Er du vår nye lønnsekspert med HR-glimt i øyet?
Accountor AS
3. etg. Innspurten 1A, 0663 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Lønnskonsulent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk snarest mulig
Vi søker en dyktig lønnskonsulent med interesse for HR-faget. Du vil ha hovedansvaret for internlønn for våre ca. 300 ansatte og bistå ansatte og ledere med lønnsfaglige spørsmål.
Stillingen er plassert i vår HR-avdeling på hovedkontoret på Helsfyr i Oslo. HR-avdelingen består av tre personer, inkludert HR-direktøren som du vil rapportere til.
Du vil bli en del av et faglig sterkt og hyggelig HR-miljø, hvor lønn er et viktig bidrag. Vi er opptatt av å videreutvikle oss i takt med endringer i fagområdet og virksomhetens behov.
Vi søker deg som har noen års erfaring med lønnskjøring A-Å, og som har interesse av å kombinere dette med HR-fagområdet, du behøver ikke å ha tidligere erfaring fra HR. I denne og varierte og spennende rollen vil arbeidsoppgavene dine primært være internlønn, men du vil bidra med HR-oppgaver sammen med de andre på teamet.
Hvorfor jobbe i Accountor?
Vi tilbyr en sentral, spennende og selvstendig stilling i vårt selskap. Hos oss får du muligheten til å jobbe med varierte og interessante arbeidsoppgaver som gir rom for faglig utvikling.
Vi verdsetter et hyggelig arbeidsmiljø hvor vi bryr oss om hverandre. Du vil dele kontor med lønnsteamet vårt, som betjener eksterne kunder. Dette gir deg tilgang til deres faglige kompetanse. Flere i ledelsen sitter også innenfor en armlengdes avstand, noe som gir korte beslutningsveier.
Som ansatt hos oss vil du nyte godt av gode pensjons- og forsikringsordninger, samt konkurransedyktige betingelser. For å fremme en sunn livsstil, har vi også et treningsrom i bygget som er tilgjengelig for alle ansatte.
Hva vil du gjøre hos oss?
Vi ser for oss at du er en person med høy integritet som overholder satte tidsfrister. Du samarbeider godt med andre, er fleksibel, pliktoppfyllende og selvstendig. Du tar eierskap til oppgavene dine og har en sterk gjennomføringsevne. I tillegg er du positiv og serviceorientert, samt strukturert og nøyaktig i ditt arbeid. Du synes det er gøy med digitale verktøy og ønsker å effektivisere arbeidet med lønn og HR. Vi håper også at du kjenner deg igjen i våre verdier – respekt, tillit, mot og fremtid – og at disse verdiene er noe du kan stå for i ditt daglige arbeid.
Stillingen er plassert i vår HR-avdeling på hovedkontoret på Helsfyr i Oslo. HR-avdelingen består av tre personer, inkludert HR-direktøren som du vil rapportere til.
Du vil bli en del av et faglig sterkt og hyggelig HR-miljø, hvor lønn er et viktig bidrag. Vi er opptatt av å videreutvikle oss i takt med endringer i fagområdet og virksomhetens behov.
Vi søker deg som har noen års erfaring med lønnskjøring A-Å, og som har interesse av å kombinere dette med HR-fagområdet, du behøver ikke å ha tidligere erfaring fra HR. I denne og varierte og spennende rollen vil arbeidsoppgavene dine primært være internlønn, men du vil bidra med HR-oppgaver sammen med de andre på teamet.
Hvorfor jobbe i Accountor?
Vi tilbyr en sentral, spennende og selvstendig stilling i vårt selskap. Hos oss får du muligheten til å jobbe med varierte og interessante arbeidsoppgaver som gir rom for faglig utvikling.
Vi verdsetter et hyggelig arbeidsmiljø hvor vi bryr oss om hverandre. Du vil dele kontor med lønnsteamet vårt, som betjener eksterne kunder. Dette gir deg tilgang til deres faglige kompetanse. Flere i ledelsen sitter også innenfor en armlengdes avstand, noe som gir korte beslutningsveier.
Som ansatt hos oss vil du nyte godt av gode pensjons- og forsikringsordninger, samt konkurransedyktige betingelser. For å fremme en sunn livsstil, har vi også et treningsrom i bygget som er tilgjengelig for alle ansatte.
Hva vil du gjøre hos oss?
- Fullstendig lønnskjøring for interne ansatte, samt fungere som fagspesialist og sparringspartner for ansatte og ledere innen lønnsområdet
- Sikre høy kvalitet på lønns- og fraværsarbeid, inkludert datakvalitet i systemene, samt oppfølging av sykefravær, permisjoner og AFP i forbindelse med refusjoner og kommunikasjon med NAV
- Håndtere inn- og utmeldinger i pensjons- og forsikringsordninger, samt intern rapportering og rapportering til offentlige myndigheter
- Avstemme lønnsrelaterte regnskapskonti og bistå med andre lønns- og HR-relaterte oppgaver i HR-avdelingen
- Ansvar for systemer og support for lønns- og HR-relaterte systemer
- Utdanning innen fagområdet eller relevant erfaring fra tilsvarende stilling
- Minst 3-5 års erfaring innen lønn A-Å
- God systemforståelse og IT-kunnskaper, inkludert Excel
- God kjennskap til lover og regler innen lønns- og HR-området
- Fordel med erfaring fra Visma.net Payroll, men opplæring vil bli gitt
- Erfaring fra HR-relaterte oppgaver er en fordel, men ikke et krav
Vi ser for oss at du er en person med høy integritet som overholder satte tidsfrister. Du samarbeider godt med andre, er fleksibel, pliktoppfyllende og selvstendig. Du tar eierskap til oppgavene dine og har en sterk gjennomføringsevne. I tillegg er du positiv og serviceorientert, samt strukturert og nøyaktig i ditt arbeid. Du synes det er gøy med digitale verktøy og ønsker å effektivisere arbeidet med lønn og HR. Vi håper også at du kjenner deg igjen i våre verdier – respekt, tillit, mot og fremtid – og at disse verdiene er noe du kan stå for i ditt daglige arbeid.
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Accountor er et av Nord-Europas største selskap innen økonomi- og rådgivingstjenester. Størrelse har en betydning, for i tillegg til å være nær kundene våre, investerer vi i gode og fremtidsrettede systemer og digitalisere hverdagens oppgaver. I Norge er vi representert på ca 65 ulike steder. Du finner Accountor i Norge, Finland, Sverige, Danmark, Nederland og Ukraina. Selskapet omsatte for rundt 170 millioner euro i 2023. I Juli 2024, ble Accountor en del av Aspia Group.
Sektor
Privat