Kommersiell seniorrådgiver
Kommersiell, Ruter As
Dronningens gate 30, 0154 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Kommersiell seniorrådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 4. august
Ruter arbeider med å tilby fremtidens reiseopplevelse, der alle enkelt kommer seg fra der de er til dit de skal. Dette kaller vi bærekraftig bevegelsesfrihet. For å lykkes, må Ruter tenke nytt rundt hvordan tjenestene utvikles og produseres. Dette innebærer å sikre at det tilbys attraktive produkter som bygger opp om Ruters målsetninger for grønn mobilitet, samtidig som selskapet sikrer nye inntektsstrømmer ved å utvikle fremtidens mobilitetstilbud.
Kommersiell avdeling har en sentral rolle i forretningsutviklingen i Ruter, og er bl.a. ansvarlig for Ruters billettinntekter, pris- og betalingsmodell og distribusjon. Avdelingen består av 10 engasjerte og hyggelige medarbeidere, og vi har nå behov for en positiv og motivert kommersiell seniorrådgiver som kan bidra med å løfte oss videre. Stillingen rapporterer til Leder Kommersiell avdeling.
Som kommersiell rådgiver vil du ha en viktig rolle i arbeidet med å øke Ruters inntekter med nye pristiltak og nye inntektskilder.
Jobben vil skje i samarbeid med øvrige medarbeidere i Kommersiell, men også med medarbeidere i andre enheter, og vårt datterselskap Tet Digital.
Dette er en nyopprettet stilling, og du vil få gode muligheter til å påvirke innholdet i jobben og din arbeidshverdag.
Aktuelle arbeidsoppgaver
- Vurdere, beskrive og analysere nye tiltak for å øke Ruters inntekter. Dette kan være innføring av differensierte priser innenfor dagens kollektivtransport, pakketering av ulike produkter og salg av nye tjenester
- Identifisere og utvikle tilleggstjenester som gir merverdi for brukerne og nye inntektsstrømmer for selskapet
- Vurdere kommersielt potensiale innen ulike mobilitetsformer, markeder og kundesegmenter
- Bistå i utviklingen av nye prismodeller, prisprodukter og forretningsregler
- Dialog med interne og eksterne interessenter for å innhente innsikt, og vurdere (nye) inntektsmuligheter
- Vurdere og evaluere muligheter for kommersialisering av kundeflater
Vi tror du:
- Har relevant høyere utdanning, eksempelvis innenfor forretningsutvikling, innovasjon eller entreprenørskap
- Har minimum 5 års relevant erfaring fra arbeid med prisprodukter og strategisk prising
- Tar ansvar, sikrer gjennomføring og trives med å kommunisere med sentrale interessenter
- Gode digitale ferdigheter
- Erfaring med å utarbeide beslutningsunderlag
- Behersker norsk skriftlig og muntlig meget godt – både muntlig og skriftlig
Personlige egenskaper
- Resultatorientert. Tar ansvar for å konsentrere innsatsen der det kan bidra mest til å skape verdi for Ruter, og jobbe målrettet mot å levere gode resultater.
- Nysgjerrig. Ønsker å tilegne seg kompetanse på en rekke temaer og problemstillinger knyttet til Ruters virksomhet, mobilitet, bærekraft og andre viktige samfunnstrender.
- Selvdreven og strukturert. Planlegger arbeidet, holder oversikt over frister og prioriteringer, og involverer/informerer leder og andre medarbeidere ved behov. Dette for å skape forutsigbarhet og trygghet for at oppgavene leveres på tid og med forventet kvalitet.
- Samarbeidende og empatisk. Arbeider godt med ulike personer på tvers av organisasjonen, med et ønske om å forstå og respektere andres motivasjon og meninger.
Vi tilbyr
- Et sterkt fagmiljø i et selskap med et særdeles viktig samfunnsoppdrag
- Kunnskapsrike og engasjerte kolleger med stor interesse for faget
- En unik mulighet til å bidra i spennende utvikling av kollektivtrafikken i hovedstadsregionen
- Sentrale lokaler på Jernbanetorget i Oslo
- Konkurransedyktige betingelser, gode pensjons- og forsikringsordninger, fleksibel arbeidstid, og mulighet for hjemmekontor Fri reise med T-bane, trikk, buss og båt i Oslo og Akershus iht. skatteregler
I samsvar med offentlighetsloven § 25 gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli offentliggjort selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlisten (dette skjer svært sjeldent).
Vi benytter Semac bakgrunnssjekk i noen av våre rekrutteringer.
Dersom du har spørsmål til stillingen eller prosessen, ta kontakt med Senior HR-rådgiver, Kirsti Skogen.
Kontaktinformasjon
Robert Fjelltun, Leder Kommersiell, robert.fjelltun@ruter.noKirsti Skogen, Senior HR-rådgiver, 93006750, kirsti.skogen@ruter.no
Arbeidssted
Dronningens gate 300154 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Ruter AsReferansenr.: 4992403211
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 04.08.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Ruters visjon er å skape bærekraftig bevegelsesfrihet i hovedstadsområdet. Det gjør vi ved å planlegge, videreutvikle, bestille og markedsføre et effektivt og miljøvennlig kollektivtrafikktilbud, samt ulike individtilpassede mobilitetsløsninger.
Vi er en viktig samfunnsaktør som bidrar til å gjøre hovedstadsområdet til et attraktivt område å bo, arbeide og feriere i. For å lykkes også i fremtiden utvikler vi nye løsninger og kundetjenester sammen med kundene.
Daglig foretas det mer enn én million reiser med Ruters tilbud, det tilsvarer 55 % av kollektivtrafikken i Norge.
Vi er over 500 faste ansatte som jobber i Ruter og i vårt datterselskap, TET Digital. Til sammen har vi en omsetning på ca 14 milliarder og holder til i Oslo sentrum. Ruter eies av Oslo kommune (60 %) og Akershus fylkeskommune (40 %).
Vi er stolte av mangfoldet blant våre ansatte og ønsker søkere uavhengig av kulturell bakgrunn, kjønn og alder. Inkludering er viktig for oss når vi skal utvikle tjenester som kan brukes av alle. Vi inviterer særlig deg med en funksjonsnedsettelse, deg som har hatt utfordringer med å komme deg inn på arbeidsmarkedet eller deg med innvandrerbakgrunn.
Sektor
Privat
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e8ad0561-f373-41e3-a5c3-bec4203d3719
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d50c4019263448f8b9fe553358334749