Er du vår nye Supply Chain Coordinator? (Fortollingsekspert)
Anonym arbeidsgiver
1540 Vestby
Om jobben
Stillingstittel
Supply Chain Coordinator / Masterdata
Oppstart
01.04.2023
Type ansettelse
Vikariat, heltid 100%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Antall stillinger
1
Logent er en uavhengig nordisk logistikkpartner som tilbyr komplette løsninger for forsyningskjeder. Våre forretningsområder er innen 3PL Warehousing/Produksjon, fortolling og rekruttering SCM / logistikkspesialister. Siden starten i 2006 har Logent vokst til markedsleder i Norden innen kontraktslogistikk med en omsetning på ca. 2 milliarder og med ca. 7500 ansatte.
På vegne av oppdragsgiver søker vi en Masterdata spesialist med relevant erfaring/kompetanse fra fortolling. Her vil du ha en utfordrende og spennende rolle i et solid konsern med sterke merkevarer. Du vil bli en del av et engasjert, faglig sterkt og hyggelig arbeidsmiljø, hvor det vil være gode muligheter for både faglig og personlig utvikling. Stillingen rapporterer til Supply Chain Director. Arbeidssted er Vestby
Hva er ditt ansvar og dine hovedoppgaver?
Supply back-office har ansvar for back-office oppgavene knyttet til supply avdelingen. Man er et kontaktpunkt og bindeledd mellom supply avdelingen og øvrige avdelinger internt i organisasjonen. Her skal du bidra til en effektiv verdikjede på tvers av prosesser og avdelinger.
Som supply back-office jobber man veldig operativt med mange daglige gjøremål, som er viktige for den operasjonelle driften.
- Kvalitetskontroll for masterdata (varer, leverandører, kunder etc)
- Fortolling, tariffering av varer, rapportering og kontakt mot Tollvesenet
- Opprettelse av salgsordre og fakturering / fakturakontroll
- Delta i kontinuerlige forbedringsprosjekter
- Kundekontakt angående ordre/leveringsstatus, inkludert avviksbehandling
- Være rådgiver og støttespiller for kollegaer på temaer som berører ditt fagfelt
- Kvalitetskontroll av grunndata registrert i ERP systemet knyttet til leverandør, vare - og prisdata
Hva du har på din CV
- Universitets- eller høyskoleutdannelse innen økonomi & administrasjon
- Relevant erfaring med toll og masterdata
- Kjennskap til Supply Chain prosesser
- Skandinavisk språk flytende og god skriftlig/muntlig fremstillingsevne på engelsk
- Det er ønskelig med erfaring med Descartes og/eller Microsoft Dynamics AX
Hvem vi søker
- Du har en godt utviklet analytisk tankegang, og har øye for detaljer
- Du tar eierskap og gjør det rett fra starten
- Du har alltid et fokus på kontinuerlige forbedringer
- Du er serviceminded mot kunder, leverandører og kolleger
- Du har en god logisk resonnering og god tallforståelse
- Du er proaktiv og har en god gjennomføringsevne
Hva som tilbys
- Karrierestige, muligheter for fast kontrakt i konsernet ved utløp av vikariat
- Konkurransedyktige betingelser og andre goder
- Gode fasiliteter med treningsrom
- God lunsjordning med egen kokk
Avsluttende tekst
Syns du dette høres ut som deg, vil vi gjerne høre fra deg snarlig. Kontakt oss gjerne for en uformell prat. Snarlig oppstart er ønskelig, men for rett kandidat kan vi vente noe, kontakt oss for en avklaring på dette. Vennligst spesifiser relevant erfaring i CV, spesielt ERP / Customs software erfaring. Registrer deg/login for å søke på stillingen!
Om bedriften
Logent er en uavhengig nordisk logistikkpartner som tilbyr komplette løsninger for forsyningskjeder. Våre forretningsområder er innen lagerstyring, transportstyring og toll, havne- og kombiterminaler, bemanningstjenester og konsulenttjenester. Siden starten i 2006 har Logent vokst til markedsleder i Norden innen kontraktslogistikk med en omsetning på ca. 2 milliarder og med ca. 7500 ansatte. Logent er autorisert av NHO Service og handel, Revidert Arbeidsgiver, samt sertifisert i henhold til ISO9001 og ISO14001
Sektor
Privat