Koordinator avløpsrensing
Trondheim bydrift, Trondheim kommune
Bynesveien 66, 7018 Trondheim, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Koordinator avløp
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 1. januar
Vil du bli en nøkkelspiller i utviklingen av Trondheims avløpsrenseanlegg ? Er du opptatt av å legge til rette for effektiv drift og vellykket gjennomføring av prosjekter? Nå har du muligheten til å bli med på laget!
Ved Trondheim bydrift, Avdeling Vann og avløp, er det ledig en fast 100 prosent stilling som koordinator drift på våre renseanlegg.
Fagområdet består av 16 ansatte og sammen har vi et bredt kompetanseområde og stor erfaring innen drift og vedlikehold av avløpsrenseanlegg. Vår viktigste oppgave er håndtering av avløp- og overvann for å sikre miljø og omgivelser.
Vi ser etter deg som ønsker å bidra til å sikre at prosjekter gjennomføres i tråd med gjeldende rensekrav, gjeldende lovverk, og interne retningslinjer. Du sørger for at prosjektene holder tidsrammer og budsjett, samtidig som HMS-krav ivaretas. Du har en helhetlig tilnærming til informasjonsflyt, som bidrar til at driften av anleggene opprettholdes sømløst, selv under pågående prosjekter.
Som koordinator ved avløpsreneanlegg får du en nøkkelrolle for oppfølging og gjennomføring av prosjekter knyttet til etablering eller endring av renseprosesser ved Høvringen og Ladehammeren renseanlegg. Koordinering mellom interne og eksterne aktører vil bli en viktig del av jobben der du fungerer som bindeleddet som sikrer en god dialog. For å bevare en høy kompetanse på de ulike eksisterende og kommende renseprosesser, må du også sørge for å tilegne deg kunnskap om bransjeutvikling og videreføre denne kunnskapen til de ansatte. For å lykkes i stillingen må du derfor ha gode kommunikasjonsevner. Du må like å komme i kontakt med mennesker og ha evne til å oppnå godt samarbeid, også i krevende situasjoner.
Arbeidsoppgaver
- Bistå i planlegging, gjennomføring av prosjekter, samt oppfølging av eksterne aktører på både interne prosjekter og prosjekter styrt av andre enheter
- Sørge for at informasjon og framdrift holdes oppdatert og i tråd med kommunens prioriteringer
- Jobbe målrettet med optimalisering av energibruk og kjemikalieforbruk i renseprosessene
- Bidra til å integrere nye maskiner og prosesser samtidig som anleggene er i drift
- Samarbeide med fagkoordinator avløp i fagstab i forhold til rapportering og arbeidsflyt innad i organisasjonen
- Bistå driftspersonell i arbeidet med optimalisering av anleggenes drift, inkludert forbedring av ressursutnyttelse og effektivitet
- Sikre samsvar med nye krav og reguleringer, og samarbeide med ledelsen om nødvendige tilpasninger til gjeldende direktivs bestemmelser
- Fungere som kryssfunksjonell støtte ved å sørge for god erfaringsdeling
Det må påregnes at arbeidsoppgavene som er tillagt stillingen vil bli endret i takt med behov. Vaktordning og deltakelse i drift må påregnes.
Kvalifikasjoner
- Utdanning på bachelornivå innen prosessteknologi, eller teknisk fagskole innen kjemi og prosess i kombinasjon med relevant erfaring
- Erfaring med prosessanlegg, prosjektstyring og optimalisering innen vann- eller avløpsrensing
- Kunnskap om relevante forskrifter og standarder, forståelse av optimaliseringsmetoder og erfaring med implementering av teknologiske løsninger i prosessanlegg
- Gode norskkunnskaper, skriftlig og muntlig
- Beherske teknisk engelsk muntlig og skriftlig
- Førerkort kl B
- Erfaring med energi- og kjemikalieoptimalisering
- God prosessforståelse
Innplassering i stillingskode avhenger av formell kompetanse.
Personlige egenskaper
- Du er strukturert, målrettet og løsningsorientert
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
- Du har evne til å arbeide selvstendig og på tvers av faggrupper
Vi tilbyr
- Mulighet til å jobbe i en bransje i stor utvikling
- Delta i store prosjekter som gir innsikt og kompetanse i flere fagfelt
- Fleksibel arbeidstid
- Godt arbeidsmiljø
- Gode forsikrings- og pensjonsordninger
- Lønn etter sentrale avtaler og Trondheim kommunes lokale avtaler
Kontaktinformasjon
Tommy Fredriksen, Driftsleder, 95263228Marius Solem Johansen, Avdelingsleder, 94827329
Arbeidssted
Bynesveien 667018 Trondheim
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Trondheim kommuneReferansenr.: 4884557525
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 01.01.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Tommy Fredriksen
Driftsleder
95263228
Marius Solem Johansen
Avdelingsleder
94827329
Om bedriften
Åpen – kompetent – modig
Trondheim kommune er landets tredje største kommune, og Norges største arbeidsplass nord for Dovre med om lag 15 000 medarbeidere. Sammen jobber vi for å gi byens innbyggere gode helse- og velferdstjenester, oppvekst- og utdanningsmuligheter, kultur- og fritidstilbud og et godt bymiljø. Vi er stadig på utkikk etter nye, engasjerte og motiverte medarbeidere.
Trondheim kommune er en framtidsrettet og moderne arbeidsgiver som samarbeider med byens forsknings-, universitets- og høgskolemiljø. Hos oss finnes det spennende karrieremuligheter innen en svært bredt spekter av fagfelt. Mange av våre medarbeidere har hatt et langt og variert karriereløp internt i organisasjonen. Les mer om Trondheim kommune på vår hjemmeside og siden "Jobb hos oss".
Trondheim kommune legger til rette for mangfold, og våre ansatte skal gjenspeile byens befolkning. Vi oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne, seksuell orientering, religion, etnisitet, eller hull i CV-en. Trondheim kommune tilrettelegger arbeidsforholdene så langt det er mulig. Deltidsansatte i Trondheim kommune som ønsker utvidelse av sin stilling og som er kvalifisert oppfordres og tilbys her å søke på stillinger som er utlyst.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av Direktoratet for høyere utdanning og kompetanse (tidligere NOKUT), og godkjenningen må dokumenteres.
Vi gjør oppmerksom på at søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jf. Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges der det er påkrevd.
Vi gjør oppmerksom på at det ved behov vil gjennomføres bakgrunnssjekk.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2800906
- Hentet fra
talentech
- Referanse
08b674f2873346a6bb575aebe57ffcbb