Arkivansvarlig og saksbehandler
Glåmdal Interkommunale Renovasjonsselskap IKS
Hærnesvegen 299, 2116 Sander
Om jobben
Stillingstittel
Arkivansvarlig og saksbehandler
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest søndag 24. august
Vi søker en strukturert og faglig engasjert arkivar som vil være med på å videreutvikle arkiv og dokumentforvaltning ved Glåmdal interkommunale renovasjonsselskap IKS.
Stillingen er sentral i vårt arbeid med dokumentbehandling og vi søker etter en person med erfaring og kompetanse fra arkiv i offentlig virksomhet.
Stillingen er fordelt på 70% arkivar og 30 % saksbehandler, men den som innehar stillingen disponerer selv tiden til de forskjellige oppgavene
Oppstart 1.januar 2026 eller etter avtale.
Postmottak, arkivering, journalføring og postfordeling
Aktiv bidragsyter til sikker drift, utvikling og effektivisering av det arkivfaglig arbeide
Delta og bistå med arkivfaglige vurderinger for selskapet
Selvstendig og oppfølgende kvalitetssikring og kontroll i sak- og arkivsystemet
Aktiv brukerstøtte internt med ansvar for daglig vedlikehold av Elements
Intern opplæring og rådgivning innen saksbehandling og arkiv
Saksbehandling
Oversende fakturagrunnlag for renovasjonsgebyr til våre eierkommuner og saksbehandling knyttet til disse abonnentene.
Ønskelig med utdanning innenfor arkiv. Relevant erfaring innenfor arkiv og dokumentbehandling kan kompensere for formell utdanning.
Erfaring fra arbeid med fullelektronisk arkiv og digital saksbehandling
Kunnskap om relevant lovverk/forskrifter, NOARK-systemer og digitale verktøy
Kunnskap om informasjonssikkerhet, krav knyttet til personvern og håndtering av personopplysninger
Må beherske norsk muntlig og skriftlig meget godt
Vi ser etter deg som er faglig engasjert, ansvarsbevisst og effektiv
Du er nøyaktig og strukturert, med en god evne til å holde oversikt og sikre kvalitet i arbeidet.
Du er serviceinnstilt og initiativrik, og trives med å finne løsninger og yte god service både til kollegaer og eksterne aktører.
Du liker å dele kunnskap og jobber godt både i team og selvstendig
Du er fleksibel og imøtekommende
Du overholder frister og leverer som avtalt
Vi verdsetter høy tilstedeværelse og arbeidsmoral, og ønsker en kollega som bidrar til et positivt og inkluderende arbeidsmiljø.
Personlig egnethet vektlegges
Bjorn Stolt, Daglig leder, +4790163215, bjorn.stolt@gir.hm.no
2116 SANDER
Referansenr.: 4995246728
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 24.08.2025
Stillingen er sentral i vårt arbeid med dokumentbehandling og vi søker etter en person med erfaring og kompetanse fra arkiv i offentlig virksomhet.
Stillingen er fordelt på 70% arkivar og 30 % saksbehandler, men den som innehar stillingen disponerer selv tiden til de forskjellige oppgavene
Oppstart 1.januar 2026 eller etter avtale.
Arbeidsoppgaver
ArkivPostmottak, arkivering, journalføring og postfordeling
Aktiv bidragsyter til sikker drift, utvikling og effektivisering av det arkivfaglig arbeide
Delta og bistå med arkivfaglige vurderinger for selskapet
Selvstendig og oppfølgende kvalitetssikring og kontroll i sak- og arkivsystemet
Aktiv brukerstøtte internt med ansvar for daglig vedlikehold av Elements
Intern opplæring og rådgivning innen saksbehandling og arkiv
Saksbehandling
Oversende fakturagrunnlag for renovasjonsgebyr til våre eierkommuner og saksbehandling knyttet til disse abonnentene.
Kvalifikasjoner
Ønskelig med utdanning innenfor arkiv. Relevant erfaring innenfor arkiv og dokumentbehandling kan kompensere for formell utdanning.
Erfaring fra arbeid med fullelektronisk arkiv og digital saksbehandling
Kunnskap om relevant lovverk/forskrifter, NOARK-systemer og digitale verktøy
Kunnskap om informasjonssikkerhet, krav knyttet til personvern og håndtering av personopplysninger
Må beherske norsk muntlig og skriftlig meget godt
Personlige egenskaper
Vi ser etter deg som er faglig engasjert, ansvarsbevisst og effektiv
Du er nøyaktig og strukturert, med en god evne til å holde oversikt og sikre kvalitet i arbeidet.
Du er serviceinnstilt og initiativrik, og trives med å finne løsninger og yte god service både til kollegaer og eksterne aktører.
Du liker å dele kunnskap og jobber godt både i team og selvstendig
Du er fleksibel og imøtekommende
Du overholder frister og leverer som avtalt
Vi verdsetter høy tilstedeværelse og arbeidsmoral, og ønsker en kollega som bidrar til et positivt og inkluderende arbeidsmiljø.
Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
Lønn etter relevante kvalifikasjoner, gjeldende avtaleverk og lokal lønnspolitikk
Gode pensjons- og forsikringsordninger
Godt arbeidsmiljø med godt samarbeid og hyggelige kollegaer
God opplæring vil bli gitt i arbeidsoppgavene, internt og ved eksterne kurs
Vi arbeider helsefremmende for miljø på arbeidsplassen og kan tilby gratis trening på treningssenter, svømmehall og behandlingsforsikring.
Kontaktinformasjon
Nina Bolneset, Økonomi og personalansvarlig, +47 97037582, nina.bolneset@gir.hm.noBjorn Stolt, Daglig leder, +4790163215, bjorn.stolt@gir.hm.no
Arbeidssted
Hærnesvegen 2992116 SANDER
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Glåmdal Interkommunale Renovasjonsselskap IKSReferansenr.: 4995246728
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 24.08.2025
Kontaktpersoner for stillingen
Om bedriften
GIR ble stiftet 1.9.1994 og har 37 ansatte. Eierkommunene er Eidskog, Sør-Odal, Nord-Odal og Kongsvinger. Selskapet har ansvaret for renovasjonsordningen i de fire kommunene. Kommunene vedtar og fakturerer renovasjonsgebyret. Ordningen gjelder for ca 18 700 ordinære abonnenter og ca 3 300 hytter. Kommunene har eierandel i selskapet etter prosentvis andel av innbyggere.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
d264ebd7-6baa-4728-a4e4-ed53a2ed1771
- Hentet fra
talentech
- Referanse
3bd2c85d0585428980c93b0ab954c2fb