Rådgiver eiendomsforvaltning
Arendal eiendom, Arendal kommune
Rådhusgaten 10, 4836 Arendal
Om jobben
- Stillingstittel
- Rådgiver eiendomsforvaltning
- Type ansettelse
- Fast, heltid 100%
- Arbeidstid
- Dagtid, ukedager
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest søndag 21. desember
Arendal eiendom har ansvar for forvaltning, drift, renhold, vedlikehold og utvikling (FDVU) av kommunale formålsbygg. Ansvarsområde omfatter også energiforvaltning, tett oppfølging av energiforbruk og enøk-investeringer. Arealet utgjør om lag 325 000 m2 bygg som barnehager, skoler, helsebygg og kultur- og idrettsbygg.
Videre har vi ansvar for forvaltning, drift og vedlikehold av kommunale utleieboliger. Arbeidet utføres i tett samarbeid med NAV og tildelingskontoret i kommunen. I tillegg håndterer vi kommunens vedtatte investeringer innenfor byggeprosjekt og eiendomsutvikling. Dette innebærer planlegging, fremdrift, økonomi og oppfølging. Det gjennomføres også nødvendige planprosesser.
I Arendal kommune setter vi innbyggerne først. Uansett hvem du er. Kommunens jobb er å skape gode tjenester, og sikre at livet blir lettere og tryggere for alle som bor og lever her, både nå og i framtida. Da må vi sørge for at så mange som mulig bidrar til å ivareta og utvikle fellesskapet. Målet er et godt samfunn for alle, til det beste for mennesker, natur og økonomi. Så enkelt, så ambisiøst. Derfor tar kommunen en utviklerrolle.
For å bidra inn i den viktige rollen med å sikre en god bolig til alle, vil vi nå styrke bemanningen på eiendomsutvikling, med en rådgiverstilling. Hos oss vil du få ansvar for mindre eiendomsprosjekter fra oppstart og frem til bygging. Vi søker deg som har god forståelse for plan- og bygningsloven, som gjerne har jobbet med byggesøknader og/eller reguleringsplaner. Du har gjerne erfaring med ulike deler av eiendomsjussen og er god til å skape forståelse for kommunens behov for ulike boliger.
Velkommen som søker. Alle søkere bes legge ved relevante vitnemål og attester når de søker.
Arbeidsoppgaver
- Finne nye aktuelle tomter for ulike boligformål
- Mindre reguleringsplaner
- Byggesøknader
- Oppfølging av avtaler
- Økonomioppfølging
- Vurdering av juridiske problemstillinger
- Bidra i forvaltning i kommunens boligportefølje
- Kjøp og salg av boliger og tomter
- Andre relevante oppgaver innenfor bolig- og eiendomsforvaltning
Kvalifikasjoner (overskrift)
- Minimum bachelorgrad innen relevant fagområde
- Det er en fordel med erfaring og kunnskap med eiendomsutvikling og boligforvaltning
- Kompetanse med digitale arbeidsverktøy, god erfaring med Office 365 verktøy
- Erfaring med prosjektledelse
- Ønskelig med kompetanse innen HMS-ledelse, kvalitetsutvikling og risikostyring
- Arbeidsspråket i Arendal kommune er norsk, og søkere må beherske norsk godt både muntlig og skriftlig, minimum B2-nivå
- Førerkort klasse B
Personlige egenskaper
Vi leter etter deg som er strukturert og har god gjennomføringsevne. Du må kunne samarbeide godt tverrfaglig, og se muligheter sammen med andre, samtidig som du kan arbeide selvstendig. Du er utviklings- og løsningsorientert, og holder deg faglig oppdatert. Det er en fordel om du kjenner det kommunale landskapet.
Vi tilbyr
- Spennende arbeidsoppgaver med gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Jobbe sammen med kompetente medarbeidere i et trivelig og inkluderende arbeidsmiljø
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid
- Lønn etter avtale
Kontaktinformasjon
Camilla Nesle Widmer, Avdelingsleder, +4792203325
Arbeidssted
Rådhusgaten 10
4836 Tyholmen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Arendal kommune
Referansenr.: 5044259996
Søknadsfrist: 21.12.2025
Kontaktperson for stillingen
Camilla Nesle Widmer
Avdelingsleder
+4792203325
Om bedriften
Vil du bli vår nye kollega?
Arendal ble etablert som kjøbstad i mai 1723. Siden har det skjedd mye. I dag har Arendal kommune over 46 000 innbyggere. Kommunen er en handlekraftig organisasjon og en attraktiv arbeidsgiver for over 3500 medarbeidere.
Vi løser viktige samfunnsoppgaver, og er en sentral aktør i utviklingen av byen og kommunen. Vi jobber aktivt med FNs bærekraftsmål, og vi er vertskommune for Arendalsuka - Norges største demokratifestival.
Arbeidet skal preges av mangfold og våre medarbeidere skal gjenspeile Arendals befolkning. Vi ser mangfold som en styrke. Vi vil ha medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning.
Arendal kommune er sertifisert som likestilt arbeidsgiver. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert; uansett alder, funksjonsevne, kjønn, seksuell orientering, religion og etnisk bakgrunn, til å søke jobb hos oss. Vi jobber for heltidskultur, og ansetter fortrinnsvis i hele stillinger. Se mer om vår arbeidsgiverstrategi.
I henhold til offentlighetslovens § 25. gjør vi oppmerksom på at opplysninger om søkeren kan bli gjort offentlig, selv om søkeren har bedt om unntak fra offentlighet.
For stillinger som arbeider med barn og unge, tjenester innen helse- og omsorg, eller brann- og eksplosjonsvern, må det foreligge tilfredsstillende politiattest.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e4bc1865-5546-4513-bd6c-8bba269fa258
- Sist endret
26. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ad1d42527d1f40b9957a04e3b76e0570
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Økonomi og strategi, Arendal kommune
Sted
Arendal
Arbeidsgiver
Enhet for miljø og byutvikling, Lillesand kommune, Kommunalområde samfunn
Sted
Lillesand
Arbeidsgiver
Meglerhuset & Partners AS
Sted
Arendal