Kristiansund kommune
Kristiansund kommune Legetjenesten
Tempoveien 23, 6508 Kristiansund N
Om jobben
Stillingstittel
Spesialsykepleier/sykepleier
Type ansettelse
Fast, deltid 100%
Arbeidstid
Turnus, dagtid, kveld og natt
Antall stillinger
13
Har du lyst å være med å utvikle Kristiansund interkommunale legevakt? Nå har du som sykepleier muligheten til å være med å bygge opp fremtidens legevakt for innbyggerne på Nordmøre.
I forbindelse med oppbyggingen av ny avdeling er det ledig flere faste stillinger:
- 3 x 100% p.t i to-delt turnus
- 1 x 80% stilling p.t i turnus på natt
- 5 x 75 % stillinger p.t i to-delt turnus eller på natt
- 3 x 70 % stilling p.t i to-delt turnus eller på natt
- 1 x 21 % stilling p.t i to-delt turnus på helg
Vennligst spesifiser i søknaden hvilke(n) stillinger du er interessert i.
Den interkommunale legevakten er et samarbeid mellom Tingvoll, Averøy, Gjemnes og Kristiansund med et nedslagsfeltet på ca 35 000 innbyggere.
Enhet legetjenester er en ny opprettet enhet i Kristiansund kommune med kommuneoverlege som enhetsleder. Legevakt er organisert som en egen avdeling under enhet Legetjenester, med egen avdelingsleder. Vi er en tjeneste i utvikling og skal nå bygge opp legevakt i nye lokaler med mål om å bli et godt ledd i akuttmedisinkjeden. Som ansatt vil du få muligheten til å være med å påvirke utviklingen av enheten og avdelingen. Vi trenger deg som er engasjert og har interessse for akuttmedisin.
I disse stillingene gir arbeidsgiver et lønnstillegg på kr. 25.000 (pr. 100 % stilling) ved oppstart. Dette er et rekrutteringstiltak og gis til fast ansatte sykepleiere i turnusstilling.Vi søker deg som
- er fleksibel, omstillingsdyktig og løsningsorientert
- er beslutningsdyktig
- er i stand til å prioritere/omprioritere pasienter (triagere) som kommer til legevakt
- har evne til å arbeide både selvstendig og i team
- har gode kommunikasjonsferdigheter
Arbeidsområder
- samarbeid med lege/ambulanse om klinisk undersøkelse, observasjon og behandling av pasienter både ved legevakt og på hjemmebesøk
- kliniske observasjoner basert på systematisk bruk av ABCDE
- systematisk kommunikasjon ved bruk av ISBAR
- håndtere akutte og uforutsette situasjoner
- utføre ulike kliniske og medisinske prosedyrer
- samhandle med legevaktsentral
- håndtering av smitterutiner av smitterutiner og smittevern
- prosedyrearbeid
- du må påregne å kunne måtte jobbe som operatør på legevaktssentralen
Kvalifikasjonskrav
- bachelor i sykepleie eller paramedic
- førerkort klasse B
- minimum 2-års klinisk erfaring
Ønskelige kvalifikasjoner
- videreutdanning innen akuttmedisin, intensivsykepleie, anestesisykepleie, avansert klinisk sykepleie eller rus og psykiatri
- erfaring fra akuttmedisin, akuttmottak, ambulanse eller lignende
- kjennskap til verktøyene ABCDE/ NEWS og ISBAR
- kjennskap til CGM journalsystem
Personlige egenskaper
- være i stand til å kunne prioritere/omprioritere pasienter (triagere) som kommer til legevakt, dette med bakgrunn i observasjoner som blir gjort når pasientene kommer
- evne til å omstille deg
- gode samarbeidsevner
- teknologisk modenhet
- gode kommunikasjonsevner, evne til å være tydelig
- selvstendig og strukturert
Vi tilbyr
- en spennende og variert arbeidshver på legevakt - ingen dag er lik
- muligheten til å få bruk din kliniske kompetanse på et bredt område
- mulighet til å være med å påvirke og utvikle legevakttjenesten
- flyttegodtgjørelse etter vedtatte retningslinjer
- gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2242825
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3108195_231991_no