Leder for Fagstab - Vil du lede faglig utvikling og strategisk arbeid i helse og velferd?
Helse og velferd, Drammen kommune
Engene 1, 3008 Drammen
Om jobben
Stillingstittel
Leder for Fagstab - Vil du lede faglig utvikling og strategisk arbeid i helse og velferd?
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest torsdag 5. juni
Vil du lede faglig utvikling og strategisk arbeid i helse og velferd?
Vi står midt i en omfattende utvikling av helse- og velferdsområdet, og etablerer nå en ny fagstab som skal være en sentral drivkraft og bidra til faglig kvalitet, digital utvikling, strategisk styring og langsiktig planlegging. Vi søker en faglig sterk og strategisk leder med god kjennskap til sektoren – og som ønsker å bidra til bærekraftige tjenester for framtidens innbyggere. For å møte fremtiden må vi handle nå og tenke langt.
Fagstaben skal være en gjennomgående støtte- og utviklingsfunksjon for hele helse- og velferdsområdet. Som leder får du ansvar for å bygge opp og lede en tverrfaglig stab med kompetanse innen digitalisering, kvalitetsarbeid, innovasjon, fagutvikling og samhandling. En særlig oppgave vil være å lede det boligstrategiske arbeidet innen helse og velferd – herunder utvikling og gjennomføring av langsiktige planer, i tett samarbeid med både interne og eksterne aktører. Handlings- og økonomiplan 2025 - 2028 peker på dette som et viktig innsatsområde: "Koordinere innsatsen på det boligstrategiske arbeidet med mål om at alle skal bo trygt og godt" Du har gjerne erfaring fra å dette arbeidet og spesielt fokus på utvikling av nærmiljøene i dette".
Stillingen forutsetter nært samarbeid og koordinering med andre sentrale stabs- og utviklingsmiljøer i kommunen. Du vil ha et sentralt ansvar for å sikre koordinert utviklings- og gjennomføringskraft på tvers av Helse og velferd.
Stillingen rapporterer til direktør for helse og velferd og inngår i direktørens ledergruppe.
For stillinger der det er krav om politiattest, etter gjeldende lover vil dette bli innhentet i forbindelse med signering av arbeidsavtalen, før tiltredelse.
Arbeidsoppgaver
- Bygge opp og lede fagstaben som felles støtte for helse- og velferdsområdet
- Ha overordnet ansvar for digitalisering, kvalitets- og strukturarbeid og innovasjon
- Lede boligstrategisk arbeid knyttet til helse og velferd, inkludert langsiktig planlegging og prosessarbeid
- Utvikle og forvalte styringssystemer for kvalitet og internkontroll
- Bidra til faglig støtte og utviklingskraft til hele organisasjonen og spesielt ledernivåene kommunalsjefer og virksomhetsledere
- Samarbeide tett med øvrige stabs- og utviklingsmiljøer i kommunen for å sikre koordinert innsats og god gjennomføring
- Videreutvikle samarbeid med statlige aktører som Husbanken, Helsedirektoratet, Statsforvalteren og øvrige kommuner
- Bidra til god samhandling mellom politikk og administrasjon
- Sikre god medvirkning gjennom aktivt og tillitsbasert samarbeid med tillitsvalgte og vernetjenesten, særlig i forbindelse med utviklingsprosesser, endringer i arbeidsformer og implementering av nye strukturer og systemer
- Andre ansvarsområder og oppgaver kan kan tillegges til Fagstab
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning på masternivå, for eksempel innen ledelse, økonomi, strategi, innovasjon eller samfunnsvitenskap
- Erfaring fra lederstillinger eller større stabsroller er ønskelig
- Erfaring fra offentlig sektor – både kommunal og gjerne statlig forvaltning
- Erfaring fra stab- og støttefunksjoner, gjerne i komplekse organisasjoner
- God kjennskap til helse- og velferdssektoren og forståelse for sektorens rammer og utfordringer
- Erfaring med samarbeid og gjennomføring i tverrfaglige utviklingsmiljøer
- God forståelse for skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon
- Kompetanse innen ett eller flere av områdene: boligstrategi, digitalisering, kvalitetsarbeid eller innovasjon
For søkere med annen utdanning enn norsk, kreves dokumenterte språkkunnskaper skriftlig og muntlig på nivå B2. Dette gjelder ikke skandinaviske søkere. Dokumentasjon vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
- Strategisk og strukturert med god gjennomføringsevne
- Trygg og tydelig leder med evne til å motivere og bygge gode team
- Samhandlingsorientert, relasjonssterk og god på å bygge fellesskap
- Analytisk og utviklingsorientert – med evne til å se både overordnede sammenhenger og detaljer
Vi tilbyr
- En ny og sentral lederstilling med stor påvirkningskraft
- En nøkkelrolle i utviklingen av framtidens helse- og velferdstjenester
- Et ambisiøst, utviklingsorientert og tverrfaglig ledermiljø
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Lønn etter avtale
Vedlagt søknaden legges relevante vitnemål og attester. Vitnemålsportalen skal benyttes for vitnemål som er registrert i denne portalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse eller NOKUT.
I henhold til Offentleglova kan vi være forpliktet til å offentliggjøre opplysninger om søkere som har bedt om å bli unntatt offentlighet.
Kontaktinformasjon
Sharma, Sudhir, Direktør Helse og velferd, 48236200, sudhir.sharma@drammen.kommune.noArbeidssted
Engene 13008 Drammen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Drammen kommuneReferansenr.: 4974142476
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2950950
- Hentet fra
talentech
- Referanse
434042dd11a342028564fbf32dd1b8cb