Veileder i 100 % vikariat ved Nav Gjøvik
Gjøvik kommune Nav Gjøvik
Niels Ødegaards gate 4, 2802 Gjøvik, Hybridkontor
Om jobben
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 18. august
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Vi søker etter en ny kollega som ønsker å være med på å løse Navs samfunnsoppdrag. Ser du arbeid som helsefremmende, og er god til å se ressurser? Liker du å veilede mennesker og finne muligheter? Da er dette en stilling for deg. Stillingen er et vikariat, med varighet 10 måneder.
Nav Gjøvik flytter i august 2025 inn i nybygde lokaler i Gjøvik sentrum. Vi er over 100 medarbeidere som er organisert i 5 avdelinger. Avdelingene jobber tverrfaglig og helhetlig med utgangspunkt i hver enkelt brukers behov. Hos oss vil du møte et stort og engasjert fagmiljø som er opptatt av å gi helhetlige tjenester av god kvalitet. Fleksibilitet, samarbeid, kunnskapsdeling og kompetanseutvikling er viktig i vårt arbeid.
Stillingen er for tiden plassert i avdeling Skaffe arbeid over 30.
Arbeidsoppgaver:
- Kartlegge og følge opp personer som har behov for støtte for å komme i arbeid eller aktivitet
- Kartlegge ressurser og muligheter, samt motivere og tilrettelegge for arbeid, aktivitet eller utdanning i samarbeid med den enkelte
- Følge opp personer på arbeidsplassen og sikre god oppfølging i praksis
- Samarbeide tett med arbeidsgivere, tiltaksarrangører, leger og andre relevante aktører
- Gi informasjon, råd og veiledning om statlige og kommunale regelverk, samt saksbehandle i Navs fagsystemer i tråd med gjeldende lovverk
- Delta i betjeningen av publikumsmottaket i åpningstiden
Nav er en organisasjon i stadig utvikling, og det kan medføre endringer i arbeidsoppgaver og avdelingstilhørighet.
Kvalifikasjoner:
- Fullført 3 årig høyere utdanning tilsvarende bachelor. Det er ønskelig med utdanning innen helse- og sosialfag. Utenlandsk utdanning må være godkjent av NOKUT/HK-dir.
- Kompetanse og erfaring fra veilednings- og relasjonsarbeid
- Gode skriftlige og muntlige kommunikasjonsferdigheter på norsk
- God digital kompetanse og evne til å sette deg inn i og bruke nye digitale løsninger
Det er ønskelig at du har
- Kunnskap om arbeidsmarkedet og arbeidsinkludering
- Kunnskap om og erfaring med offentlig forvaltning
- Erfaring med å jobbe endringsrettet med personer
- Erfaring med tverrfaglig samarbeid
- Erfaring med bruk av lovverk
Personlige egenskaper:
- Er trygg i møte med personer i ulike livssituasjoner
- Er selvstendig, strukturert og har god arbeidskapasitet
- Er fleksibel og evner å håndtere uforutsigbarhet
- God på relasjon og samarbeid
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Vi kan tilby:
- Spennende, utfordrende og meningsfylte arbeidsoppgaver innenfor et viktig samfunnsområde
- Et aktivt og engasjert arbeidsmiljø med gode kollegaer, preget av stor arbeidsinnsats og høy kompetanse
- Muligheter for faglig og personlig utvikling
- Kollegaveiledning
- Fleksibel arbeidstid
- Muligheter for hybrid arbeidshverdag innenfor våre retningslinjer
- Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
- Ansettelse på kommunale vilkår, herunder pliktig pensjonsordning med 2% trekk og 6 måneders prøvetid
- Pensjonsordning gjennom KLP
- Lønn etter kommunens regulativ
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Kristin Jødahl
41294158
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e9d6a5a1-903c-41c2-b443-a8a9f68bd8d9
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3525147_186065_no