Innsatsleder
Midt-Troms politistasjonsdistrikt - Seksjon politipatrulje
Fagerlidal 800, 9325 Bardufoss, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Innsatsleder - Politioverbetjent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest fredag 30. mai
Er du god til å koordinere og lede ressurser på et taktisk nivå i innsatsområdet? Er du flink til å bygge team og drive mennesker mot et felles mål? Da kan du være personen vi søker til å ivareta politidistriktets behov for innsatsledelse innenfor egen geografisk driftsenhet. I perioder og ved konkrete hendelser må det påregnes å tjenestegjøre i hele Troms pd sitt ansvarsområde.
Innsatsleder skal kvalitetssikre tjenesteutførelsen i innsatsområdet i nært samarbeid med operasjonssentralen og felles straffeinntak (FSI). Du vil være arbeidsleder for patruljeseksjonen, hvor du blant annet skal planlegge og ta ansvar for den daglige tjenesten. Du vil også være med på å planlegge og lede innsatsen i planlagte aksjoner/oppdrag ved for eksempel statsbesøk, offisielle besøk og arrangement.
Vi søker deg som er endringsvillig og ser viktigheten av å utvikle deg i takt med samfunnsutviklingen. Du har gode samarbeidsevner og er opptatt av å etablere gode relasjoner til de rundt deg.
Midt-Troms Politistasjonsdistrikt strekker seg over hele 9574 km2 med fjell, vidder, fjorder og øyer. Avstander, vær og klima gjør at innsatsledere og patruljene må være forberedt på å tidvis operere svært selvstendig under krevende forhold. På enkelte vaktsett har Midt-Troms vaktsamarbeid med Finnsnes politistasjonsdistrikt, noe som om betyr at patruljen da har vakt både ved Midt-Troms og Finnsnes. Det er totalt 36 stillingshjemler i MTPSD, og 16 av disse er plassert i seksjon politipatrulje som også har medlemmer i UEH team og 3 innsatsledere. To stillinger er til enhver tid beordret til UP i 2-års perioder.
Midt-Troms regionen har en stor militær tilstedeværelse fra hæren og luftforsvaret, flyplass, flere videregående skoler, flere kulturhus, kinoer, nasjonalpark, lakseelver, alpelandskap, mørketid og midnattssol for å nevne noe. Et perfekt sted for å dyrke friluftsliv, jakt og fiske, samt jobbe i fantastiske omgivelser og storslått natur.
Les mer under arbeidsoppgaver og kvalifikasjoner
Vi ser frem til å lese din søknad!
Vitnemål og attester bes lagt ved den elektroniske søknaden. Søknader vil ikke bli vurdert dersom dokumentasjon ikke legges ved. Det må også legges ved godkjenning fra HDIR (Direktoratet for høyere utdanning) på eventuell utenlandsk utdanning.
Arbeidsoppgaver
- Ivareta politidistriktets behov for innsatsledelse
- Koordinere, styre og lede alle ressurser i innsatsområdet, også øvrige etater og eksterne samvirkeaktører
- Kvalitetssikre tjenesteutførelsen i innsatsområdet, herunder politiarbeid på stedet
- Planlegge og lede innsatsen i planlagte aksjoner og operasjoner, eksempelvis statsbesøk og offisielle besøk
- Yte rådgivning overfor andre samarbeidspartnere
- Delta i politidistriktets beredskapsplanlegging (PBS-III)
- Bidra i planlegging og gjennomføring av øvelser
- Delta i helkontinuerlig turnustjeneste
Andre oppgaver kan bli tillagt stillingen etter behov
Reisevirksomhet må påregnes
- Planlegge tilgjengelig bemanning og sette ut ressursene ut fra dagens gjøremål
- Drive den daglige tjenesten etter overordnede prioriteringer og besluttede tiltak
- Forebyggende skal være politipatruljens hovedstrategi, og KUBA er arbeidsmetoden
- Politiarbeidet på stedet skal alltid være prioritert og PPS er arbeidsmetoden
- Samhandle med OPS og FSI i det daglige
Kvalifikasjoner
Nødvendige kvalifikasjoner
- Bestått politi(høg)skole
- Må ha eller være villig til å ta videreutdanning "funksjonsrettet ledelse for innsatsledere" ved Politihøgskolen
- Minimum 5 års erfaring i stilling med politimyndighet
- Bred operativ erfaring fra taktisk og/eller operasjonelt nivå
- IP4 godkjent, eller kvalifisert for slik godkjenning
- Erfaring med PPS og KUBA som arbeidsmetode
- God skriftlig og muntlig framstillingsevne
- Gode kunnskaper om politiets datasystemer
- Relevant erfaring fra ledelse
- God framstillingsevne i engelsk
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse, jf. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41. Den som ansettes må kunne sikkerhetsklareres for nivå hemmelig, jf. sikkerhetsloven kapittel 8. Ved å søke jobb i Troms politidistrikt samtykker du til at det utføres en skikkethetsvurdering
Personlige egenskaper
- Helhetlig operasjonell situasjonsforståelse
- Gode lederegenskaper, herunder gode samarbeidsevner og flink til å gi konstruktive tilbakemeldinger
- Selvstendig, faglig trygg og behersker relevante teknologiske hjelpemidler
- Høy arbeidskapasitet, resultatorientert og takler press
Motivasjon, potensiale og egnethet for stillingen vil bli vektlagt
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- En utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- Stillingen lønnes som politioverbetjent i stillingskode 0287, fra 650 000,- kroner brutto per år
- Kompensasjon for belastende unntak fra arbeidsmiljøloven utbetales etter særavtale
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- Gode arbeidsbetingelser som mulighet for trening i arbeidstiden og bilparkering.
- Troms politidistrikt er IA-bedrift og tilknyttet moderne bedriftshelsetjeneste
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Roald Berntsen, Seksjonsleder, 47 33 60 44Arbeidssted
Fagerlidal 8009325 Bardufoss
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Troms politidistriktReferansenr.: 4968893729
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 30.05.2025
Kontaktperson for stillingen
Roald Berntsen
Seksjonsleder
47 33 60 44
Om bedriften
Troms politidistrikt omfatter 20 kommuner i Troms fylke. Politidistriktet har politi- og påtalemyndighet i norsk økonomisk sone utenfor hele Nord-Norge og i havområdene utenfor Svalbards territorialfarvann. I tillegg har politidistriktet ansvar for norsk sokkel, inkludert olje- og gassinstallasjoner, fra Lofoten og nordover og utenfor Svalbard.
Hovedsetet og operasjonssentralen for politidistriktet er lagt til politihuset i Tromsø. Politidistriktet har ca. 550 ansatte organisert i fem geografiske enheter med ti politistasjoner, fem fellesenheter og tre lederstøttestaber.
Troms politidistrikt arbeider for å ha høy tillit i befolkningen. Våre innbyggere skal oppleve at de bor i en trygg del av landet, hvor politiet er tilgjengelig for dem både i hverdag og krise. Politidistriktet skal arbeide kunnskapsbasert og samtidig være en handlekraftig organisasjon som har evne til å utvikle seg i takt med samfunnet, kriminalitetsbildet og innbyggernes forventninger. Politidistriktet skal være en trygg og attraktiv arbeidsplass for sine medarbeidere.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2943574
- Hentet fra
talentech
- Referanse
dfb5d8e3ffd644ea98186f18e9b4f1b8