Bli politiets nye fagdirektør innen materiell og logistikk!
Politiets Fellestjenester
Fridtjof Nansens vei 14-16, 0369 Oslo, Rognebakken 8, 2770 Jaren
Om jobben
Stillingstittel
Fagdirektør Materiell og logistikk
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 30. juni
Om stillingen
Er du en strategisk og fremtidsrettet leder med blikk for utvikling, innovasjon og samfunnsoppdrag?
I en tid der samfunnsutviklingen stiller nye krav til politiarbeidet, søker vi deg som ønsker å spille en sentral rolle i å forme fremtidens materiell- og logistikkløsninger i politiet. Som fagdirektør/assisterende avdelingsdirektør får du en unik mulighet til å kombinere strategisk ledelse med et viktig samfunnsoppdrag.
Hva tilbyr vi deg?
Hos oss får du en sentral lederrolle med stor påvirkningskraft, der du bidrar til å utvikle bærekraftige, innovative og operative løsninger som gjør politiet i stand til å løse sitt samfunnsoppdrag på best mulig måte. Du blir en del av et engasjert og høyt kompetent fagmiljø med ekspertise innen transportmidler, politispesifikt materiell, beslagsområdet og forsyning.
Stillingen gir stor bredde, både nasjonalt og internasjonalt, og du får ansvar for å:
- Bidra i å lede utviklingen av overordnede strategier for materiell og logistikk.
- Sikre fremtidsrettede løsninger med fokus på innovasjon, bærekraft og effektivitet.
- Rådgi avdelingsdirektøren og være en nøkkelstøtte i både strategiske og operative beslutninger.
- Bygge og forvalte sterke relasjoner med interne og eksterne samarbeidspartnere – også på tvers av landegrenser.
Hvem ser vi etter?
Du har høyere relevant utdanning og en bakgrunn innen ledelse, logistikk eller teknisk virksomhet, gjerne fra komplekse organisasjoner. Du har dokumenterte resultater fra utvikling og drift, og trives i skjæringspunktet mellom strategi og operativ gjennomføring.
Vi ser det som en fordel at du også har:
- Evne til å sette deg inn i brukernes behov og markedets utvikling.
- Erfaring fra internasjonalt samarbeid.
- God forståelse for samfunnssikkerhet og beredskap.
- Sterke forhandlingsevner og kommunikasjonsferdigheter, på både norsk og engelsk.
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Du må også kunne klareres for sikkerhetsgraden HEMMELIG jf. sikkerhetsloven og være sikkerhetsmessig skikket.
Personlige egenskaper
Vi søker deg som er:
- Strategisk og helhetstenkende, med evne til å se muligheter og sette retning.
- Strukturert og analytisk, med blikk for detaljer og overordnet bilde.
- Erfaring med endringsledelse og god på å motivere andre.
En dyktig relasjonsbygger som skaper tillit og gode samarbeidsflater.
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- En sentral rolle i en organisasjon som spiller en viktig samfunnsrolle.
- Spennende lederutfordringer i et faglig sterkt miljø, hvor du kan gjøre en reell forskjell. Stillingen lønnes som fagdirektør (stillingskode 1538) avhengig av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser (f.eks. fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden o.l.)
- Gode utviklingsmuligheter, både personlig og profesjonelt.
- Noe reisevirksomhet må påregnes.
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Politiets fellestjenester (PFT) er et nasjonalt kompetanse- og servicesenter som utruster norsk politi med nødvendige verktøy for å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vår omfattende portefølje av tjenester spenner over områder som materiell og logistikk, eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Gjennom standardiseringer, effektivisering og innovative løsninger er PFT en pådriver for utviklingen av et enhetlig, moderne og fremtidsrettet politi.
Vi har rundt 500 medarbeidere over hele landet, med de største fagmiljøene samlet i Oslo, i Gran kommune på Hadeland og i Kristiansund. Slik bidrar PFT til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
def3d85f-5278-4b1c-9939-9f95ea587b45
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10253335