Finanstilsynet søker en dyktig jurist til å arbeide med offentlige IT-anskaffelser
Seksjon for digital innovasjon og operasjonalisering, Finanstilsynet
Revierstredet 3, 0151 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
Jurist - offentlige anskaffelser (ref.nr. 2025/12)
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest mandag 28. april
Vi har ledig en spennende stilling som jurist (rådgiver/seniorrådgiver) innen offentlige IT-anskaffelser. Vi ser etter deg som har erfaring og kompetanse med offentlige anskaffelsesprosesser og kontraktsforvaltning, fortrinnsvis på IT-området.
Stillingen er nyopprettet som følge av økende kompleksitet i våre anskaffelser, samt en generell økning av avtalemengde som må forvaltes. Oppgaven løses i dag internt, med bistand fra eksterne der det er behov. Seksjon for digital innovasjon og operasjonalisering består av 17 ansatte fordelt på ansatte som arbeider tekniske, prosjektledere og et prosjektkontor. Sentrale arbeidsoppgaver i stillingen vil være å gjennomføre anskaffelser og bistå med å forvalte avtaler og kontrakter på IT-området, men det vil også bli aktuelt å medvirke på andre områder. Det er viktig at du er selvstendig, ansvarlig og opptatt av god struktur. I tillegg må du være god til å kommunisere og samarbeide, ettersom du vil arbeide tett med ulike fagpersoner.
Hos oss vil du få en spennende rolle med stor påvirkningskraft og muligheten til å bidra til at Finanstilsynet blir et mer datadrevet og effektivt tilsynsorgan. Du vil bli en del av et bredt fagmiljø som legger vekt på læring, utvikling og samarbeid.
Arbeidsoppgaver
- planlegge, gjennomføre og lede anskaffelsesprosesser, samt bistå med å gjennomføre forhandlinger
- behandle klage- og innsynssaker i forbindelse med anskaffelser
- bistå med å forvalte eksisterende avtaler og sørge for at avtalene er oppdatert i henhold til gjeldende regelverk, samt håndtere avvik
- delta i arbeidet med å utarbeide prosesser, rutiner og maler for anskaffelse og avtaleforvaltning
- bistå i forbindelse med øvrige avtaler
- innføre gode rutiner, bidra til å øke kompetanse internt
Kvalifikasjoner
- Utdanning: Mastergrad i rettsvitenskap.
- Arbeidserfaring: Minimum to års relevant erfaring fra selvstendig stilling innen fagområdet offentlig anskaffelse, fortrinnsvis fra oppdragsgivers side og innenfor IT-området. Du må også ha erfaring med forretningsmessig oppfølging av kontrakter generelt og oppfølging av kontrakter. God digital forståelse er også en fordel.
- Språk: Du må kunne kommunisere godt på norsk og engelsk, både skriftlig og muntlig.
Personlige egenskaper
- Selvstendig og selvgående: Du er trygg på din kompetanse og egne vurderinger.
- God samarbeids- og formidlingsevne: Du kan forklare komplekse juridiske problemstillinger på en enkel og forståelig måte. Du er vant til å lede prosesser og trives med å samarbeide på tvers av ulike fagområder og team.
- Strukturert: Du er strukturert, har god gjennomføringsevne og trives med å ha flere oppgaver samtidig.
Vi er opptatt av å sette sammen et mangfoldig team. Personlige egenskaper og motivasjon for stillingen vil vektlegges i vurderingen.
Vi tilbyr
- interessante og utfordrende arbeidsoppgaver i et godt arbeidsmiljø med kunnskapsrike kollegaer
- gode lærings- og utviklingsmuligheter
- sommertid og fleksibel arbeidstid
- gode velferdsordninger og fleksibel personalpolitikk, også når det gjelder videreutdanning, kurs og opplæring
- gode treningsfasiliteter og mulighet for trening i arbeidstiden
- gode lokaler i Oslo sentrum
- god pensjonsordning og mulighet for lån i Statens pensjonskasse
- tiltreden og lønn etter avtale
Annet
- Etter søknadsfristens utløp vil det bli utarbeidet offentlig søkerliste, jf. offentlighetsloven § 25.
- Søkere må legge ved vitnemål med karakterer og relevante attester.
- Søknaden kan skrives på nynorsk eller bokmål.
- Vi utfører bakgrunnssjekk av vedkommende som ansettes i stillingen.
- Alle ansatte i Finanstilsynet må følge våre etiske retningslinjer, se https://www.finanstilsynet.no/jobb-hos-oss/#Etiskeretningslinjer
- Finanstilsynet er opptatt av mangfold, og vi oppfordrer derfor alle kvalifiserte kandidater til å søke jobb hos oss, uansett alder, kjønn, funksjonsevne, etnisk bakgrunn eller hull i CV-en. Dersom det er mulig, vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det. For positiv særbehandling, se http://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling
- Les mer om Finanstilsynet på vårt nettsted - www.finanstilsynet.no
Kontaktinformasjon
Richard Aamodt Karlsen, Seksjonsleder, 22 93 97 79
Kristin Tornling, Avdelingsdirektør, 22 93 99 71
Arbeidssted
Revierstredet 3
0151 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Finanstilsynet
Referansenr.: 4949232185
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 28.04.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Kristin Tornling
Avdelingsdirektør
22 93 99 71
Richard Aamodt Karlsen
Seksjonsleder
22 93 97 79
Om bedriften
Finanstilsynet arbeider for at foretak og markeder i finansiell sektor fungerer trygt og effektivt til det beste for samfunnet og brukerne av finansielle tjenester. Vi er om lag 340 ansatte og holder til i Oslo sentrum. Vi tilrettelegger for et godt arbeidsmiljø, tar hensyn til klima- og miljøutfordringer og er sertifisert som Miljøfyrtårn.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2913589
- Hentet fra
talentech
- Referanse
59bbf4b542e94bbd8845c46faf2d310f