Vi søker en kundeorientert Credit Consultant i Bank Norwegian
Bank Norwegian er en heldigital bank med mer enn 1,7 millioner kunder i Norden, Spania og Tyskland. Vi har en enkel og oversiktlig produktportefølje bestående av usikrede lån, kredittkort, sparekontoer og relevante forsikringer. Vi jobber med å lage brukervennlige digitale produkter som gjør det enkelt for våre kunder å holde oversikt over sin personlige økonomi.
Vi har over 15 års bankerfaring og er en av de mest innovative nisjebankene i Europa. Vi betjener våre kunder i seks ulike land fra Fornebu, i utkanten av Oslo. I dag har banken rundt 160 ansatte som representerer 21 nasjonaliteter. I Bank Norwegian verdsetter vi vår gode samarbeidskultur med flat struktur. Vi tror at vårt mangfold og ubyråkratiske måte å jobbe på er en styrke som gjør det lettere å være fleksibel og levere på våre kunders forventninger. Bank Norwegian er en filial av Nordax Bank AB (publ). Sammen med Nordax er vi en tydelig markedsleder med mer enn 2 millioner kunder og 600 ansatte. Det sammenslåtte selskapet er Nordens største uavhengige spesialistbank. Nordax og Bank Norwegian deler de samme verdiene; "We are wholehearted"," We collaborate", "We take the lead". Våre verdier og bærekraft er viktig for vår bank og er integrert i alt vi gjør.
Vi søker en ny kollega til vårt Credit team i Bank Norwegian. I teamet i dag er vi 12 dyktige medarbeidere som vil ta vel imot en ny kollega!
Som Credit Consultant vil du jobbe med arbeidsoppgavene som primært vil berøre bankens kunder i Norge, men det kan også være aktuelt å jobbe mot andre markeder.
Ansvarsområder/oppgaver:
Kredittvurdering av lån og kredittkortsøknader for privatpersoner
Svindel- og fraudbehandling av søknader
Oppfølging av behandlede saker
Kundekommunikasjon
Utvikle og oppdatere avdelingens rutiner
Mulighet for bidrag i prosjekter for avdelingen
Ønskede kvalifikasjoner:
Svært gode svensk eller norsk, muntlig- og skriftlig kunnskaper
Gjerne erfaring med søknadsbehandling og kredittvurdering av privatpersoner ifm. forbruksfinansiering i svensk eller norsk marked
Eventuelt annen erfaring fra bank/finansvirksomhet i svensk eller norsk marked
Utdannelse på høyskolenivå kan kompenseres med erfaring
Relevant kundebehandling
Egenskaper vi ønsker at du har:
Selvgående og løsningsorientert
Trives i en hektisk arbeidshverdag med mange ulike oppgaver
Nysgjerrig, med evne til nytenking
Strukturert og effektiv
Entusiastisk bidragsyter til et godt arbeidsmiljø
Service og kundeorientert
Det er en fordel om du behersker andre språk, spesielt finsk, svensk, dansk, tysk eller spansk
Hva får du om du starter hos oss:
I Bank Norwegian vil du få interessante arbeidsoppgaver i et sterkt fagmiljø og et selskap i vekst. Dette er en arbeidsplass som både gir faglig utvikling gjennom god ledelse og samarbeid med kolleger.
Vi har gode lønnsbetingelser og markedsledende pensjons- og forsikringsordninger med blant annet helseforsikring. Vi har friskhets- og treningsbidrag, sunn og god kantine, samt et moderne treningsrom for våre medarbeidere. Vi gjør mye for å styrke det sosiale miljøet på jobben mellom kolleger.
Ved spørsmål eller interesse for stillingen ta gjerne kontakt med Head of Credit, Ninett Ergo på telefon: 93084587
Vi gleder oss til å høre fra deg!
Vi vil gjerne at du starter så raskt som mulig!
Om bedriften
Our history
We were established in Oslo 2007 as a support platform for Norwegian Air Shuttle’s loyalty program, Norwegian Reward. Later the same year, we obtained a banking licence and became established as a full-scale digital bank.
In 2013, the bank launched its services in Sweden and expanded in 2015 to Denmark and Finland. In 2021, our growth continued in Europe as we launched in Spain and Germany.
November 2021, the Swedish bank Nordax AB became sole owner of Bank Norwegian, and the two banks are now merged. Together with Nordax, we will continue to grow as the digital leader for personal loans, credit cards and savings accounts in Europe.