Ønsker du å jobbe i Psykisk helse- og rustjenesten?
Nav-Kvalifisering, Løten kommune
Kildevegen 1, 2340 Løten
Om jobben
Stillingstittel
Case manager FACT og medarbeider til psykisk helse- og rustjenesten
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Har du engasjement for mennesker og ønsker å bidra til at flere får en bedre hverdag?
Er du god på veiledning og har fokus på muligheter? Har du pågangsmot og stor kapasitet?
Er du god på relasjonsbygging og målsetting? Da kan du være akkurat den vi leter etter. Les videre!
Nav Løten har ledig fast 100 % stilling som vil være delt mellom FACT-Innlandet og Psykisk helse- og rustjenesten. NAV Løten er et partnerskap mellom staten og Løten kommune, og vi består av to avdelinger; arbeidsrettet oppfølging og økonomi samt avdeling kvalifisering som består av flyktningtjenesten samt psykisk helse og rus. Arbeidssted vil være kommunehuset på Løten og Sanderud, Sykehuset Innlandet. Vi brenner for å gi mennesker muligheter og for at våre brukere skal nå målet sitt om arbeid eller utdanning.
FACT er et tverrfaglig team som samhandler på tvers av kommuner, tjenester og forvaltningsnivå. Teamet driftes av DPS Elverum-Hamar og jobber etter FACT-modellen (fleksibel aktivt oppsøkende og lokalbasert oppfølging). Gjennom bruk av modellen skal det gis behandling til mennesker med langvarige psykiske lidelser og rusavhengighet / problem.
Psykisk helse- og rustjenesten i Løten kommune består i dag av flere medarbeidere innen psykisk helse og rus og har en ruskonsulent, en erfaringskonsulent, ressurs inn i FACT og et RPH-team (Rask psykisk helsehjelp).
Stillingen er ledig fra 5. mars 2025.
Arbeidsoppgaver
Case manager FACT:- Oppfølging av brukere i tverrfaglig team etter FACT-modellen
- Poliklinisk og ambulant arbeid
- Tilrettelegge for bedringsprosesser og brukermedvirkning
- Gjennomføre evt. utredninger og tilpassede behandlingsmetoder
- Evaluering og monitorering av tiltak og oppfølging
Psykisk helse- og rustjenesten:
- Utføre samtaleterapi med fokus på motivasjon og endringsarbeid
- Miljøterapeutisk arbeid med fokus på aktivitet og mestring
- Utarbeide og lede gruppetilbud i samtaletjenesten
- Kartlegge og vurdere hjelpebehov og henvise til andre hjelpeinstanser
- Ha fokus på brukermedvirkning og ta i bruk Assistert selvhjelp for å sikre systematiske brukertilbakemeldinger
- Følge opp brukere før, under og etter behandling i spesialisthelsetjenesten
Felles for begge stillingene:
- Tverrfaglig samarbeid internt i kommunen og med andre hjelpeinstanser
- Individuell oppsøkende oppfølging av rusavhengige med samtidig alvorlig psykisk lidelse
- Dokumentasjon og oppfølging av rutiner / prosedyrer
- Andre arbeidsoppgaver kan bli tillagt stillingen
Arbeidsoppgaver kan variere etter behov ved kontoret.
Kvalifikasjoner
- Minimum treårig relevant helse- og sosialfaglig høgskole-/universitetsutdanning
- Gode digitale ferdigheter
- God muntlig og skriftlig fremstillingsevne på norsk
- Førerkort klasse B
Det er ønskelig at du har:
- Videreutdanning i psykisk helse og / eller rusarbeid
- Erfaring i miljøterapeutisk arbeid
- Erfaring fra tverrfaglig samarbeid
- Kjennskap til eller erfaring fra spesialisthelsetjenensten
Personlige egenskaper
- Du er engasjert og positiv
- Har gode samarbeidsevner og fremmer delingskultur
- Liker å jobbe i team og kan samtidig planlegge egen arbeidsdag og jobbe selvstendig
- Er robust, strukturert og fleksibel
- Evner å tenke helhetlig og løsningsorientert i møte med brukere og andre tjenester i kommunen
- Er utviklingsorientert , nytenkende og kan bidra til forandring / utvikling
- Har gjennomføringsevne og opptatt av måloppnåelse
- Du er engasjert, har godt humør og bidrar til et positivt fellesskap
- Personlig egnethet vil bli vektlagt
Vi tilbyr
- En spennende jobb hvor du blir en del av to fagmiljø
- Muligheter for utvikling
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Dyktige kollegaer i et godt arbeidsmiljø
- En samfunnsnyttig og meningsfull arbeidshverdag
- Lønn etter kommunalt regulativ
- God pensjonsordning og gruppelivsforsikring
Tilsetting skjer ellers på de vilkår som følger av gjeldende lover, reglement og tariffavtale.
Søknaden sendes elektronisk via Webcruiter, og all dokumentasjon som du ønsker skal hensyntas lastes opp som vedlegg i søknaden.
Kontaktinformasjon
Steinsrud, Siri, Avdelingsleder, 91103786Arbeidssted
Kildevegen 12340 Løten
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Løten kommuneReferansenr.: 4909527413
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 09.02.2025
Om bedriften
Vil du jobbe hos oss?
Les mer om Løten kommune
Vi gjør oppmerksom på at i henhold til offentleglova kan opplysninger om søkeren bli offentliggjort selv om søker anmoder om ikke å bli oppført på søkerlisten.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2843150
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d922cf2c57cd428caa46893e585f801f