Har du hjerte for veiledning og saksbehandling?
Nav - Marked og arbeid, Oslo kommune, Bydel Alna
Trygve Lies plass 1, 1051 Oslo
Om jobben
- Stillingstittel
- Sosialkonsulent
- Oppstart
- 15. november 2025
- Type ansettelse
- Vikariat, heltid 100%
- Arbeidsspråk
- Norsk
- Antall stillinger
- 1
Søk på jobben
Søk senest fredag 5. desember
Bli vår neste veileder!
Nav Alna er en spennende arbeidsplass som holder til på Furuset. Vi har ansvaret for tjenester til bydelens rundt 50.000 innbyggere. Vi er et uredd og nyskapende NAV-kontor som brenner for å utvikle best mulig tjenester for våre brukere. Hos oss har vi som mål å bidra til sosial og økonomisk trygghet og fremme overgang til arbeid og aktivitet for våre innbyggere. Vi er stolt av at vi er kontor med et svært kompetent fagmiljø, med rundt 170 dyktige og involverte medarbeidere innenfor mange fagfelt.
Vil du jobbe sammen med dyktige kollegaer på Nav Alna? Vi har tre oppfølgingsavdelinger hvor vi jobber teambasert med et samlet og helhetlig ansvar for tjenestene. Vi søker nå etter en sosialkonsulent til en av oppfølgingsavdelingene. Stillingen er et vikariat til 31.12.2026. Du skal saksbehandle etter sosialtjenesteloven, kunne gi økonomisk råd og veiledning samt hjelpe våre brukere til økonomisk selvstendighet gjennom arbeid eller andre ytelser. Vi er et kontor som er i stadig utvikling, så du må være innstilt på at arbeidsoppgavene vil variere og tilpasses nye behov for utvikling av tjenestene våre. I søknadsteksten ber vi deg si noe om hva som motiverer deg for å søke på denne stillingen.
Arbeidsoppgaver
• Kartlegging, veiledning og oppfølging av personer med sammensatte behov
• Informasjon og veiledning knyttet til Nav sine tjenester
• Ansvar for saksbehandling etter lov om sosiale tjenester i NAV, samt arbeide med kartlegging og utvikling i egen portefølje
• Gi helhetlig brukeroppfølging, engasjere, motivere og i samarbeid med brukere kartlegge individuelle muligheter, utarbeide planer og tilrettelegge for arbeid og aktivitet
• Fokus på barnas situasjon i familien
• Samhandling med andre aktører, internt på NAV-kontoret og eksternt
• Endringstakten er for tiden svært høy og det må derfor påregnes endringer i arbeidsoppgavene
Kvalifikasjoner
• Relevant fullført utdannelse tilsvarende bachelor, fortrinnsvis sosialt arbeid
• Erfaring fra arbeid og saksbehandling etter sosialtjenesteloven
• God forvaltningskompetanse
• God forståelse for forvaltning av andre relevante lover som blant annet sosialtjenesteloven, arbeidsmarkedsloven og folketrygdloven
• Erfaring med bruk av Nav sine fagsystemer
• Kjennskap til bydelens øvrige tjenesteapparat er ønskelig
• Gode digitale ferdigheter
• Svært god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
Personlige egenskaper
• Du liker å samarbeide med brukere, kollegaer og samarbeidspartnere
• Du er nysgjerrig og genuint opptatt av å bli kjent med brukeren
• Du jobber selvstendig og klarer å fordele tiden din mellom ulike oppgaver
• Du jobber organisert og strukturert, og er samtidig en god team-medarbeider
• Du er opptatt av å se helheten i oppgaveløsningen til NAV og øvrig tjenesteapparat
• Du er positiv og klarer å tilpasse deg endringer
• Personlig egnethet vil bli tillagt stor vekt
Vi tilbyr
• Meningsfulle og utfordrende arbeidsoppgaver i engasjerte tverrfaglige team
• Et trivelig arbeidsmiljø preget av god takhøyde, høy kompetanse og engasjerte medarbeidere
• Fleksitidsordning
• Pensjonsordning i Oslo kommunale pensjonskasse
• Stillingen vil bli lønnet i ltr. 33 – 42 avhengig av ansiennitet
Kontaktinformasjon
Vibeke Øyvik, Avdelingsleder, 90930073
Petter Haakenstad Godli, Avdelingsleder, 48058206
Arbeidssted
Trygve Lies plass 1
1051 OSLO
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Oslo kommune
Referansenr.: 5032102021
Stillingsprosent: 100%
Vikariat
Startdato: 15.11.2025
Sluttdato: 31.12.2026
Søknadsfrist: 05.12.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Petter Haakenstad Godli
Avdelingsleder
48058206
Vibeke Øyvik
Avdelingsleder
90930073
Om bedriften
Arbeidsplassene i Oslo kommune skal preges av mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer alle som er kvalifisert til å søke jobb hos oss uansett alder, funksjonsevne, kjønn, kjønnsidentitet, seksuell orientering, religion eller etnisk bakgrunn. Oslo kommune legger vekt på å tilrettelegge arbeidsforholdene dersom du har behov for det.
Vi gjør oppmerksom på at søkere kan føres opp på offentlig søkerliste selv om søkeren har bedt om anonymitet, men dette vil du i så tilfelle få varsel om.
Bydel Alna er dynamisk og utviklingsorientert, vi har ca. 50 000 innbyggere, ca. 1300 årsverk og et budsjett på ca. 2,6 mrd. kroner. Det er stor variasjon i levekår. Bydelen har det økonomiske og administrative ansvaret for tjenester og tilbud innen pleie og omsorg, lokalsamfunnsutvikling, helse, barnehager, barnevern, sosialtjeneste, bolig, fritid og kultur. Bydel Alna ønsker å være en attraktiv arbeidsplass for kompetente, selvstendige, kvalitetsbevisste og engasjerte medarbeidere.
Les mer om Bydel Alna
Lønnstabell for Oslo Kommune
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
e2b36c42-44a4-4ae8-8665-2f79821aeba6
- Sist endret
21. november 2025
- Hentet fra
talentech
- Referanse
5633716498d94c6692601daf39c42d1a
Lignende annonser
Arbeidsgiver
Alna Skaffe arbeid 1, Nav
Sted
Oslo
Arbeidsgiver
Nav, Helse, omsorg og mestring, Lørenskog kommune
Sted
Lørenskog
Arbeidsgiver
Aurskog-Høland kommune NAV - Avd. 2
Sted
Bjørkelangen