Jobbspesialist AMS
Hamar egenregi, NAV
Torggata 63, 2317 Hamar, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Jobbspesialist AMS
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Nav Hamar søker en engasjert og resultatorientert jobbspesialist til vårt team i Arbeid med støtte (AMS).
Som jobbspesialist i AMS får du en sentral rolle i å veilede, støtte og motivere personer på veien mot arbeid. Du vil jobbe tett med deltakere, arbeidsgivere og andre samarbeidspartnere for å skape varige arbeidsrelasjoner og sikre bærekraftige løsninger. Dette er en meningsfull stilling der du vil få muligheten til å påvirke menneskers liv og fremtid.
Nav Hamar er regionskontoret for tiltak og markedsarbeidet i Hamarregionen. Nav Hamar har i dag ca. 110 ansatte. Nav Hamar er lokalisert sentralt i Hamar med nyoppussede lokaler med en hybrid arbeidshverdag som styres av våre arbeidsoppgaver. Vi brenner for å gi mennesker muligheter og mener at arbeid er helsefremmende.
Team AMS består av en metodeveileder og 3 jobbspesialister og er en del av avdeling Egenregi hos oss i Nav Hamar. Denne avdelingen samler våre jobbspesialister og er delt i to team, Individuell jobbstøtte (IPS) og Arbeid med støtte (AMS). Du vil være en del av en kompetent og mangfoldig gruppe bestående av totalt 14 kollegaer; 11 jobbspesialister, to metodeveiledere og en avdelingsleder.
Arbeidsoppgaver
- Tillitsskapende oppfølging: Jobbe etter Supported Employment (SE) metodikk. Jobbe tett med deltakere for å bygge relasjoner, forstå deres preferanser og ressurser og utvikle individuelle planer for å oppnå arbeid eller utdanning.
- Resultatorientert arbeid: Følge opp og sikre fremdrift av egen portefølje med inntil 20 deltakere med tydelig forventning om overgang til arbeid. Sikre at deltakere når sine mål om ordinært arbeid eller utdanning ved å finne muligheter og skape løsninger sammen med dem.
- Oppsøkende virksomhet: Etablere og utvikle samarbeid med arbeidsgivere, finne arbeidsmuligheter og sikre god oppfølging av både arbeidsgiver og deltaker.
- Tverrfaglig samarbeid: Etablere og opprettholde et nært samarbeid med relevante støttespillere (herunder arbeidsgivere, utdanningssteder, behandlere og NAV veiledere) for å finne helhetlige løsninger. Du må forstå og forene ulike fagperspektiver for å sikre best mulig støtte for deltakeren.
- Fleksibel problemløsning: Være proaktiv og kreativ i tilnærmingen til utfordringer. Ditt arbeid vil kreve at du raskt tilpasser deg ulike situasjoner og finner løsninger som fungerer for både deltakere og samarbeidspartnere.
- Dokumentasjon og analyse: Registrere og følge opp resultater, samt bidra til læring og utvikling i teamet gjennom bruk av SE-metodikken.
Kvalifikasjoner
- Minimum 3‑årig utdanning fra høyskole/universitet, fortrinnsvis innen helse- og sosialfag, pedagogikk, arbeidsmarkedstjenester eller lignende.
- Erfaring med å jobbe med mennesker som er i sårbare situasjoner.
- Gode muntlige og skriftlige kommunikasjonsferdigheter, samt norskkunnskaper (minimum B2).
- Førerkort klasse B.
Det er også en fordel hvis du har:
- Erfaring fra arbeid hvor du aktivt har jobbet med veiledning, samtale- og endringsmetodikk, med mål om arbeid/aktivitet.
- Erfaring med karriereveiledning.
- Arbeidsmarkedskompetanse og interesse for oppsøkende og utadrettet arbeid med arbeidsgivere.
- Kunnskap om lokalt arbeidsmarked og kjennskap til utdanningssystemet, samt ulike tiltak for å bistå mennesker å komme i jobb.
Personlige egenskaper
Du vil i jobben møte mennesker i sårbare situasjoner med ulike utfordringer. Personlig egnethet vil legges stor vekt. Vi vil derfor vektlegge at du er:
- Relasjonsbygger: God på å etablere og opprettholde relasjoner. Du har gode samarbeidsevner, er god på å kommunisere ditt budskap og nå frem til din målgruppe.
- Målrettet/Resultatorientert: Evner å drive prosesser fremover. Evner å strukturere og prioritere riktige oppgaver. Du finner motivasjon i måloppnåelse.
- Lagspiller: God på å bygge relasjoner og skape motivasjon, både for deltakere og samarbeidspartnere, men også med kollegaer.
- Pågangsmot: Være positiv og entusiastisk, selv i vanskelige situasjoner. Du har stor arbeidskapasitet og tåler en travel hverdag med varierte oppgaver.
Vi tilbyr
- En jobb med stor betydning for de du jobber for, og for samfunnet for øvrig.
- Være en del av et team med erfarne og dyktige medarbeidere, med stort engasjement for oppdraget.
- Varierende arbeidsdager med fleksible rammer, og mobilitetsløsninger.
- En arbeidsplass som verdsetter ulik erfaring og dyktige medarbeidere, med stort engasjement for oppdraget.
- Tilsetting som rådgiver med lønn fra kr 570 000 - 635 000.
- God pensjonsordning gjennom Statens pensjonskasse (fra lønnen trekkes 2 %).
Kontaktinformasjon
Siri H Venstad Lonkemoen, Avdelingsleder i Nav Hamar, 414 45 827Edgar Afonso, HR-rådgiver, 957 55 053
Arbeidssted
Torggata 632317 Hamar
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 4914486347
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 17.02.2025
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2851194
- Hentet fra
talentech
- Referanse
0dd6c0a596bb47869ea22df2e4fe2893