Fagkoordinator Vernepleier Personer med funksjonsnedsettelser
35090 - Bråsethøgda bofellesskap, Asker kommune
Bråsethøgda 10, 3440 Røyken, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Fagkoordinator Vernepleier Personer med funksjonsnedsettelser
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 16. juni
Fagkoordinator er rollen, utdannelsen er vernepleier. Du er faglig dyktig og interesserer deg for mennesker. Du liker å se personer i utvikling og er glad i å veilede, kurse og holde tråden i tjenester som skal gis, utvikles og evalueres. Du evner å arbeide brukerrettet, men samtidig holde et overordnet blikk. Vi ser etter en dyktig og engasjert fagkoordinator, fortrinnsvis vernepleier som kan utvikle og videreføre det faglige på flere avdelinger. Dette gjøres i team med annen fagkoordinator, på stedene og i fagteam med andre avdelinger. Du går inn i miljøet og bistår der det er behov, være seg å utøve oppgaver "hands on" eller for å veilede og sikre faglig forsvarlige tjenester. Du er selvstendig og selvgående, løsningsorientert og sitter med et indre driv etter å gi personer med bistandsbehov et best mulig liv.
Fagkoordinator rollen er bred, spennende og krevende. Du må være fleksibel og kunne bistå der det er behov for deg. Du må kunne se behovene og mulighetene, samt. begrensingene for den enkelte. Rollen er en 37,5 timer dagtidsstilling og stillingen er nyetablert for å dekke de økte faglige utfordringene.
Avdelingen Bråsethøgda ligger i Røyken i Asker kommune. 7 min gange fra buss og tog. Her bor 12 beboere med varierende grad av bistandsbehov. Midtskogen befinner seg i Sætre og er hjem for 8 personer. I begge disse avdelingene er det store forskjeller og man må nullstille seg fra den ene personen til den andre. Alt fra stell og mye bistand til veiledening og motivering. Noen har mye utviklingsmuligheter og andre har noe mer begresningener.
Arbeidsoppgaver
- Planlegge og gjennomføre fagdager, interne kurs og veiledning av ansatte, samt opplæring av nyansatte og vikarer
- Samarbeid med virksomheten for øvrig i vårt fagkoordinator nettverk.
- Pårørendesamarbeid.
- Kvalitet- og utviklingsarbeid som sikrer gode og riktige tjenester.
- Utarbeide og oppdatere felles rutiner.
- Ansvarlig for kartlegging, planlegging, utvikling og gjennomføring av tiltak med utgangspunkt i tjenestemottakernes ressurser i samarbeid med primærkontakt
Kvalifikasjoner
- Du er offentlig godkjent vernepleie
- Du har erfaring med brukergruppen
- Du har erfaring fra tilsvarende rolle, er en fordel men ikke et krav
- Du har god digital kompetanse, spesielt bruk av elektronisk journalsystem
- Du har god muntlig og skriftlig fremstillingsevne, bestått minimum norskprøve B2
- Du har førerkort klasse B
Personlige egenskaper
- Du er faglig engasjert
- Du er trygg på egne ferdigheter og på å holde kurs/ opplæring for ansatte
- Du har høy grad av fleksibilitet og evne til å se løsninger
- Du er tydelig og handlekraftig
- Du er Initiativrik og nytenkende
- Du er god til å motivere og få andre med seg
- Du har evne til å jobbe selvstendig
- Du har god relasjons kompetanse som styrker samarbeidet, arbeidsgleden og bidrar til et positivt arbeidsmiljø
- Personlig egnethet tillegges stor vekt
Vi tilbyr
- En arbeidsplass som er opptatt av kvalitet og tjenesteutvikling
- Tverrfaglig samarbeid og opplæring i nettverk med øvrige fagkoordinatorer
- Varierte og spennende arbeidsoppgaver
- Grønn reiseavtale
- Gode pensjons- og forsikringsordninger
- Lønn etter Asker kommunens lønns- og stillingsregulativ
Kontaktinformasjon
Hans Joakim Bryhn, Avdelingsleder, +47 94796872, Hans.Joakim.Bryhn@asker.kommune.noArbeidssted
Bråsethøgda 103440 Røyken
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4962869846
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 16.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 100 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted