IKT Prosjekt -og Portefølje koordinator
Helseteknologi, Sykehuset Innlandet HF
Furnesvegen 26, 2382 Brumunddal
Om jobben
Stillingstittel
IKT Rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 23. juli
IKT i helsevesenet er et spennende og viktig arbeid, hvor det foregår en stor digitalisering av dets tjenester. Sykehuset Innlandet er godt i gang på veien til å bli fullt ut digitalisert, og gode behovsforankrede IKT innføringsprosjekter er det for tiden flere av og vil det bli mange av fremover.
Vi søker en engasjert og strukturert IKT prosjekt- og portefølje koordinator til vårt helseforetak. I denne rollen vil du være ansvarlig for å koordinere ulike IKT-prosjekter, samt sikre at vår portefølje av prosjekter leverer verdi til organisasjonen og våre pasienter. Du vil jobbe tett med tverrfaglige team/prosjekter for å implementere teknologi løsninger som forbedrer våre helsetjenester.
Sykehuset Innlandet har en plan for digitalisering 2024 - 2027 som definerer arbeidet med digitalisering de neste årene.
Du vil være ansatt i avdeling helseteknologi som består av seksjonene Ehelse og teknologi, medisinsk teknologi og behandlingshjelpemidler
For mer informasjon om Sykehuset Innlandet HF, besøk Sykehuset Innlandets hjemmeside: https://www.sykehuset-innlandet.no/
Arbeidsoppgaver
- Koordinere og følge opp IKT prosjekt porteføljen og overordnede prosjektaktiviteter
- Sikre at prosjekter i porteføljen utføres og rapporteres i henhold til planen
- Bidra til at prosjektressurser ,økonomi og sentrale ressurser sikres
- Bidra til å sikre at prosjekter gjennomføres i henhold til tidsplan og budsjett.
- Overvåke overordnet fremdrift og økonomi for å sikre at prosjektmålene nås.
- Organisere og delta i Administrerende direktør sitt porteføljestyre , planlegge møter, føre referater og sørge for at alle involverte er oppdatert på porteføljens status.
- Identifisere og håndtere prosjektrelaterte og porteføljens risikoer, forutse potensielle problemer og utvikle strategier for å håndtere
- Bidra til kontinuerlig forbedring av prosjektprosesser, foreslå og implementere forbedringer for å øke effektiviteten og kvaliteten på prosjektarbeidet
- Testkoordinator for testing av ulike IKT løsninger som skal innføres og oppgraderes
- Oppfølginger av bestillinger leverandører, primært ovenfor vår IKT tjenesteleverandør Sykehuspartner
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning, lang relevant erfaring kan kompensere for manglende utdanning
- Erfaring Innen prosjektledelse, administrasjon eller lignende felt
- Erfaring med portefølje – og prosjekt koordinering
- Kjennskap til prosjektstyringsverktøy
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på både norsk og engelsk
- Hvis du har erfaring fra IT i sykehus og/eller offentlig sektor, kan det være en fordel.
Personlige egenskaper
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- Gode kommunikasjons- og samarbeidsevner, og evne til å jobbe godt med andre og kommunisere effektivt
- Denne stillingen krever en person som er strukturert, løsningsorientert og har evnen til å håndtere flere oppgaver samtidig.
Personlig egnethet vil bli vektlagt i rekrutteringsprosessen
Vi tilbyr
- Lønn etter overenskomst
- Gode pensjonsordninger i KLP
- Egne forsikringsordninger
- Tilsetting skjer på de vilkår som til enhver tid fremgår av gjeldende lover, tariffavtaler og reglement.
- Bedriftsidrettslag SI Aktiv: https://www.siaktiv.no/
Etter søknadsfristens utløp vil offentlig søkerliste bli utarbeidet. Hvis søker har krysset av for ønske om ikke å fremkomme på offentlig søkerliste, vises det til offentleglova § 25, annet ledd. Helseforetaket vil gjøre en vurdering av om kriteriene for å bli unntatt fra søkerlista er oppfylt. Det gjøres oppmerksom på at en søknad kan bli offentlig selv om søkeren har bedt om ikke å bli ført opp på søkerlista. Søkeren vil i tilfelle bli varslet om dette.
Kopi av relevant utdanning og tjenesteattester legges ved i søknaden.
Kontaktinformasjon
Jostein Kleiven, Seksjonsleder, +4790685203Roar Halvorsen, Avdelingssjef, +4741545469
Arbeidssted
Furnesvegen 262382 Brumunddal
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Sykehuset Innlandet HFReferansenr.: 4976330822
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 23.07.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Roar Halvorsen
Avdelingssjef
+4741545469
Jostein Kleiven
Seksjonsleder
+4790685203
Om bedriften
Sykehuset Innlandets oppgaver er pasientbehandling, utdanning, forskning og opplæring av pasienter og pårørende. Vi har virksomhet på mer enn 40 steder i Innlandet innenfor somatikk, psykisk helsevern, rusomsorg og prehospitale tjenester. Som ett av landets største helseforetak med 9 000 ansatte og et stort antall faggrupper, er vi Innlandets største kompetansemiljø.
Sykehuset Innlandet ønsker at våre ansatte skal gjenspeile befolkningens mangfold. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsnedsettelse, kulturell og etnisk bakgrunn. Det samme gjelder om du har hatt et lengre avbrudd fra arbeidslivet.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
dcaf1241-8240-4bc2-9d4b-b89bb54264d6
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ec651c1f906b4c98ad9e101a08a3779c