Utforsk kompleksiteten av sykepleie i hjemmet
33000 - Hjemmetjenesten, Asker kommune
3440 Røyken
Om jobben
Stillingstittel
Sykepleier/ Spesialsykepleier
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Turnus
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
9
Søk på jobben
Søk senest onsdag 8. januar
Vi søker dedikerte sykepleiere til Asker kommunes Hjemmetjeneste. Vi ønsker å styrke vårt team med både erfarne og nyutdannede sykepleiere, sykepleiere med videreutdanning i demens, sår og palliasjon, samt med kreftsykepleiere og geriatriske sykepleiere.
Hjemmetjenesten i Asker møter fremtidens demografiske utfordringer proaktivt, og vi har flere prosjekter i gang for å finne gode og innovative løsninger som vi tar i bruk allerede i dag. Vi hadde sykepleierteam i sommer, der kollegaer jobbet på tvers av avdelinger for å sikre rett kompetanse på rett sted, som fungerte veldig bra. Vi jobber aktivt med oppgaveoverføring (Tørn), og kompetanseheving. Vi jobber systematisk for at gode kartlegginger og hverdagsmestring skal få enda større fokus. Dette er bare noen av områdene vi mener er viktige for å ivareta pasientene på en god måte, og for å rekruttere og beholde våre dyktige ansatte - samtidig som vi utvikler oss videre. Vi lytter til våre ansattes innspill, og som sykepleier her vil du også få muligheten til å påvirke utviklingen av fremtidens hjemmetjeneste.
I Hjemmetjenesten er du ikke bare en ansatt, du er en samfunnshelt! Uansett om du er nyutdannet eller har lang erfaring, ønsker vi å høre fra deg. Vi har ledige stillinger på flere av våre avdelinger, med varierte oppgaver og turnuser som inkluderer dag- og kveldsvakter eller natt-turnus. Vår virksomhet består av rundt 300 fantastiske ansatte fordelt på ni hjemmesykepleieavdelinger, som jobber sammen for å skape en felles kultur basert på verdiene våre: raus, nær, modig og skapende.
Hver arbeidsdag i Hjemmetjenesten bringer nye og spennende utfordringer som krever selvstendighet - men du vil alltid ha et støttende team av gode kolleger rundt deg. Er du klar til å bli en del av vår historie? Vi ser frem til å lese din søknad og ønsker deg velkommen til å bli en viktig del av Asker kommunes Hjemmetjeneste! Intervjuer gjennomføres fortløpende.
Arbeidsoppgaver
- Sykepleiefaglig ansvar: Ansvar for sykepleie og omsorg til brukere som bor hjemme.
- Kartlegging av brukers behov og ressurser.
- Utføre observasjon, prioritering, iverksetting, evaluering og dokumentasjon av tiltak: Hjemmetjenesten jobber vedtaksbasert, observerer brukers tilstand, prioriterer, iverksetter og evaluerer tiltak, samt dokumenterer ihht. lover og forskrifter.
- Fremme aktiv deltakelse og mestring i hverdagen: Bidra til å engasjere bruker i egen omsorg og hjelpe dem med å håndtere daglige utfordringer.
- Fremme god kommunikasjon og samarbeid med bruker og pårørende.
- Utføre prosedyrer i samsvar med kompetanse, inkludert bruk av medisinsk utstyr: Søke opplæring i nødvendige prosedyrer, inkludert håndtering av medisinsk utstyr.
- Ansvar for legemiddelhåndtering: Sikre riktig håndtering av legemidler.
- Veilede brukere, pårørende, kollegaer og studenter.
- Delta i tverrfaglig samarbeid.
Kvalifikasjoner
- Sykepleier med autorisasjon: Sykepleier med gyldig autorisasjon. HPR-nummer må oppgis i søknaden.
- For spesialsykepleierstilling: Minimum 60 studiepoeng relevant videreutdanning. Vitnemål må vedlegges søknaden.
- Førerkort klasse B: Gyldig førerkort klasse B.
- God muntlig og skriftlig norsk ferdigheter: Muntlig og skriftlig norskkunnskap tilsvarende minimum nivå C1. Dokumentasjon på fullført nivå C1 må vedlegges søknaden.
Personlige egenskaper
- God kommunikasjon og samarbeidsevner: Evne til å kommunisere godt og samarbeide effektivt.
- Strukturert og effektiv: Evne til å arbeide strukturert og effektivt.
- Evne til å håndtere uforutsette situasjoner: Kompetanse til å takle uforutsette utfordringer i arbeidshverdagen.
- Positiv, fleksibel og løsningsorientert: Positiv innstilling, fleksibilitet og evne til å finne løsninger.
- Selvstendig og trygg: Selvstendig og trygg i utførelse av arbeidsoppgavene.
Personlig egnethet vektlegges.
Vi tilbyr
- Ønsketurnus, med arbeidshelg hver tredje uke: Dette gir mulighet for å påvirke egen arbeidsplan og samtidig sikre at avdelingen har riktig kompetanse.
- Konkurransedyktig lønn: Sykepleiere tilbys lønn som er kr. 30 000,- over garantilønn i KS-områdets tariffavtale, mens spesialsykepleiere tilbys kr. 45 000,- over garantilønn.
- Muligheter for økt grunnlønn: Ved relevant etterutdanning (minimum 30 studiepoeng) kan det eventuelt tilbys ytterligere kr. 10 000,- i økt grunnlønn.
- Kompetanseutvikling: Muligheter for etter- og videreutdanning i samsvar med vår satsing på kompetanse.
- Kompetanseutviklingsstipend: Mulighet for å søke om stipend for kompetanseutvikling.
- Systematisk kompetanseutvikling og etisk refleksjon: Mulighet for å utvikle din kompetanse og reflektere over etiske spørsmål.
- Engasjerte kollegaer: Arbeid med engasjerte kollegaer som ønsker at du skal trives og lykkes.
- Spennende og varierte arbeidsoppgaver.
- Fadderordning og godt introduksjonsprogram: Støtte og opplæring for å hjelpe deg å komme godt i gang i din nye rolle
Kontaktinformasjon
Margrethe Askvik Hebnes, Avdelingsleder, 90235831Arbeidssted
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Asker kommuneReferansenr.: 4834390922
Stillingsprosent: 100, 52, 50%
Fast, Vikariat
Søknadsfrist: 08.01.2025
Kontaktperson for stillingen
Margrethe Askvik Hebnes
Avdelingsleder
90235831
Om bedriften
Asker kommune er landets åttende største kommune med om lag 98 000 innbyggere og 6 500 ansatte. Vi er stolte av arbeidsplassen vår, og har som visjon at vi sammen skal skape et nærere, mer aktivt og bærekraftig samfunn med respekt, raushet og nysgjerrighet. Vi har derfor med oss kommunens verdier nær, skapende, raus og modig i det arbeidet vi gjør. Asker kommune skal gi gode og likeverdige tjenester til innbyggerne, og er opptatt av nytenkning og utvikling.
Vi mener inkludering og mangfold er en styrke, og oppfordrer kvalifiserte kandidater til å søke uansett alder, kjønn, funksjonsevne eller kulturell bakgrunn.
Alle søkere føres opp på offentlig søkerliste. Det kan søkes om anonymitet, men det må foreligge særskilte omstendigheter for å få innvilget unntak, jamfør Offentleglova § 25.
Gyldig politiattest må fremlegges til stillinger der dette er et krav.
Attester, vitnemål og vedlegg må legges ved søknaden. Vi oppfordrer til å benytte Vitnemålsportalen. Utdanning gjennomført utenfor Norge må være godkjent av HK-dir (tidligere NOKUT), og godkjenning må dokumenteres.
Sektor
Offentlig
Nettsted
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2694475
- Hentet fra
talentech
- Referanse
ea4825f262684386b0248e291bc5cc3c