Regnskapsmedarbeider
Politiets Fellestjenester
Omagata 124, 6517 Kristiansund N
Om jobben
Stillingstittel
Regnskapsmedarbeider
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 1. september
Om stillingen
Vil du jobbe med regnskap i en av landets mest spennende statlige virksomheter?
Vi søker etter en ny medarbeider da en av våre dyktige kollegaer har fått ny stilling internt i seksjonen.
Avdeling for økonomi- og dokumentforvaltning er ansvarlig for lønns- og regnskapstjenester for hele politiet. Hos oss får du mulighet til å jobbe med varierte og spennende driftsoppgaver innen regnskap, sammen med engasjerte kolleger i politiets enheter. Vi håndterer alt fra inngående faktura, bokføring, avstemming til rapportering til statsregnskapet. I tillegg sørger vi for gode rutiner og etterlevelse av regelverk for hele etaten.
Avdelingen ligger i vakre Kristiansund, nærmere bestemt Vikangården på Løkkemyra.
Vi holder til i flotte og luftige lokaler med tilgang til betjent kantine, treningsrom og parkeringsmuligheter.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi ser etter en medarbeider som er effektiv, selvstendig og ansvarsbevisst. Du motiveres av å yte god service og bidra til kontinuerlig forbedring i arbeidet. I tillegg til å kunne håndtere oppgaver på egen hånd, forventes det at du tar initiativ og viser engasjement.
Arbeidsoppgaver
- Behandling av inngående faktura
- Utføre regnskapsoppgaver til rett tid og til riktig kvalitet
- Rådgivning og veiledning innenfor regnskapsområdet til andre enheter i politiet
- Utføre bilagshåndtering og transaksjonskontroller knyttet til inn- og/eller utbetalinger
- Bidra til at regnskapet holder høy kvalitet og er en kilde til god styringsinformasjon
- Bidra til standardisering, kompetansedeling og kontinuerlig forbedring av regnskapsprosessen
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- økonomisk utdanning på bachelornivå. Lang relevant og dokumentert erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
- svært god formidlingsevne i norsk, både muntlig og skriftlig
Det er fordel med:
- erfaring innenfor regnskapsområdet og god kunnskap om gjeldende lov- og regelverk
- erfaring fra regnskap i offentlig sektor
- god forståelse for ulike IT-verktøy, og interesse for automatisering og KI
- Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Du arbeider strukturert og nøyaktig, og har høy arbeidskapasitet også i perioder med stort arbeidspress
- Du tar aktivt eierskap til avdelingens mål og leveranser, motiveres av utvikling og tar selv initiativ til forbedringer
- Du formidler regelverk og fagstoff på en klar og forståelig måte
- Du bygger gode relasjoner, samarbeider lett på tvers av fagområder og bidrar til et positivt arbeidsmiljø
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Vi tilbyr
- Mulighet til faglig og personlig utvikling
- En jobb tett på et viktig samfunnsoppdrag
- En spennende arbeidsplass for deg som vil være med å forme fremtidens politi
- Du vil bli en del av et team som aktivt jobber for å gjøre hverandre gode
- Stillingen lønnes som rådgiver (stillingskode 1434), fra kr. 570.000 - 650.000 brutto per år, alternativt som førstekonsulent (stillingskode 1408) , fra kr 540.000 - 580.000, avhengig av kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
- Gode arbeidsbetingelser (fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden)
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Politiets fellestjenester (PFT) er et nasjonalt kompetanse- og servicesenter som utruster norsk politi med nødvendige verktøy for å forebygge og bekjempe kriminalitet. Vår omfattende portefølje av tjenester spenner over områder som materiell og logistikk, eiendom, anskaffelser og juridiske tjenester, lønn, regnskap og kommunikasjon. Gjennom standardiseringer, effektivisering og innovative løsninger er PFT en pådriver for utviklingen av et enhetlig, moderne og fremtidsrettet politi.Vi har rundt 500 medarbeidere over hele landet, med de største fagmiljøene samlet i Oslo, i Gran kommune på Hadeland og i Kristiansund. Slik bidrar PFT til at politiet er rustet til å møte morgendagens kriminalitetsutfordringer.
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
d5492a5d-223e-4e1f-9544-ba1d19ef474e
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10259347