Saksbehandler på ordningene
Garantikassen for fiskere
Havnegata 9, Pirsenteret, 7014 Trondheim, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Saksbehandler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 4. mai
Vi søker etter saksbehandler i 100 % fast stilling for å arbeide med ordningene i samarbeid med våre dyktige rådgivere og fagansvarlig. Det må også påregnes annet forefallende arbeid i arkivtjenesten og administrasjonen. Garantikassen har startet et omfattende digitaliseringsprosjekt for å digitalisere blant annet papirarkivet og ordningene. Du rapporterer til fagansvarlig for ordningene. Det er mulig at det blir ansatt to personer.
Arbeidsoppgaver-
Bidra i daglig bruk og oppdatering i Garantikassens arkiv- og saksbehandlingssystem.
-
Bidra til riktig saksbehandling av ordningene forvaltet av Garantikassen.
-
Klagebehandling av klagesaker.
-
Bidra aktivt i digitaliseringsprosjekter.
-
Saksbehandling på førstelinjenivå.
-
Medvirke i prosesser knyttet til utvikling, endring og effektivisering av arbeidsprosesser.
-
Utføre andre oppgaver tillagt virksomhetens ansvarsområder.
-
Økonomi og administrasjon på bachelornivå, eller tilsvarende. Du kan gjerne være nyutdannet og uerfaren hvis den teoretiske ballasten er god. Relevant erfaring kan kompensere for utdanningskravet.
-
God skriftlig og muntlig formidlingsevne - må kunne beherske norsk, skriftlig og muntlig og ha god tallforståelse.
-
God IKT-forståelse og øye for digitalisering/effektivisering av standardiserte prosesser.
-
Du har en positiv innstilling og er god i dialogen med andre, både skriftlig og muntlig.
-
Du lærer raskt nye oppgaver og jobber strukturert, evner å jobbe selvstendig med varierte oppgaver.
-
Du er analytisk og har god evne til å sette deg inn i nye problemstillinger.
-
Du er nysgjerrig og utviklingsorientert -- du trives med raske endringer og den teknologiske utviklingen.
-
Du er god til å prioritere i en hverdag som i perioder vil være hektisk.
-
Du er samarbeidsvillig og god på å yte service på riktig nivå.
-
Du er nøyaktig og ansvarsbevisst.
-
En trivelig arbeidsplass og dyktige kollegaer.
-
Lønn etter avtale.
-
God privat pensjonsordning.
-
Fleksibel arbeidstid.
-
Mulighet for hjemmekontor
-
Trening i arbeidstiden.
Om bedriften
Garantikassen for fiskere (GFF) er en virksomhet underlagt Nærings- og fiskeridepartementet. GFF administrerer for tiden følgende ordninger:
• Kompensasjonsordningen for CO2-avgift.
• Dagpenger for fiskere og fangstfolk.
• Tilskudd til drivstoff for kystrekeflåten i driftsåret 2023.
• Tilskudd til rapporteringsutstyr for fiskeflåten.
• Pensjonstrygden for fiskere.
• Garantilott.
Vi er en profesjonell forvalter av de ordninger som vi administrerer. Vårt hovedmål er å gi god service til våre brukere, gjennom å administrere ordningene på en effektiv og korrekt måte.
GFF rapporterer til Nærings- og fiskeridepartementet, Arbeids- og inkluderingsdepartementet, Fiskeridirektoratet og Skatteetaten.
Bedriften ledes av et styre oppnevnt av Nærings- og fiskeridepartementet. Vi er 13 ansatte, utbetaler ca. en milliard i året på de ulike ordningene og behandler ca. 16.000 saker i året.
Sektor
Privat
Nettsted