Vil du ha en sentral rolle i å utvikle lokaldemokratiet i Andøy? Vi trenger deg!
Andøy kommune Kommunedirektørens Stab
Storgata 68, 8480 Andenes
Om jobben
Stillingstittel
Politisk sekretær og strategisk rådgiver
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest onsdag 11. juni
Vi søker et samfunnsengasjert administrativt talent som ønsker en nøkkelrolle i å videreutvikle lokaldemokratiet i Andøy.
Vil du jobbe tett på kommunens politiske og administrative ledelse – og være med der beslutninger tas?
Andøy kommune søker nå en strategisk rådgiver og politisk sekretær. Dette er en nøkkelrolle i grensesnittet mellom politikk og administrasjon, med stort ansvar og gode utviklingsmuligheter.
Rollens kjerneoppgave er å sørge for planlegging, gjennomføring og oppfølging av politiske møter, samt møter i råd og utvalg. I tett samarbeid med ordfører, kommunedirektør og ledergruppen, sørger du for at prosessene er godt forberedt, korrekt gjennomført og grundig dokumentert. Du vil også bidra til god oversikt og kontroll med politiske vedtak, samt bistå med habilitetsvurderinger, administrative støttefunksjoner og saksforberedelser. I tillegg er du valgansvarlig ved kommune- og stortingsvalg.
Stillingen er plassert i kommunedirektørens stab og rapporterer direkte til kommunedirektøren.
Hos oss er organisasjonen liten nok til at du får jobbe tett på beslutningstakerne, men stor nok til at du får varierte og meningsfulle arbeidsoppgaver.
Sentrale arbeidsoppgaver
- Sekretærfunksjon for politiske møter og møter i råd og utvalg
- Koordinering og oppfølging av sakskart og møteprotokoller
- Saksforberedelse og utredningsarbeid på vegne av ordfører eller kommunedirektør
- Habilitetsvurderinger og juridisk kvalitetssikring
- Oppfølging av politiske vedtak
- Valgansvarlig ved kommune- og stortingsvalg
- Budsjettansvar for politiske råd og utvalg
- Systemansvar for møteverktøyet ACOS Møte+
Din kompetanse og interesser kan forme rollen
Stillingen har et definert kjerneansvar, men det er samtidig rom for å utvide innholdet i retning av dine styrker og interesser. Eksempler på relevante områder vi har behov for er juridisk rådgivning, digitalisering, kommunikasjon, informasjonsforvaltning og analysearbeid.
Vi er åpne for både erfarne kandidater og deg som er tidligere i karrieren – men med høy motivasjon og riktig innstilling. Dersom du har ledererfaring eller ambisjoner, kan det være aktuelt med utvidet ansvar over tid.
KvalifikasjonerVi ønsker at du har:
- Relevant utdanning på bachelor-nivå eller høyere, f.eks. statsvitenskap, juss, offentlig administrasjon eller samfunnsøkonomi
- Erfaring med analyse- og utredningsarbeid
- God skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk
- God digital kompetanse og erfaring med bruk av digitale verktøy
Det er en fordel om du også har:
- Juridisk kompetanse, særlig innen habilitet og forvaltningsrett
- Erfaring med strategisk arbeid eller prosjektledelse
- Kjennskap til offentlig forvaltning og politiske prosesser
Vi ser etter deg som:
- Er empatisk og serviceinnstilt
- Kommuniserer godt og tydelig
- Er strukturert og har god oversikt
- Er selvgående, effektiv og har høy gjennomføringsevne
- Samarbeider godt med andre
- Er nysgjerrig og har lyst til å utvikle sin kompetanse
Vi tilbyr
- En variert, utfordrende og meningsfull rolle i hjertet av det lokale demokratiet
- Tett samarbeid med kommunens ledelse og folkevalgte
- Mulighet for faglig og personlig utvikling
- Godt arbeidsmiljø i en kommune med høye ambisjoner og spennende utviklingsprosjekter
- Meget god offentlig pensjonsordning
- Lønn etter avtale
- Nødvendig opplæring og støtte
Nysgjerrig? Vi hører gjerne fra deg
Synes du stillingen virker interessant, men er usikker på om du er helt rett person? Ta kontakt – vi tar gjerne en uforpliktende prat.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2953072
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3502117_213281_no