Vil du forvalte kommunens arbeid med natur og arealbruk for nåværende og kommende generasjoner?
Samfunn og miljø, virksomhet Samfunnsforvaltning
Feyers gate 7, 3256 Larvik
Om jobben
- Stillingstittel
- Virksomhetsleder
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 11. januar
Vi ser etter deg som kan lede kommunens forvaltningstjenester innenfor områdene reguleringsplan, byggesak, landbruk og naturforvaltning og kart og oppmåling. Du må kunne håndtere ulike interesser og lytte til innbyggere, utbyggere, næringsliv og de som lever av naturen.
Vi ønsker en tydelig og inspirerende leder som ser helheten i virksomhetsområdet, og er opptatt av en helhetlig utvikling og konkrete resultater. Vi ser etter deg som kan balansere vekst og vern med fokus på naturmangfold og tilpasning til klimatiske endringer. Som virksomhetsleder skal du både bidra til innovative løsninger og forvalte felles verdier.
Arbeidsoppgaver
- Du skal følge opp medarbeidere, økonomi og faglig utvikling på eget område
- Du skal utøve virksomhetsstyring og lederskap i henhold til vår policy
- Du sørger for effektive prosesser i virksomhetens område slik at Larvik kommune leverer effektive tjenester og er en attraktiv kommune å bygge, leve og bo, og drive næringsvirksomhet i
- Du har ansvar for å følge opp politiske saksbehandling og vedtak innenfor virksomheten
Kvalifikasjoner
- Du har høyere relevant utdanning, fortrinnsvis på masternivå
- Det er en fordel med erfaring fra offentlig sektor, og at du har har forståelse for skjæringspunktet mellom fag og politikk
- Du har erfaring fra personalledelse og kan vise til gode resultater
- Du har erfaring med fagområdene, og kan vise at du evner å få med deg ulike aktører og kan sette fremdrift i konkrete prosjekter
Personlige egenskaper
- Du samhandler med organisasjonen og innbyggere, frivillige, næringsliv, leverandører og andre eksterne aktører
- Du er en tydelig leder og evner å se helheten i tjenesteområdet
- Du bidrar til å bygge en nysgjerrig og modig kultur som utforsker nye muligheter, lærer, deler kunnskap og forbedrer tjenester og arbeidsprosesser
- Du ser kommunens tjenester på tvers og skaper felles forståelse og engasjement for kommunens oppdrag og oppgaver
Vi tilbyr
- Meningsfulle oppgaver hvor du kan bidra til å løse samfunnsoppgaver
- En ny ledergruppe som vil utfordre og støtte deg
- En dyktig ansattgruppe som vil hjelpe deg med å oppnå målene for virksomheten
- Lønn etter avtale
- God pensjons- og forsikringsordning i KLP
- Gode velferdsordninger, blant annet hytte- og kunstforening, bedriftsidrettslag og rabatt på treningssentre
Viktig å vite før du starter hos oss
Som arbeidstaker i kommunen blir du ansatt på de vilkår, rettigheter og plikter som følger avtaler, reglementer og lover.
Mangfold er en styrke
Larvik kommune ser mangfold som en styrke. Vi oppfordrer derfor alle som er kvalifiserte til å søke på ledige stillinger hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, nasjonal eller etnisk bakgrunn. Vi tilpasser arbeidsplassen om du har behov for det.
Kan bli ført opp på offentlig søkerliste
Vi gjør oppmerksom på at du som søker kan bli ført opp på offentlig søkerliste, selv om du har bedt om anonymitet. Dette blir du så fall varslet om.
Vise frem politiattest
Før du tiltrer må du legge frem politiattest uten merknader som har betydning for arbeidsforholdet.
Hvordan søke
Du må sende søknaden din elektronisk innen fristen via Webcruiter, og legge ved attester og vitnemål.
Hvorfor skal du velge Larvik kommune?
Som ansatt i Larvik kommune bidrar du til å løse viktige samfunnsoppdrag gjennom verdiene våre nysgjerrig, ærlig, raus og engasjert (NÆRE). Vi har ansvaret for tjenester som er helt sentrale i hverdagen til våre innbyggere. Byutvikling, barnehage, skole, helse, kultur, vann og brann – for å nevne noen. En stor kommune som Larvik tilbyr solide fagmiljøer, fokus på innovasjon og utvikling, og en mangfoldig prosjektportefølje – fra de helt store i hundremillionersklassen til de små og mer hverdagslige.
En jobb med mening, med mulighet til å utgjøre en forskjell – det får du hos oss!
Kontaktinformasjon
Ane Marie Rydland, Kommunalsjef, +4740085816Arbeidssted
Feyers gate 73256 Larvik
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Larvik kommuneReferansenr.: 5053419115
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 11.01.2026
Kontaktperson for stillingen
Ane Marie Rydland
Kommunalsjef
+4740085816
Om bedriften
Larvik kommune har et areal på 813 km² og over 48.000 innbyggere. Med 3700 ansatte er vi en av de største arbeidsgiverne i Vestfold.
Larvik er en kulturkommune, en havneby og et populært reisemål med fantastisk kystlinje, urbane muligheter og sjarmerende tettsteder. Her er det kort vei til både natur og kultur, nabobyene i Vestfold og Telemark og til den store verden via Torp flyplass.
Larvik har et solid næringsliv og et omfattende tilbud innen kultur, friluftsliv og rekreasjon. Hos oss er mulighetene mange og ambisjonene store. Derfor trenger vi dyktige medarbeidere som vil være med å bygge fremtidens Larvik.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e6696ec8-7fc2-42be-8bc5-292754e37d6e
- Sist endret
16. desember 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f038863781024fb39785a158ea7b7b3e
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Kommunalteknikk
Sted
Larvik
Enhetsleder VA-Prosess
Arbeidsgiver
Sandefjord kommune VA-prosess
Sted
Sandefjord
Ingeniør
Arbeidsgiver
Virksomhet kommunalteknikk, Vann, avløp og renovasjon
Sted
Larvik