Head of Group Accounting
Gjensidige Mobility Group
Schweigaardsgate 12, 0106 Oslo, Hybridkontor
Om jobben
Stillingstittel
Head of Group Accounting
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 2. september
Gjensidige Mobility Group AS (GMG) søker en erfaren og engasjert Head of Group Accounting som vil ha det overordnede ansvaret for regnskapsfunksjonen i GMG-konsernet, bestående av et nordisk team i Norge, Sverige, Finland, Estland og Litauen.
Om ossGjensidige Mobility Group er et datterselskap av Gjensidige Forsikring ASA, opprettet i 2022. Selskapet består av veihjelpselskapet REDGO og auto-passutstederen Flyt. Vi har lokasjoner i hele Norden og i Baltikum, og er en sentral aktør innen mobilitetstjenester i Norden.
Hverdagen din som Head of Group AccountingDin arbeidsplass er sentralt i Oslo sammen med kollegaer i GMG og REDGO. Regnskapsfunksjonen i selskapet har ansvar for fakturering, regnskap, rapportering, skatt og avgift.
Som Head of Group Accounting vil du ha ansvar for å sikre korrekt og effektiv regnskapsføring, rapportering og etterlevelse av lover og regler i alle GMGs selskaper.
Du vil lede et kompetent team og gi de støtte, oppmuntring og veiledning. Teamet samarbeider tett med resten av avdelingene i selskapet, ledelsen og eksterne partnere. Det er ønskelig med noe reisevirksomhet til Sverige og Finland. Du rapporterer til CFO i GMG.
Ansvarsområder-
Overordnet ansvar for regnskap, finansiell og offentlig rapportering for GMG og datterselskaper
-
Konsernregnskap GMG (inkl. analyser)
-
Måneds- og kvartalsrapportering for konsernet og årsregnskap med noter
-
Sikre kvalitet og etterlevelse av regnskapsstandarder (NGAAP/IFRS)
-
Videreutvikle og effektivisere regnskapsprosesser og systemer
-
Skatt, MVA og internprising
-
Sikre korrekt inntektsføring og kunderapportering i konsernet
-
Koordinere revisjonsprosesser og overordnet dialog med revisorer
-
Regnskapsføring for morselskap
-
Personalansvar for regnskapsteam
-
Ad-hoc prosjekter
Vi søker deg som er en nysgjerrig og nytenkende fagperson med en analytisk og systematisk tilnærming til faget. Du er prosessorientert med en høy drive og arbeidskapasitet, og går gledelig ned på detaljnivå samtidig som du har et godt overblikk. Du er dyktig til å sammenstille informasjon for rapporterings- og presentasjonsformål og har gode kommunikasjonsevner på norsk og engelsk.
Vi jobber hver dag med å skape de gode opplevelsene for både kunder og kollegaer. Som vår fremtidige kollega er det viktig at du kjenner deg igjen i vårt DNA:
Eierskap: Vi ser for oss at du er en person som tar ansvar og aktivt bidrar til felles måloppnåelse. Du bidrar til å finne de beste løsningene for både kunden og teamet ditt, samtidig som du er proaktiv i å finne løsninger som overgår forventningene.
Nysgjerrighet: Hos oss verdsetter vi utvikling. Vi håper at du vil bidra til kontinuerlig utvikling av organisasjonen ved å stille gode spørsmål og utforske nye muligheter og forbedringer i alle aspekter av arbeidet. Du søker mulighet for læring og er nysgjerrig på forbedringer.
Hensikt: Vi tar valg basert på hensikt og målsetning. Du tilnærmer deg arbeidsoppgavene på en hensiktsmessig og målrettet måte for å oppnå fremgang og sikre at våre tjenester gjenspeiler omsorgen og engasjementet vi har for våre kunder og kollegaer.
Samarbeid: Våre største prestasjoner kommer fra å jobbe sammen mot felles mål. Vi ser etter deg som ønsker å utgjøre en forskjell og omfavner inkludering og mangfold. Du motiveres av å fremme teamarbeid og vet at suksess oppnås gjennom samarbeid.
Vi ønsker at du har følgende-
Høyere økonomisk utdanning, gjerne statsautorisert revisor eller tilsvarende
-
Minimum 5 års relevant erfaring fra regnskap, revisjon eller controlling
-
Erfaring med konsernregnskap og internasjonal virksomhet er en fordel
-
God systemforståelse og erfaring med ERP-systemer
-
Kjennskap til skatt, MVA og konserninterne transaksjoner
Vi bryr oss om våre ansatte og legger til rette for personlig og faglig utvikling. Vi tror på fleksibilitet i arbeidshverdagen, noe vi legger til rette for gjennom fleksitid og gode samhandlings- og arbeidsverktøy. Vi holder til i et åpent kontorlandskap sentralt i Oslo sentrum. Fleksibilitet og åpenhet er også helt essensielle egenskaper for at vi skal utvikle oss i takt med tiden. Hos oss er det derfor superhøyt under taket, og nulltoleranse for trangsynthet. Av andre goder kan vi skilte med en god pensjonsordning, forsikringsordninger med behandlingsforsikring og personalrabatter, aksjespareordning og sommertid.
Interessert?Vi ønsker å gjøre det så enkelt som mulig for deg å utforske en fremtid med oss. Derfor oppfordrer vi deg til å søke ved å dele din CV og en kort intro til din motivasjon for stillingen. Det vil gi oss et godt innblikk i din erfaring og dine ferdigheter, og hjelpe oss med å se hvordan du passer inn i rollen hos oss.
Mottatte søknader behandles fortløpende og aktuelle kandidater kontaktes.
Oppstart etter avtale
Om bedriften
Gjensidige Mobility Group er et datterselskap av Gjensidige Forsikring ASA, opprettet i 2022.
Gjensidige Mobility Groups ambisjon å ta en førende rolle i fremtidens mobilitetsmarked. Selskapet består av REDGO (tidl. Falck Veihjelp) i Norge, Sverige, Finland, Estland og Litauen, og utstederselskapet Flyt AS i Norge. Gjensidige Mobility Group skal videreutvikle de operasjonelle forretningsområdene, deriblant utvikle nye tjenester knyttet til det å eie og bruke bil. Kundegruppene er både forbrukere og profesjonelle aktører i bilbransjen.
Kundegruppene er både forbrukere og profesjonelle aktører i bilbransjen.
Sektor
Privat
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
d4428eef-ef3b-4b4c-93f1-8f6fdda5e225
- Hentet fra
FINN
- Referanse
423213921