Arkivar
Internservice, Oslo kommune, Renovasjons- og gjenvinningsetaten
Haraldrudveien 20, 0581 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Arkivar
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 1. juni
Renovasjons- og gjenvinningsetaten (REG) ser etter en faglig dyktig og motivert medarbeider til vårt dokumentsenter.
Dokumentsenteret er et av de store tannhjulene som får etaten til å gå rundt. Arkivarene våre støtter og veileder flere hundre ansatte på tvers av syv avdelinger.
Vi har fire arkivarer som nå skal bli fem, i tillegg til seksjonslederen. Du skal delta i den daglige driften av dokumentsenteret og utføre kvalitetskontroller. I tillegg er du med på å sikre at arkivtjenesten samsvarer med gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer.
ACOS Websak er vårt sak- og arkivsystem, og du som får denne jobben vil delta aktivt i den daglige driften. Vi er opptatt av utvikling innen fagområdet, gir opplæring til resten av etaten og ønsker å forenkle arbeidsprosesser der det er mulig.
Du vil også være med og utføre kvalitetskontroller, og bidra til at vår arkivtjeneste er i samsvar med gjeldende lover, forskrifter og retningslinjer. Vi søker deg som trives i en kombinasjon av å jobbe med selvstendige oppgaver og i team, og vi skal hele tiden ha som mål å gjøre hverandre gode. Vi ønsker at du også tar tak i ting når de dukker opp, og håper at du trives med å gjennomføre opplæring internt i etaten.
Hvem ser vi etter? En som spiller på lag, tar initiativ og setter seg raskt inn i nye arbeidsoppgaver. Vi er opptatt av utvikling, opplæring og forenkling av måtene vi jobber på. Det må du også være.
Arbeidsoppgaver
Som ansatt på vårt dokumentsenter vil du blant annet ha følgende oppgaver:
- Delta i daglig drift av arkivet; daglig journalføring, kvalitetssikring, samt mottak og fordeling av inngående post
- Utarbeide og oppdatere prosedyrer, arkivplan, brukerveiledninger og lignende
- Holde internkurs, gi veiledning og opplæring av saksbehandlere
- Delta på samsvarsvurderinger og ROS-analyser innen fagfeltet
- Delta i prosjekter
- Delta i opprydning i eldre arkiv
- Rapportere og følge opp tekniske feil i arkivsystemet
Oppgavelisten er ikke uttømmende, og du må regne med endringer over tid. Hvis etaten får nye eller andre behov – midlertidig eller permanent - kan arbeidsgiver innenfor stillingens grunnpreg gi deg andre oppgaver. Hvis endringene er ment permanente, skal endringene inn i stillingsbeskrivelsen. Ansatte hos oss skal holde seg faglig oppdatert. Det betyr at du må delta på kurs og opplæring vi mener er nødvendig. Du må også sette deg inn i og følge opp Oslo kommunes verdigrunnlag, etiske regler, og medarbeiderprinsipper.
Kvalifikasjoner
- Relevant universitets- eller høgskoleutdanning med arkivkunnskap i fagkretsen på bachelornivå,
fortrinnsvis arkivar, bibliotekar- og informasjonsvitenskap. Erfaring fra fagområdet kan kompensere for deler av manglende utdanning - Du må ha erfaring med digitalt arkiv, NOARK-baserte arkivsystemer og ACOS Websak
- Du har erfaring med rådgivning, og liker å lære opp kollegaer i hvordan de skal bruke digitale verktøy i saksbehandlingen
- Du har noe erfaring med utvikling og innovasjon
- Du har kunnskap om kommunal forvaltning og kommunale arkiver
- Du har digital kompetanse, og kunnskap om trygg og kritisk bruk av digitale verktøy
Personlige egenskaper
- Du er sosial, utadvendt og liker å snakke med mennesker
- Du formulerer deg godt, både skriftlig og muntlig
- Du er endringsvillig, liker å jobbe selvstendig og sammen med andre, og motiveres av å finne gode løsninger
- Du kan stille deg bak Oslo kommunes verdigrunnlag, og vet hvordan du kan bruke det i det daglige arbeidet ditt; brukerorientering, redelighet, engasjement og respekt
- Du har god struktur på hvordan du jobber, og utfører oppgavene innen gitte tidsfrister
Vi tilbyr
- Trivelig arbeidsmiljø med høyt tempo
- Gode pensjons-, forsikrings- og låneordninger gjennom Oslo pensjonsforsikring
- Subsidiert kantine, og tilgang til trimrom
- Mulighet for støtte til treningsabonnement
- Lønn etter Oslo kommunes lønnsregulativ, lønnstrinn 40-45 (for tiden kr. 674.200 - 736.900), avhengig av erfaring og kompetanse
Kontaktinformasjon
Kay Holmen, Seksjonsleder, 95763303Arbeidssted
Haraldrudveien 200581 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommuneReferansenr.: 4967204120
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Kay Holmen
Seksjonsleder
95763303
Om bedriften
Renovasjons- og gjenvinningsetaten består av rundt 700 engasjerte medarbeidere, som sammen jobber for økt kildesortering samt sørger for innsamling, mottak, behandling og gjenvinning av avfall fra alle husholdninger i Oslo.
Vår etat er en av de viktigste bidragsyterne til Oslo kommunes arbeid med å nå målene om økt materialgjenvinning og reduserte klimautslipp. Foruten å daglig levere kundevennlige tjenester så arbeider vi kontinuerlig med store prosjekter som vil være med på å forme byen i årene som kommer. Sammen gjør vi Oslos viktigste jobb!
Kanskje du blir vår nye kollega som vil få muligheten til å være med på vår reise.
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss, uavhengig av alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Du kan lese mer om Renovasjons- og gjenvinningsetaten på Oslo kommune sine nettsider.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2946490
- Hentet fra
talentech
- Referanse
6833202ec1024659bebc505c40ce1bdc