Anskaffelsesrådgiver
Statens vegvesen
Doktor Hansteins gate 9, 3044 Drammen, Nygårdsgaten 112, 5008 Bergen, Skoggata 19, 1530 Moss, Sorgenfriveien 11, 7031 Trondheim
Om jobben
Stillingstittel
Anskaffelsesrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 11. august
Om stillingen
Styring IT har ledig arbeidsområde innenfor fagområdet IT-anskaffelser.
IT-divisjonen i Statens vegvesen består at ca 470 medarbeidere spredt utover landet, som jobber med digitalisering. Digitalisering og IT er et område i vekst i Statens vegvesen. I vår virksomhetsstrategi har vi «digital først» som en strategisk retning, og nye mobilitetsformer, ny teknologi og store mengder sensorikk og data skal tas i bruk. Målet er å gi kundene våre gode opplevelser og tjenester som skaper faktisk verdi for alle trafikantgrupper.
Vi som jobber med IT-anskaffelser, har en sentral rolle i å anskaffe IT-løsninger som skal bidra i dette arbeidet. Vi har en viktig rolle med ansvar fra anskaffelsesstrategi til endelig kontrakt
Vår avdeling, Styring IT har ansvar for styring av IT-divisjonen, samt at divisjonen utvikler seg i tråd med vegvesenets og samfunnets krav. Vi har også ansvar for hele anskaffelsesprosessen – fra planlegging og gjennomføring til oppfølging av kontrakter. I avdelingen er vi 20 stykker, og vi skal bemanne opp anskaffelsesområdet, slik at vi blir 6 stykker i teamet.
Vi har en ledig stilling som anskaffelsesrådgiver som blant annet skal lede og gjennomføre strategisk viktige anskaffelser som strekker seg fra KI og pilotprosjekter til konsulentbistand. Det innebærer blant annet å analysere, planlegge anskaffelsesprosesser, utarbeide strategier, konkurransedokumenter og kunngjøringer i tillegg til å gjennomføre forhandlinger, evalueringer og tildele kontrakter.
Arbeidsoppgaver
- Lede og gjennomføre mindre og større anskaffelser
- Veilede i kontrakts- og anskaffelsesfaglige spørsmål og utfordringer
- Utarbeide kontraktstrategi og markedsanalyser
- Kategoristyring og inngåelse av rammeavtaler innen IT-området
- Leverandøroppfølging
- Bidra til å etablere gode rutiner og prosesser i forbindelse med gjennomføring av IT anskaffelser
Kvalifikasjonskrav
Vi ser etter deg som har minimum fem års erfaring med IT-anskaffelser og en relevant utdanning på bachelor eller masternivå. Vi er særlig interessert i søkere med utdanning i Informatikk, rettsvitenskap, og økonomi eller offentlig administrasjon og styring
Vi tror videre at du som skal jobbe med IT anskaffelser har erfaring med noen av følgende områder:
- SSA- avtaler herunder særlig SSA-skyavtalene
- Erfaring fra ledelse og gjennomføring av offentlige anskaffelser
- Erfaring med strategisk leverandøroppfølging
- Forhandlinger og evaluering
- IT-prosjektledelse
- Teknisk forståelse og interesse for IT som fagfelt
For å trives og lykkes i rollen med å arbeide med IT anskaffelser ser vi at du har teknisk interesse, liker utfordringer og ønsker og bidra i spennende IT prosjekter.
Personlige egenskaper:- Du er selvgående og trives med å ta ansvar og lede prosjekter gjennom kompliserte anskaffelsesprosesser.
- Du er løsningsorientert og skaper fremgang i prosjektene du er med i
- Du er nøyaktig og grundig
- Du er proaktiv og sørger for å fremme forslag til hvordan anskaffelsesområdet kan forbedres
- Du er tillitsskapende og god på å samarbeide med ulike fagmiljøer
Som ansatt i Statens vegvesen er det dessuten viktig at du er sikkerhetsmessig skikket og har god dømmekraft, pålitelighet og lojalitet.
Hvorfor skal du velge oss?
Som ansatt i Statens vegvesen blir du en del av et solid og kunnskapsdelende fagmiljø. Du påvirker samfunnsutviklingen og får bidra til fremtidens løsninger på ditt fagfelt. Vi gir deg ansvarsfulle oppgaver og du vil få utvikle deg, både faglig og personlig, i takt med samfunnets nye utfordringer. Vi tar godt i mot deg, og du blir en del av et fellesskap med godt arbeidsmiljø i hele landet.
Vi tilbyr deg også disse godene:
- fleksitid og gode ordninger for avspasering
- god pensjonsordning og muligheter for lån i Statens pensjonskasse
- mulighet for trening i arbeidstida eller støtte til treningsaktivitet
- gode muligheter for faglig påfyll
Din lønn avtales i samsvar med vår lønnspolitikk.
Om søknadsprosessen
Krav til søknadenVi har gjort det enklere for deg! I stedet for et tradisjonelt søknadsbrev, ber vi deg svare på noen relevante spørsmål. Husk å fyll ut feltene for "Utdannelse" og "Arbeidserfaring", og last opp dine vitnemål og eventuelle attester. Dette hjelper oss med å få et godt bilde av din bakgrunn og kvalifikasjoner.
Tester og bakgrunnssjekkFor å sikre at vi finner den beste kandidaten, kan vi bruke arbeidspsykologiske tester som en del av vår rekrutteringsprosess. Disse testene gir oss innsikt i dine egenskaper og ferdigheter, og hjelper oss med å gjøre en rettferdig og objektiv vurdering, slik at vi finner den best kvalifiserte kandidaten. Vi gjennomfører også bakgrunnssjekk for å verifisere informasjon som er viktig for rekrutteringsprosessen.
Positiv særbehandlingVi i Statens vegvesen verdsetter mangfold og ønsker å skape en inkluderende arbeidsplass. Vi oppfordrer alle kvalifiserte kandidater til å søke. Hvis du har en funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, vil få mulighet for positiv særbehandling.
Søkerlista er offentligDersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må du begrunne dette. Vi tar kontakt med deg dersom vi ikke kan imøtekomme ønsket ditt.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Statens vegvesen er hjertet i Norges veisektor, og vi jobber hver dag for å sikre et effektivt, trygt og helhetlig transportsystem. Som den største aktøren innen veitransport i Norge, har vi ansvaret for riks- og europaveiene, samt sikkerheten til alle som ferdes langs veien. Vårt oppdrag er å planlegge, bygge, drifte og vedlikeholde denne kritiske infrastrukturen.
Vi utvikler regelverk og standarder som gjelder for alle veieiere i Norge, og gjennom vårt arbeid med trafikanter og kjøretøy, ny teknologi og digitale tjenester, sørger vi for at både folk og næringsliv har tilgang til enkle, effektive, trygge og miljøvennlige transportmuligheter.
Statens vegvesen består av to forvaltningsnivåer - et direktorat og seks landsdekkende divisjoner, som sammen jobber for å gjøre veiene våre bedre for alle.
Divisjon IT har et helhetlig ansvar for at all digitalisering i Vegvesenet gjøres fremtidsrettet, smidig og sikkert på tvers av etatens fagområder. Divisjonen ivaretar utvikling av etatens digitale kanaler og tjenester, er partner for fagsiden og en pådriver for innovasjon og utvikling av nye, brukervennlige løsninger. Vi støtter fagsiden fra idè til realisering, med smidige prosjekter og leveranser. Divisjonen har over 450 medarbeidere over hele landet, med hovedkontor i Drammen.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e95d73a8-d80a-4478-8692-a55c30cdda39
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10256260