Førstekonsulent ved seksjon for IKT og EBA
Politiets utlendingsenhet
Økernveien 11, 0653 Oslo
Om jobben
Stillingstittel
fast stilling som førstekonsulent ved seksjon for IKT og EBA
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
1
I Politiets utlendingsenhet (PU) har vi ledig fast stilling som rådgiver ved seksjon for IKT og eiendom, bygg og anlegg (EBA) ved felles enhet for operativ tjeneste (FOT).
Seksjonen er en av fem seksjoner på avdelingen, og består av åtte ansatte. Seksjonen er delt i to fagmiljøer; IKT og EBA/EBA-sikkerhet, og har ansvaret for å støtte og bistå PUs lokasjoner i IKT-relaterte spørsmål og oppgaver.
Stillingen tilhører fagmiljøet IKT. Arbeidet vil i hovedsak bestå i bemanning av helpdesk, førstelinje. Dette innebærer utstrakt kontakt med brukere, herunder blant annet feilsøking, installasjon og saksbehandling av innkomne oppgaver relatert til IKT.
Samarbeid med andre særorgan og politidistrikt vil også være aktuelt, spesielt med Politiets IT-enhet (PIT).
Det forventes at du som medarbeider har stor interesse for faget og har høy grad av serviceinnstilling. God gjennomføringsevne og faglig integritet, samt evnen til å jobbe både selvstendig og i team, vil være avgjørende for å lykkes i stillingen.
Stillingen kan medføre noe reisevirksomhet til våre lokasjoner (Tøyen, Råde, Gardermoen, Trandum og Bodø).
Arbeidstid er dagtid.
Er dette en stilling for deg?Du må laste opp vitnemål (direkte fra Vitnemålsportalen) og relevant dokumentasjon, attester o.l.. Utenlandske vitnemål må være NOKUT godkjent. Bekreftelse fra NOKUT må vedlegges.
Arbeidsoppgaver
- lokal helpdesk-funksjon/førstelinje brukerstøtte
- vedlikehold av teknisk utstyr, herunder servere, nettverksutstyr, PC-er, skrivere, mobil, skannere m.m.
- installasjon, konfigurering og klargjøring av IKT-utstyr
- bistå med teknisk klargjøring, drift og service innenfor fagfeltet
- holde seg faglig oppdatert på nødvendig maskin- og programvare
- samarbeid med Politiets IT-enhet (PIT) og andre enheter i politiet
Stillingen kan tillegges andre arbeidsoppgaver ved behov.
Kvalifikasjoner
- fagbrev innenfor IKT-service og/eller høyere utdanning, minst på cand.mag.-/bachelornivå, fortrinnsvis innenfor IT
- tre års relevant erfaring, herunder bl.a. erfaring fra arbeid innenfor brukerstøtte/helpdesk
- god skriftlig og muntlig fremstillingsevne, både på norsk og engelsk
- god kunnskap om Microsoft operativsystemer og MS Office
- førerkort klasse B
Den som tilsettes må kunne sikkerhetsklareres på nivå HEMMELIG. Sikkerhetsklarering må foreligge før tiltredelse.
- god kunnskap innenfor nettverk/LAN/WLAN
- god kunnskap om videokonferanseløsninger (MS Teams, Webex)
- god kjennskap til politiets datasystemer
- grunnleggende kunnskap innen datasikkerhet
- god kunnskap om teknisk support på mobiltelefoner (hovedsakelig Apple og Samsung)
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet. Vurdering av skikket- og egnethet vil bli vektlagt. Politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- positiv, løsnings- og serviceorientert
- evne til å arbeide selvstendig og metodisk
- god omstillingsevne
- evne til å takle perioder med høyt arbeidspress
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her: https://www.politiet.no/om-politiet/jobb-i-politiet/medarbeiderplattform/
Vi tilbyr
- en utfordrende og spennende arbeidsplass for deg som vil være med på å forme fremtidens politi
- stillingen lønnes som førstekonsulent (stillingskode 1408), fra kr. 509.300 - 570.000 brutto per år
- medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger (www.spk.no)
- gode arbeidsbetingelser (fleksibel arbeidstid, sommertid, trening i arbeidstiden)
- sentral beliggenhet på Tøyen, med gangavstand til T-bane, bussforbindelse og Oslo sentrum
Politiet mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi trenger medarbeidere med ulike kompetanser, bakgrunn, erfaring og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Dersom det er mulig vil vi tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Dersom det er kvalifiserte søkere med funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn, skal vi innkalle minst én søker i hver av disse gruppene til intervju. For å bli vurdert som søker i disse gruppene, det vil si positivt særbehandlet på denne måten, må søkerne oppfylle visse krav.
For å ha et godt vurderingsgrunnlag ber vi deg om å registrere utfyllende CV i vår rekrutteringsportal og laste opp relevante attester og vitnemål. Dersom du har funksjonsnedsettelse, hull i CV-en eller innvandrerbakgrunn oppfordrer vi deg til å krysse av for dette i vår rekrutteringsportal. Avkrysningene danner grunnlag for anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
Du kan lese mer på arbeidsgiverportalen https://arbeidsgiver.difi.no/positivsaerbehandling.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Kontaktinformasjon
Øystein Høgvard, Seksjonsleder IKT og EBA, 95 98 02 22Arbeidssted
Økernveien 110653 Oslo
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Politiets utlendingsenhetReferansenr.: 4944157354
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 22.04.2025
Om bedriften
Politiets utlendingsenhet (PU) er et særorgan underlagt Politidirektoratet og har i dag ca. 500 ansatte. Vårt hovedkontor er på Tøyen i Oslo.
Våre hovedoppgaver er å registrere og fastsette identitet på asylsøkere som kommer til Norge, uttransportere personer uten lovlig opphold, og drifte politiets utlendingsinternat på Trandum. Vi er et kompetanseorgan i politiet på utlendingsfeltet. Vi har ansvar for Nasjonalt koordineringssenter for grenseforvaltning (NKS), European Travel Information and Authorisation System (ETIAS) og norsk deltakelse i Den europeiske grense- og kystvakts stående styrke (Standing Corps, Frontex). I tillegg drifter vi utreisesenteret ved Oslo lufthavn og det midlertidige registreringssenteret på Gardermoen (GRS). Sammen med UDI og andre aktører er PU representert ved det nasjonale ankomstsenteret i Råde.
Ønsker du å vite mer om oss kan du se vår hjemmeside på www.politiet.no.
En personalpolitisk målsetting for politietaten er å oppnå en balansert alders- og kjønnssammensetning, samt rekruttere flere personer med minoritetsbakgrunn.
Vi ber om at elektronisk søknad benyttes - klikk på linken "søk på stillingen". Relevante attester og vitnemål/karakterutskrifter skal vedlegges søknaden elektronisk. Om dette ikke er praktisk mulig, ber vi om at disse blir sendt; Politiets utlendingsenhet v/ Stab HR/HMS, Postboks 2095 Vika, 0125 Oslo.
Jf. offentlighetsloven kan søkere offentliggjøres på offentlig søkerliste selv om man har bedt om skjerming.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2912256
- Hentet fra
talentech
- Referanse
107af21e292347879c1af0c9c0a5693d