Helsesekretær
Fet helsestasjon, Lillestrøm kommune
Gamle Fetvei 13, 1900 Fetsund, Hjemmekontor ikke mulig
Om jobben
Stillingstittel
Helsesekretær
Oppstart
18. august 2025
Type ansettelse
Fast, deltid 60.%
Arbeidstid
Dagtid, ukedager
Arbeidsspråk
Norsk eller engelsk
Antall stillinger
2
Søk på jobben
Søk senest søndag 1. juni
Lillestrøm kommune har 5 helsestasjoner. Det er ca. 900 fødsler per år i kommunen. Vi betjener 31 grunnskoler og 4 videregående skoler. Det er totalt 78 årsverk i avdelingen, fordelt på ca. 100 ansatte.
Stillingen er plassert på Fet Helsestasjon. Her vil du jobbe tett sammen med en annen sekretær, jordmødre, helsesykepleiere på helsestasjon og i skolehelsetjenesten, lege, fysioterapeut og nærmeste leder
Arbeidsoppgaver
- Ta i mot brukere (gravide, barn, foresatte) i ekspedisjon på helsestasjon- Veiing og måling av barn
- Ha oversikt over venterommet/ observere barn på venterommet etter vaksinasjon mtp allergiske reaksjoner
- Betjene henvendelser pr. tlf, epost og dialogmeldinger
- Samarbeide med jordmor, helsesykepleier, lege og fysioterapeut
- Benytte fagsystemet Hspro
- Timeinnkallinger
- Håndtering av post
- Bestille kontormateriell og annet forbruksmateriell
- Tolkebestillinger
- Fakturahåndtering
- Forefallende arbeid for driften av en helsestasjon
- Delta i utvikling av tjenesten
Kvalifikasjoner
- Autorisert Helsesekretær- Ønskelig med erfaring fra helsestasjonsarbeid
- Gode IKT ferdigheter
- Kjennskap til Hspro er en fordel
- God norsk- og engelsk muntlig og skriftlig fremstillingsevne
Før tiltredelse må det fremlegges godkjent politiattest i tråd med Lov om helsepersonell m.v (helsepersonelloven) § 20a og Lov om kommunale helse- og omsorgstjenester m.m § 5-4 (helse- og omsorgstjenesteloven)
Personlige egenskaper
- Serviceinnstilt og positiv- Gode kommunikasjonsevner
- Fleksibel og løsnings orientert
- Arbeider like godt selvstendig som i team
- Stor arbeidskapasitet og håndterer travle arbeidsdager
- Strukturert, nøyaktig, opptatt av kvalitet og gode rutiner
- Personlig egnethet vektlegges
Vi tilbyr
- Et godt og inkluderende arbeidsmiljø i en travel og spennende hverdag
- Introduksjonsprogram for nyansatte
- Gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert yrkesskadeforsikring på fritid
- Bedriftsidrettslag med gode tilbud til medlemmer
- Lønnsinnplassering i henhold til hovedtariffavtalen
Vi mener at inkludering og mangfold er en styrke. Vi ønsker medarbeidere med ulike livserfaringer og perspektiver for å bidra til enda bedre oppgaveløsning. Vi vil tilrettelegge for medarbeidere som har behov for det.
Offentlig søkerliste utarbeides etter søknadsfristens utløp i samsvar med offentleglova § 25. Dersom du ønsker å reservere deg fra oppføring på offentlig søkerliste, må dette begrunnes. Du vil bli varslet om reservasjonen ikke tas til følge.
Vitnemål og attester lastes opp i rekrutteringsportalen. Har du utdanning fra utlandet legger du ved godkjenning fra HK-dir; https://hkdir.no/utdanning-fra-utlandet
Kontaktinformasjon
Elin Iren Bjerke, Seksjonsleder, +4799586448Arbeidssted
Gamle Fetvei 131900 Fetsund
Nøkkelinformasjon:
Arbeidsgiver: Lillestrøm kommuneReferansenr.: 4954629500
Stillingsprosent: 60, 20%
Fast, Vikariat
Startdato: 18.08.2025
Søknadsfrist: 01.06.2025
Kontaktperson for stillingen
Elin Iren Bjerke
Seksjonsleder
+4799586448
Om bedriften
Lillestrøm er Norges niende største kommune. Vi har ca. 95.000 innbyggere, og en beliggenhet midt mellom Oslo og Gardermoen på Nedre Romerike. Vi baserer vår virksomhet på FNs bærekraftsmål, med fokus på klima og miljø. Verdiene våre er Tillit - Inkludering - Nyskaping. Besøk oss på https://www.lillestrom.kommune.no/
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2944426
- Hentet fra
talentech
- Referanse
f9853890bf594bfea1018dd23b78e0ab