Avdelingsleder, Økonomitjenester, Leverandører
Ansattservice - Økonomitjenester - Bergen kommune
Rosenkrantzgaten 3, 5003 Bergen
Om jobben
Stillingstittel
Avdelingsleder, Økonomitjenester, Leverandører
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest i morgen
Økonomitjenester er kommunens sentrale økonomifunksjon og består av 7 avdelinger, ett utviklingsteam og til sammen 80 medarbeidere. Økonomitjenesten har ansvar for regnskap, faktura, inkasso, eiendomsskatt, lønn og lønnsrefusjon for kommunen som helhet.
Vi har nå ledig stilling som avdelingsleder for Leverandøravdelingen. Avdelingen har 13 medarbeidere og har ansvar for kommunens sentrale fakturamottak, leverandørreskontro, utbetalinger og regnskapsoppfølging av kjøp. Kommunen mottar ca 400.000 fakturaer årlig. Avdelingen er nyopprettet etter en omorganisering der en eksisterende avdeling ble delt. Som avdelingsleder vil du rapportere til Leder for økonomitjenester og inngå i hennes ledergruppe.
Kommunen er i en prosess for å anskaffe nytt økonomisystem og de neste årene vil bli en spennende reise der du har mulighet til å sette ditt preg på kommunens arbeidsprosesser.
Vi ønsker oss en fremoverlent, faglig sterk leder med engasjement for ledelse og for å få frem det beste i sine medarbeidere. Vår nye avdelingsleder er nysgjerrig og har fokus på forbedring og utvikling. Vi har nylig innført Lean som verktøy for kontinuerlig forbedring.
Arbeidsoppgaver
- Daglig ledelse av avdelingen, herunder bemanningsplanlegging og organisering av oppgaver
- Personalansvar og medarbeiderutvikling
- Videreutvikle avdelingen og ha fokus på kontinuerlig forbedring
- Ansvar for at avdelingens arbeid holder god faglig kvalitet, herunder gode rutiner og intern kontroll
- Sikre god kommunikasjon og samhandling internt i avdelingen, på tvers i Økonomitjenester og Ansattservice og ut mot ulike etater i kommunen
- Bidra til helhetlig utvikling av Økonomitjenester
- Delta i avdelingens driftsoppgaver etter behov
- Delta i prosjekter
- Organisasjonen er i stadig utvikling og andre oppgaver kan bli lagt til stillingen
Kvalifikasjoner
- Relevant høyere utdanning innen økonomi/regnskap/revisjon, Bachelor eller tilsvarende (3 år)
- Ledererfaring, ink personalansvar
- Utdannning innen ledelse er en fordel.
- Minimum 5 års erfaring fra regnskapsarbeid, leverandørreskontro og/eller revisjon
- God IT kompetanse
- Flytende norsk skriftlig og muntlig
- Personlig egnethet
- Erfaring med Lean er en fordel
Personlige egenskaper
- Du er menneskeorientert og har interesse for ledelse og medarbeiderutvikling
- Du er nytenkende og løsningsorientert
- Du er initiativrik og har stor gjennomføringskraft
- Du er serviceinnstilt og har gode samarbeidsevner
- Du har gode analytiske evner og god systemforståelse
- Du er fleksibel og positiv og bidrar til å fremme et godt arbeidsmiljø
- Du er strukturert og effektiv, med evne til å se helhet og prioritere
Vi tilbyr
- Gode muligheter for faglig og personlig utvikling
- Fleksibel arbeidstid og gode sosiale ordninger
- Stabil og trygg arbeidsgiver med en viktig samfunnsrolle
- Interessante arbeidsoppgaver i en stor og mangfoldig organisasjon
- Fine kontorlokaler i Bergen sentrum
- Hyggelige kolleger og et trivelig arbeidsmiljø
- Bedriftsidrettslag
- God pensjonsordning
Kontaktinformasjon
Christine Osen Tefre, Leder Økonomitjenester – Ansattservice , 45255174Arbeidssted
Rosenkrantzgaten 35003 Bergen
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Bergen kommuneReferansenr.: 4944114022
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Christine Osen Tefre
Leder Økonomitjenester – Ansattservice
45255174
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
d991d874-bf56-4799-b81a-82399ac17797
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3fb40186647847fa82ae48e6d7a817f1