Organisasjons- og HR-direktør
Statsforvalteren i Innlandet
Gudbrandsdalsvegen 186, 2619 Lillehammer, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Organisasjons- og HR-direktør
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 17. august
Er du vår nye organisasjons- og HR-direktør?
Statsforvalteren i Innlandet har som mål å være en proaktiv organisasjon som løser samfunnsoppdraget gjennom kommunikasjonsinitiativ, målrettet lederskap og strategiske organisasjonsprosesser. Vår organisasjons- og HR- direktør er sentral i dette arbeidet, og denne stillingen er nå ledig.
Direktøren er pådriver for samarbeid, og har store påvirkningsmuligheter i utviklingen av embetet. Den som tilsettes vil ha en nøkkelrolle i videreutvikling av embetet som en attraktiv og fleksibel arbeidsplass med et godt bedriftsdemokrati og en tillitsbasert kultur.
Vi ser etter deg som blir en relevant og viktig diskusjonspartner og rådgiver både for egne ansatte og ledere i embetet. Du har framtidstro og ambisjoner for lederrollen, for digital transformasjon og for utvikling i organisasjonen. Du må samarbeide godt med andre, ha en pådriverrolle og samtidig kunne mestre en hektisk og til tider uforutsigbar arbeidshverdag. Vi ønsker også at den som tilsettes har ambisjoner om å bidra i utviklingen av det offentlige samarbeidet i Innlandet.
Arbeidsoppgaver og ansvar er blant annet:
- Personal- og budsjettansvar for eget virksomhetsområde (virksomhetsstyring, utvikling, kommunikasjon, fellesfunksjoner og drift, per nå 23 ansatte)
- Utvidet rolle og ansvar for overordnet økonomi- og ressursforvaltning i embetet
- Aktiv deltakelse i toppledergruppen
- Operativt og strategisk HRM og organisasjonsutvikling i embetet
- Lønnspolitikk, lønnsforhandlinger og en sentral rolle i bedriftsdemokratiet
- Videreutvikling av et godt partssamarbeid
- Bidra i embetets øvrige strategiske arbeid
- Bindeledd mot andre statlige aktører på aktuelle fagområder
Hvem er du?
Vi ser etter deg som har:
- Relevant utdanning på masternivå (ved lang og relevant erfaring kan utdanning på bachelornivå vurderes)
- Relevant ledererfaring
- God forståelse for hvordan forvaltningen er organisert og virker, og har god oversikt over statlig regelverk
- Du trives med et bredt spekter av oppgaver der helhetstenking, samarbeid og god samfunns- og rolleforståelse er viktig for å lykkes
- Du jobber målrettet, er framtidsrettet og beslutningsdyktig
- Du evner å tenke strategisk og langsiktig, og er løsnings- og utviklingsorientert
- Du kommuniserer godt med alle deler av organisasjonen, internt og eksternt
- Du har erfaring fra omstillingsarbeid og har høy gjennomføringsevne
- Du er god på å utfordre og støtte lederkollegaer og ansatte
Ønsker du å bidra til utviklingen av det offentlige samarbeidet i Innlandet – og samtidig være en viktig leder i en organisasjon med stort samfunnsansvar? Da håper vi å høre fra deg!
Søkerne vurderes utfra kvalifikasjoner, praksis og personlige egenskaper. De første 6 månedene er prøvetid.
Dersom du har tatt hele eller deler av din utdanning i utlandet, ber vi om en autorisert oversettelse av dine papirer og godkjenning fra Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (HK-dir).
Hva kan du forvente som ansatt hos oss?
- Vi har et arbeidsmiljø preget av høy kompetanse, engasjement og faglig spennende oppgaver
- Lønn etter avtale i stillingskode 1062, direktør
- Du får medlemskap i SPK, som har en av de beste pensjonsordningene i Norge
- Fleksibel arbeidstid og mulighet for delvis fjernarbeid
- Familievennlig og fleksibel personalpolitikk
- Du vil få kontorplass i et moderne kontorlokale
Inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike kompetanser, livserfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi tilrettelegger for medarbeidere som har behov for det. Vi oppfordrer derfor kvalifiserte kandidater til å søke, uavhengig av kjønn, kulturell bakgrunn, alder, nedsatt funksjonsevne eller hull i CV-en.
Dette må du ha med i søknaden
Du må legge inn CV og skrive søknaden din i jobbnorge-portalen. Du må også legge ved vitnemål (gjerne tilgang til Vitnemålsportalen) og relevante attester for å bli vurdert for stillingen.
Søkerlista er offentligOm du ønsker å reservere deg fra offentlig søkeliste må dette begrunnes. Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan bli offentliggjort, selv om en ber om ikke å bli ført opp på den offentlige søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil søkeren bli varslet om dette før offentlig søkeliste utformes.
Hva gjør Statsforvalteren?
Hvis du lurer på hva som er Statsforvalterens rolle og hva vi jobber med kan du få informasjon om det ved å se på denne videoen.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=2KkVU7bvdig&pp=ygUQc3RhdHNmb3J2YWx0ZXJlbg%3D%3DHer får du et innblikk i hvordan det er å jobbe hos Statsforvalteren i Innlandet.
Klikk på lenken
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=E6_Yk2H6k1wOm bedriften
Statsforvalteren er statens representant i Innlandet, og har ansvar for å følge opp vedtak, mål og retningslinjer fra Stortinget og regjeringen. Statsforvalteren er et viktig bindeledd mellom kommunene og sentrale myndigheter. Vi har oppdrag fra 12 departementer og 9 direktorater og er organisert i 4 virksomhetsområder. Vi har sektorvise forvaltningsoppgaver som tilsyn, klagebehandling og veiledning, samt at vi skal bidra til et helhetlig perspektiv overfor kommunene. Stataforvalteren i Innlandet har hovedkontor på Lillehammer.
Kontaktpersoner:
- Knut Storberget, Statsforvalter i Innlandet, tlf: 61 26 60 03
- Sigurd Tremoen, Assisterende statsforvalter, tlf: 91 16 08 94
Vi er en kompetansearbeidsplass med 240 dyktige medarbeidere. Som statens representant ønsker vi å bidra til å bygge Innlandet sterkt.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e637a4c5-4542-406f-aba1-5ba6fad819ea
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10256804