Innkjøper
Nordland politidistrikt
Gidsken Jakobsensvei 14, 8008 Bodø
Om jobben
Stillingstittel
Innkjøper
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Om stillingen
Vi søker en motivert, effektiv og serviceinnstilt innkjøper som skal bidra til å sikre at politidistriktet får kjøpt inn varer og tjenester til rett tid og til riktig pris.
Stillingen er plassert i Stab for virksomhetsstyring (SVS) som for tiden har 16 medarbeidere som bistår politimesteren i gjennomføringen av de sentrale virksomhetsstyringsprosessene i politidistriktet. I tillegg til våre ledere og andre kollegaer i distriktet vil du samarbeide særlig tett med anskaffelses- og materiellansvarlig.
Vi ser frem til å høre fra deg som ønsker å bidra til en profesjonell og effektiv innkjøpsforvaltning i politidistriktet.
Vi er på jobb for et trygt Norge. Som en del av politiets viktige samfunnsoppdrag, skal vi forebygge og bekjempe kriminalitet, skape trygghet og ivareta rettssikkerheten. Vi tror at mangfold bidrar til bedre oppgaveløsning, og søker derfor medarbeidere med ulik bakgrunn, erfaring, perspektiv og kompetanse. Dersom du har behov for tilrettelegging i rekrutteringsprosessen eller arbeidshverdagen, vil vi gjøre vårt beste for å gi deg det du trenger.
Dette ser vi etter hos en ny medarbeider
Vi søker etter deg som er motivert for å jobbe med innkjøp og som ønsker å bidra til at politiet har tilgjengelig riktig utstyr for å løse samfunnsoppdraget. Du liker at oppgavene spenner fra rutinemessige oppgaver til oppgaver der du bidrar i videreutvikling av rutiner og bistår med opplæring av andre i organisasjonen. Det er viktig for oss at du har god samarbeids- og kommunikasjonsevne og at du motiveres av å bidra frem mot sikre leveranser gjennom politiets innkjøpsprosedyrer.
Arbeidsoppgaver
- Innkjøp/avrop av varer og tjenester på inngåtte rammeavtaler
- Oppfølging av innkjøpsordre og ordrebekreftelser
- Oppfølging av leveranser og varemottak i systemet
- Attestasjon av faktura
- Gjennomføring av minikonkurranser mellom leverandører på inngåtte rammeavtaler
- Vedlikehold av bestillingsbrukere og tilganger
- Opplæring/veiledning i bruk av innkjøpssystem
Øvrige administrative oppgaver innenfor stabens fagområder
Kvalifikasjoner
Dette må du ha for å være kvalifisert:
- Relevant bachelor innenfor økonomi, logistikk eller administrasjon
- Relevant erfaring kan kompensere for manglende formell bakgrunn
- God muntlig og skriftlig formidlingsevne på norsk
God i bruk av digitale verktøyer
Det er også ønskelig med:
- Relevant arbeidserfaring, gjerne fra offentlig sektor
- Erfaring med bruk av ERP- eller bestillingssystem
- Kunnskap om regelverket for offentlige anskaffelser
Du må ha plettfri vandel og være skikket for tjeneste i politiet og politiattest (uttømmende og utvidet) må innhentes ved ev. ansettelse jfr. politiloven § 18 og politiregisterloven § 41.
Personlige egenskaper
- Du er strukturert og arbeider effektivt
- Du jobber godt selvstendig
- Du er serviceinnstilt og løsningsorientert
- Du har gode kommunikasjons- og samarbeidsevner
Som medarbeider i politiet har du høy etisk bevissthet, du kjennetegnes av å være modig og helhetsorientert, du viser respekt og er tett på. Du kan lese mer om våre etiske retningslinjer og medarbeiderplattform her.
Dette kan vi tilby om du velger oss
- Stillingen lønnes som førstekonsulent (stillingskode 1408) fra kr. 450 000 - 605 000 brutto per år, alternativt som seniorkonsulent (stillingskode 1363) fra kr 550 000 - 680 000 brutto per år. Ved ansettelse vil det bli foretatt konkret vurdering av lønnsplassering i henhold til kvalifikasjoner.
- Medlemskap i Statens pensjonskasse, med blant annet gode pensjons- og forsikringsordninger. Les mer her.
- Bedriftshelsetjeneste
Gode arbeidsbetingelser med fleksibel arbeidstid, sommertid og mulighet for trening i arbeidstiden
Mangfold i politiet
Dersom du har funksjonsnedsettelse, innvandrerbakgrunn eller hull i CV-en, er det anledning for å krysse av for dette i søknaden. Er du kvalifisert for stillingen, vil du bli vurdert for positiv særbehandling.
Det innebærer at minst én søker fra hver av disse gruppene blir innkalt til intervju.
Les mer om positiv særbehandling når man søker jobb i staten her.
Opplysningene du gir, brukes til å utarbeide anonymisert statistikk som alle statlige virksomheter rapporterer i sine årsrapporter.
. Video: https://www.youtube.com/watch?v=uUTjHmSB_WcSlik søker du
Du søker ved å skrive et kort søknadsbrev, registrere utfyllende CV og legge ved relevante vitnemål og attester.
Opplysninger om deg kan bli offentliggjort selv om du har anmodet om ikke å bli ført opp på søkerlisten. Dersom anmodningen ikke blir tatt til følge, vil du bli varslet om dette.
Om bedriften
Nordland politidistrikt omfatter hele Nordland fylke, med unntak Bindal kommune. I tillegg omfattes Gratangen i Troms. Det er et langstrakt politidistrikt med et areal på 37 200 km2. Politidistriktet omfatter 41 kommuner i Nordland med ca 243.000 innbyggere. Heidi Kløkstad er politimester i Nordland politidistrikt. Hun har sitt kontorsted og sin administrasjon lokalisert i Bodø. Det er rundt 770 ansatte i politidistriktet.
Ansettelse vil skje i henhold til personalreglementet for politiet og vanlige ansettelsesvilkår for statens tjenestemenn. Det trekkes obligatorisk 2 % av lønnen til Statens pensjonskasse.
Aktuelle søkere vil bli innkalt til intervju. Vitnemål og attester må legges inn i rekrutteringsportalen for at søknaden skal kunne vurderes. Dette gjelder også for interne søkere. Det er ønskelig at det oppgis minimum to referanser i søknaden.
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
d19e896c-bf01-4572-ae07-4da731cb6d34
- Hentet fra
jobbnorge
- Referanse
10258441