Jurist
Gjøvik kommune Gjøvik kommune
Kauffeldts plass, 2815 Gjøvik
Om jobben
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 10. august
Beskrivelse av arbeidsstedet:
Kommuneadvokatene består i dag av tre advokater og to advokatfullmektiger, og leverer advokattjenester til kommunens administrative og politiske organer, samt selskaper som kommunen har eierskap i. Kommuneadvokatene har et bredt tilfang av saker både av offentligrettslig og privatrettslig karakter. Som vertskommune for kommuner i Gjøvikregionen, bistår kommuneadvokatene i oppfølging av deltakerkommunenes eierinteresser i aksjeselskaper og interkommunale selskaper.
En av våre jurister skal ut i permisjon og vi søker etter jurist/advokatfullmektig i vikariat med evt. mulighet for senere fast ansettelse.
Arbeidsoppgaver:
- Saksbehandling for kommunens klageutvalg
- Faglig ansvar for salgs- og skjenkesaker i samarbeid med saksbehandlere
- Utrede ulike forvaltnings- og andre rettslige problemstillinger
- Yte bistand med utforming og inngåelse av kontrakter
- Håndtere potensielle krav mot kommunen
- Gi opplæring innen lover som f. eks. forvaltningslov, offentlighetslov og personvernlov
Sentrale rettsområder for kommuneadvokatkontoret er:
- Barn- og familievernrett
- Fast eiendom, herunder kjøp og salg
- Selskapsrett
- Entreprise-, plan- og bygningsrett
- Offentlige anskaffelser
- Forvaltnings-, og kommunalrett, offentlighetslov
- Kontraktsrett
Arbeidsoppgavene vil variere, og den som tilsettes må være fleksibel og åpen for løpende endringer av oppgaver innenfor kommuneadvokatenes ansvarsområde.
Kvalifikasjoner og personlige egenskaper:
- Juridisk embetseksamen/master i rettsvitenskap
- Meget god skriftlig og muntlig fremstillingsevne
- Evne til raskt å sette deg inn i ulike faktiske og rettslige forhold
- Faglig interesse og serviceinnstilling
- Gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
Vi kan tilby:
- Faglig spennende problemstillinger
- Varierte oppgaver med mange utfordringer
- Et fagmiljø under utvikling
- Godt arbeidsmiljø i samspill med kollegaer og ledere innenfor et bredt spekter av fagområder
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Fleksibel arbeidstid
- Fokus på lokalt partssamarbeid og systematisk, forebyggende HMS arbeid
Unntatt offentlighet må begrunnes:
Gjøvik kommune praktiserer meroffentlighet, jfr. offentleglova § 11.
Dette betyr at alle søkere oppføres på offentlig søkerliste. Det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak jfr. offentleglova § 25.
Søknad:
Alle søknader skal sendes elektronisk via vårt søkesystem.
Vi ønsker et mangfoldig arbeidsmiljø og oppfordrer alle kvalifiserte til å søke uavhengig av kjønn, etnisk bakgrunn, religion, funksjonsevne og alder.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Marit Lium Dahlborg
Assisterende kommunedirektør/kommunalsjef for administrasjon, forvaltning og teknisk drift
91628255
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
dab00497-5fa5-476f-96ac-44c0d4397c4c
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3518443_186055_no