Vil du gjøre en forskjell? Jeg søker en trygg og tålmodig assistent som kan hjelpe meg i hverdagen
AssisterMeg AS
Bodø kommune, 8006 Bodø, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Brukerstyrt personlig assistent
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid og kveld, alle dager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk snarest mulig
Jeg er en mann på 76 år som bor i Bodø sammen med min kone. For noen år siden fikk jeg diagnosen Parkinsonisme med kognitiv svikt. Dette gjør at jeg har behov for assistanse til alle daglige gjøremål. Før jeg ble syk, gikk jeg mye tur i skog og fjell. Jeg er fortsatt veldig glad i naturen, men nå nyter jeg naturopplevelsen gjennom utsikten fra stuen min.
Jeg har behov for å ansette en ny assistent som kan jobbe dagtid, ettermiddag og helg. Stillingen kan passe for deg som allerede jobber som assistent, er helsefagarbeider, student, eller pensjonist som ønsker å tjene litt ekstra. Stillingsprosent avtales individuelt -- jeg har innvilget 37,5 timer assistanse totalt per uke.
Min kone jobber 2--3 dager i uken. Arbeidstid settes opp med utgangspunkt i hennes turnus og mine behov. Vaktene varierer fra 4 til 12 timer.
Arbeidsoppgaver:
Arbeidet består i å hjelpe meg med personlig hygiene, påkledning, forflytning og måltider. Jeg har nedsatt tempo og trenger god tid til alle aktiviteter. Det hender jeg ikke forstår alt som blir sagt, men hvis du tar deg tid, får vi det til sammen. Jeg trenger noen som kan bidra til forutsigbarhet og trygghet når mine nærmeste ikke er til stede. All aktivitet foregår i hjemmet.
Jeg søker assistenter som:
- Er tålmodige, respektfulle og ser personen bak symptomene.
- Kan skape trygghet og forutsigbarhet i hverdagen min.
- Snakker godt norsk og kommuniserer rolig. Du må være god til å snakke selv, da jeg har mistet evnen til å kommunisere verbalt.
- God fysikk, det kan være noe fysisk belastende når du skal bistå meg.
- Er omsorgsfulle og fleksible.
- Trives i rolige omgivelser og i eget selskap. Det vil være mulig å slappe av med bok, studier eller lignende når jeg ikke trenger hjelp.
- Det er en fordel om du tidligere har jobbet med mennesker med pleiebehov.
- Personlig egnethet vektlegges sterkt. Det er viktig med god kjemi mellom deg, meg og min familie. Opplæring og veiledning vil bli gitt.
Kvalifikasjoner:
- Du er over 18 år.
- Du har gode kommunikasjonsevner på norsk.
- Du har gyldig politiattest. Denne innhentes i forbindelse med signering av arbeidsavtalen og skal ikke legges ved søknaden.
Hva AssisterMeg tilbyr:
- Konkurransedyktig lønn
- Forsikring
- Kurs og mulighet for kompetanseheving
- Støtte til treningsmedlemskap
- Personalrabatter på utvalgte produkter og tjenester
- Et godt arbeidsmiljø basert på gjensidig respekt
Om bedriften
AssisterMeg ble startet i 2006, og var blant de første private leverandørene av brukerstyrt personlig assistanse (BPA) til mennesker som har en funksjonshindring i Norge. Brukerstyrt vil si at den som har assistanse selv styrer hvem som skal være assistent, hva assistenten skal gjøre samt hvor og når assistansen finner sted. Slik blir assistansen skreddersydd rundt kundens behov og gir frihet til å leve slik man velger. Vi jobber for å gjøre det så enkelt som mulig for våre kunder å ha BPA og vi bygger vårt konsept på beste praksis og lang erfaring. Vårt verdigrunnlag er likeverd og inkludering gjennom styring i eget liv. I juni 2024 ble AssisterMeg kjøpt opp av Humana omsorg og assistanse.
Sektor
Privat
Nettsted