå, hvor man blir del av et inkluderende og utviklende arbeidsfellesskap
- Fleksibel arbeidstid
- Mulighet for kompetanseutvikling i tråd med enhetens kompetansebehov
- Velferdsordninger som trening i arbeidstiden
- Lønn etter tariffavtale iht. kapittel 4 eller 5 ut fra kvalifikasjoner
- Offentlig tjenestepensjon i KLP, som uførepensjon, etterlattepensjon, bank, forsikring og spareprodukter
Kontaktinformasjon
Robert Vabo, Enhetsleder, 91867789, robert.vabo@lillesand.kommune.noArbeidssted
Senterveien 104790 Lillesand
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillesand kommuneReferansenr.: 5005323883
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 07.09.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Har du lyst til å jobbe i en kommune som har som mål å være en fremtidsrettet serviceorganisasjon for innbyggere og turister? Vi er opptatt av arbeidsmiljø og bedriftskultur og jobber etter følgende verdier: åpenhet – respekt – humor.
Lillesand kommune er stolt av å være med i prosjektet #drømmejobben.
#drømmejobben er en felles betegnelse for de mange fremtidsrettede, meningsfulle og faglig spennende jobbene kommunene på Sørlandet tilbyr. Les mer på www.drømmejobben.com.
Lillesand kommune praktiserer meroffentlighet, jf. Offentleglova § 11. Offentlig søkerliste vil normalt inneholde navn på samtlige søkere. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
For stillinger som arbeider direkte med barn, må det foreligge tilfredsstillende politiattest, jf. Barnevernloven § 6-10, opplæringslova § 10-9 og barnehageloven § 20. Krav om tilfredsstillende politiattest gjelder også for ansatte som yter tjenester etter helse- og omsorgstjenesteloven, jf. § 5-4.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e9dc3542-7cd5-4506-a4ac-38d1e994a803
- Hentet fra
talentech
- Referanse
206512093810433d83fea7743202c6fe