Ønsker du å videreutvikle vårt fagmiljø innen barnetrygd og kontantstøtte EØS?
NAV Familie- og pensjonsytelser Vadsø
Rådhusgata 4, 9800 Vadsø, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Fagkoordinator barnetrygd og kontantstøtte EØS
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 15. september
Da kan denne stillingen være midt i blinken for deg!
NAV Familie og pensjonsytelser Vadsø har ledig fast stilling som fagkoordinator på ytelsene barnetrygd og kontantstøtte EØS.NAV Familie- og pensjonsytelser (NFP) har ansvar for saksbehandling og utbetaling knyttet til ulike familie- og pensjonsordninger. Vi skal bidra til å sikre velferd for barn, foreldre og pensjonister. Vi er 10 enheter rundt om i hele landet med til sammen ca. 900 medarbeidere. Bedre systemer og rutiner gjør at vi i årene fremover stadig skal bli mer effektive og profesjonelle, til det beste for brukerne. Dette vil gi spennende fagmiljøer og legge til rette for bedre og raskere tjenester.
NAV Familie- og pensjonsytelser Vadsø er tillagt oppgaver knyttet til saksbehandling og utbetaling av ytelser innen barnetrygd og kontantstøtte, både nasjonale og innenfor EØS-området, og barnebidrag. Enheten har 75 ansatte, fordelt på kontorsteder i Vadsø og Alta. Vår enhet ønsker å være en spennende arbeidsplass som legger vekt på gode resultater til beste for brukerne og utviklingsmuligheter for den enkelte.
Vadsø er en liten by i Finnmark med ca. 6 000 innbyggere. I Vadsø er det trygt og godt å bo, nærhet til alt og et utall av muligheter innen friluftsliv, idrett og kultur. Alle kan finne noe av interesse uavhengig alder. Ønsker du å lese mer om Vadsø og området rundt: sjekk ut denne siden: www.vds.no.
I vår del av landet gis særfordeler i form av lavere skatt og gratis barnehage. Om ikke det er nok kan du i tillegg få slettet 20 % av studielånet ditt, maksimalt 60 000 kroner hvert år.
Hva går jobben ut på?
- Håndtere regelverksspørsmål
- Konkludere i fagspørsmål, løfte faglige problemstillinger og utfordringer videre i fagstigen.
- Jobbe for å utvikle arbeidsprosesser som sikrer effektivitet og god flyt i arbeidsoppgavene sammen med fagnettverket og kompetanseledergruppen
- Være med å videreutvikle regelverket i samarbeid med NFP Styringsenhet og delta i arbeidsgrupper og utredninger på fagområdene.
- Ansvar for samhandling og kommunikasjon med samarbeidsparter på overordnet nivå.
- Bidra med opplæring/kurs internt og eksternt.
- Arbeide for å få lik og riktig praksis mellom alle saksbehandlerne på fagområdene og mellom enhetene i NFP.
- Opplæringsansvar for medarbeidere i avdelingen og ansvar for faglig veiledning mot kollegaer og leder.
- Utvikle og vedlikeholde opplæringsmateriell og bidra til å oppdatere og videreutvikle eget fagområdene på NAV sitt intranett.
- Ansvar for faglige arenaer/fagmøter og samarbeide med leder om faglig arbeid og kvalitet.
- Bistå med å utvikle enheten sitt arbeidsmiljø gjennom tillittsbasertledelse på en måte som bidrar til at NAV Familie- og pensjonsytelser Vadsø er en attraktiv arbeidsplass.
- Fagkoordinator må påregne å utføre ordinære saksbehandlingsoppgaver på fagområdene barnetrygd og kontantstøtte EØS.
Hvilken kompetanse er viktig i denne jobben?
- Du må ha fullført minimum 3-årig høyere utdanning tilsvarende bachelor eller lignende fra universitet eller høyskole. Lang erfaring fra tilsvarende stilling eller erfaring fra fagområdene barnetrygd og kontantstøtte kan erstatte utdannelseskravet.
- Du må ha meget gode evner til å tolke og anvende regelverk.
- Du må ha meget god muntlig og skriftlig kommunikasjonsevne på norsk
- Du må ha meget gode digitale ferdigheter og systemforståelse
Hva ser vi etter hos deg?
Hos oss er det viktig at du som fagkoordinator evner til å formidle kunnskap og informasjon til andre i en hybrid arbeidshverdag. Du er videre initiativrik med evne til å motivere, fremme læring og utvikling hos deg selv og andre. Vi forventer i tillegg at du både er beslutningsdyktig og strukturert. Har du erfaring fra fagområdene barnetrygd og kontantstøtte er det en fordel.
I vår enhet skal det være trygt og godt å komme på jobb. Derfor er det viktig at du har godt humør og viser en vennlig, positiv og imøtekommende atferd. Vi forventer at du tar eierskap til dine arbeidsoppgaver, gjør så godt du kan, og sist men ikke minst må du kunne bidra til et godt arbeidsmiljø.
Hvorfor skal du velge oss?
Høres det givende ut å jobbe med et viktig samfunnsoppdrag? Da tror vi du vil trives hos oss. Vi kan friste med muligheten til å jobbe med samfunnsaktuelle saker i en nytenkende organisasjon. Vi ønsker å gi deg tillit og ansvar til å planlegge egen arbeidshverdag, herunder gi deg mulighet til faglig og personlig utvikling. Vi samarbeider mye med andre saksbehandlerenheter rundt om i landet og du vil som fagkoordinator delta aktivt i arbeidsoppgaver som må løses nasjonalt. Dette gjør arbeidshverdagen både spennende og utviklende. Vi kan i tillegg nevne at vi nettopp har utviklet og tatt i bruk et nytt og moderne saksbehandlingssystem.
Hos oss får du rammer som sikrer deg en fornuftig balanse mellom jobb og fritid. Vi jobber på dagtid og har fleksibel arbeidstid. Skulle det være behov for å jobbe litt ekstra, og du er motivert til det, får du betalt overtid. Medlemskap i Statens pensjonskasse følger også med. Det betyr blant annet at du får en av Norges beste pensjonsordninger og mulighet for å søke boliglån med gunstige betingelser.
Vi vet at mange ønsker seg en hybrid og fleksibel arbeidshverdag med muligheter for å veksle mellom jobbe hjemmefra og møtes på kontoret. Det vil vi legge til rette for. Hos oss kan man inngå avtale om hjemmekontor deler av uken siden våre arbeidsoppgaver tilsier at det lar seg gjøre.
På vår arbeidsplass vil du oppleve et inkluderende og godt arbeidsmiljø. Som nyansatt fagkoordinator skal vi ta godt vare på deg. Vi skal gi deg den opplæringen du trenger, samtidig som vi skal utfordre deg til å være selvstendig og finne løsninger på egen hånd eller sammen med dine kolleger
Du blir tilsatt som seniorrådgiver (kode 1364) med en årslønn mellom kr. 650 000 - 700 000, avhengig av dine kvalifikasjoner. For spesielt kvalifiserte søkene kan høyere lønn vurderes.
Kontaktinformasjon
Steinar Kalvik, Avdelingsdirektør, 975 88 315, steinar.kalvik@nav.noBrita Hansen, Avdelingsleder, 941 81 867, brita.hansen@nav.no
Kari Tennefoss, Avdelingsleder, 482 22 902, kari.tennefoss@nav.no
Arbeidssted
Rådhusgata 49800 Vadsø
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: NAVReferansenr.: 5008701677
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 15.09.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
Nav søker ansatte med hjerte for mennesker og våre fagområder. Vår visjon er å gi mennesker muligheter, og dette gjør vi ved å utvikle Norges beste arbeids- og velferdstjenester.
Nav består av 22 000 kompetente og engasjerte medarbeidere. Vi jobber tverrfaglig i sterke fagmiljøer. Hos oss skal arbeidsmiljøet preges av involvering, åpenhet og tillit.
Mangfold er viktig i Nav. Mangfold bidrar til bedre problemløsing, økt kreativitet, større fleksibilitet og styrker kulturen og arbeidsmiljøet på arbeidsplassen. Vi oppfordrer derfor kandidater med ulik bakgrunn til å søke på stillinger hos oss, spesielt om du har hull i CV-en, innvandrerbakgrunn eller nedsatt funksjonsevne.
Når du søker jobb hos oss, vil navnet ditt stå på en offentlig søkerliste. Ønsker du å bli unntatt fra offentlig søkerliste må du begrunne dette. Del gjerne ditt vitnemål eller karakterutskrift via vitnemålsportalen.no.
NAVstilling
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
d56921b7-77c2-4fca-9d90-c54e43c5c8dc
- Hentet fra
talentech
- Referanse
d3bf9d1def344f01a91111cb0133dad3