Daglig leder, Bergen domkirke menighet
Bergen kirkelige fellesråd
Marken 34, 5017 Bergen
Om jobben
Stillingstittel
Daglig leder
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Er du en allsidig og trygg ledertype som evner å skape gode relasjoner og bygge tillit?
Vil du bidra til en god organisasjonskultur i samarbeid med ansatte, folkevalgte og frivillige?
Tenker du helhetlig og ser den enkeltes ressurs? Er du en god administrator som får ting til å skje?
Vil du bidra til å oppfylle visjonen «Mer himmel på jord»? Da er du kanskje den vi søker!
Vi søker en leder som skal inngå i en helhetlig og samordnet ledelse med sokneprest og menighetsrådsleder, og som har et blikk for hva det vil si å bygge menighet.
Bergen domkirke menighet er «et hjem med mange rom». Menigheten ble etablert i 2002 da seks tidligere sokn i Bergen sentrum ble slått sammen til ett. Menighetens kirker er Domkirken, Johanneskirken, Mariakirken, Nykirken og St.Jakob kirke. Den nye menigheten har fått et mer variert gudstjenesteliv og gitt oss mulighet til en felles storsatsing på barn, unge og ikke minst unge voksne/studenter. Når vi skal beskrive menighetens oppdag, har vi fokus på:
- menigheten som lokalkirke med tilbud til dem som bor i nærmiljøet
- menigheten som bykirke med tilbud til hele storBergen
- Domkirken som bispedømmets katedral.
Her skal det være rom for katedralens storsamlinger, by-omfattende prosjekter og møte med enkeltmennesker i nærmiljøet.
Menigheten har en stab på ca. 20 personer, mange frivillige og ressurser som gir mulighet til å arbeide med ulike små og store prosjekter.
Daglig leder blir tilsatt i Bergen kirkelige fellesråd med Bergen domkirke menighet som arbeidsted. Områdeleder er nærmeste leder.
Mer informasjon om menigheten finner du på Bergen domkirke menighet - (kirken.no)
Arbeidsoppgaver
- Personalansvar for ansatte tilsatt i Bergen kirkelige fellesråd og av Bergen domkirkes menighetsråd.
- Lede og koordinere det daglige arbeidet på menighetskontorene og legge til rette for tilgjengelighet og god kommunikasjon
- Sørge for en hensiktsmessig arbeids - og oppgavefordeling i staben i samarbeid med sokneprest
- Lederansvar og personalomsorg for ansatte som lønnes over fellesrådets budsjett
- Økonomistyring
- Saksbehandling og sekretærfunksjon for menighetsråd, oppfølging av menighetsrådets vedtak og ansvar for menighetens arkiv.
En del kvelds- og helgearbeid må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Høyere utdanning på bachelor/mastergradsnivå, gjerne innenfor fagområdene ledelse, økonomi, eller administrasjon. Søker med annen relevant utdanning/praksis kan vurderes
- Ledererfaring og lederkompetanse
- Erfaring med ledelse av fagstillinger vil være en fordel
- God økonomiforståelse og erfaring med regnskaps- og budsjettarbeid
- God skriftlig og muntlig formidlingsevne
- Kjennskap til offentlig saksbehandling
- God digital kompetanse og evne til å ta i bruk og implementere nye program og løsninger
- Erfaring fra tilsvarende arbeid innenfor kirke og menighet vil være en fordel
Personlige egenskaper
- Du evner å arbeide selvstendig og effektivt
- Du har en positiv innstilling og gode samarbeidsevner
- Du har evne og mot til å ta faglig kompetente beslutninger
- Du er fleksibel og tilpasningsdyktig
- Du har evne og vilje til å ta i bruk nye digitale løsninger
- Du har blikk for forbedring og utvikling
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Søker må være medlem av Den norske kirke jevnfør Kirkeordning for Den norske kirke § 40.
Vi tilbyr
- En spennende lederstilling i en av byens største menigheter
- Mulighet for å sette ditt preg på utviklingen av menigheten
- Et kompetent og inkluderende arbeidsmiljø med godt ledernettverk
- Mulighet for faglig og personlig utvikling
- Pensjonsordning i Bergen kommunale pensjonskasse
- Ulykkes- og gruppelivsforsikring
- Bedriftshelsetjeneste
Attester og vitnemål lastes opp i søkerportalen webcruiter. Søkere som har vitnemål og attester fra utenlandske utdanningsinstitusjoner, må legge ved NOKUT-godkjenning og godkjente norske oversettelser.
Lønn- og arbeidsvilkår reguleres av tariffområdet knyttet til Kirkens arbeidsgiverorganisasjon (KA) og Bergen kirkelige fellesråds Personal- og arbeidsreglement.
Søknad om unntak for offentligheten må begrunnes. Dersom Bergen kirkelige fellesråd vurderer at begrunnelsen for unntak ikke kan innvilges, vil søker bli kontaktet før utarbeidelse av offentlig søkerliste.
Kontaktinformasjon
Benny Mortensen, HR-sjef, +4740819879, bm964@kirken.noBerit Bakke, Områdeleder, +47 99604561
Arbeidssted
Marken 345017 BERGEN
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kirkelige fellesrådReferansenr.: 4737853809
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.12.2023
Om bedriften
Bergen kirkelige fellesråd (BKF) bygger og forvalter kirkebyggene og gravplassene i Bergen og har ansvar for gravplassmyndigheten på vegne av alle byens innbyggere. BKF ivaretar administrative og økonomiske oppgaver for Den norske kirkes 25 menigheter i Bergen og er arbeidsgiver for om lag 160 ansatte med kirkevergen som daglig leder. Vår visjon er "Mer himmel på jord".
Bergen kirkelige fellesråd skal være en arbeidsplass med rom og respekt for mangfold, uavhengig av hudfarge, alder, kjønnsidentitet, funksjonsevne eller legning. Vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke.
Bergen kirkelige fellesråd er ikke underlagt offentleglova i ansettelsessaker, og innhenter derfor samtykke fra søkerne før det utarbeides offentlig søkerliste. Dette er av hensyn personvern, jf. personopplysningsloven artikkel 7.3.Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2497930
- Hentet fra
talentech
- Referanse
c8ee5f2a058d46bdbd4757bc87baa74c