Kristiansund kommune
Kristiansund kommune Barnehage og opplæringstjenesten
Vågeveien 4, 6509 Kristiansund N
Om jobben
Stillingstittel
Administrativ koordinator
Type ansettelse
Fast, deltid
Arbeidsspråk
Norsk
Antall stillinger
1
Søk på jobben
Søk senest tirsdag 10. juni
Enhet barnehage og opplæringstjenesten består av fem barnehager og Opplæringstjenesten.
Vil du bidra til en strukturert og utviklende barnehagehverdag for barn og ansatte? Vi søker en administrativ koordinator med blikk for helhet, orden og samspill.
I enheten er det nå ledig en 70 % fast stilling som administrativ koordinator i per tiden Karihola barnehage. Stillingen vil kunne kombineres med en 30 % annen stilling i barnehagen.
Karihola barnehage er en stor og flott kommunal barnehage som stod ferdig høsten 2018. Barnehagen har plass til opptil 140 barn fordelt på åtte avdelinger og har per i dag 44 faste ansatte.
Personalgruppa vår innehar mye variert kompetanse og aldersspredning. Vi er i stadig utvikling, og i samarbeid med foreldre og barn arbeider vi med å skape en best mulig barnehage for små og store.
Vi ser etter deg som trives med ansvar, er systematisk og trygg i hverdagen, og som har et hjerte for barnehagefeltet. Som administrativ koordinator vil du spille en viktig rolle i drift og organisering, og være en viktig støtte for styrer og kollegiet.
Arbeidsområder
- støtte styrer i daglig drift og koordinering av oppgaver
- utforming og oppdatering av planer og rutiner
- oppfølging av bemanning og fravær
- koordinering av dokumentasjon, møter og foreldreinformasjon
- oversikt over materiell, innkjøp og barnehagens daglige logistikk
- samhandling med foresatte, ansatte og eksterne samarbeidspartnere
- saksbehandling og forefallende arbeid i kommunens ulike digitale systemer
- flere oppgaver kan bli tillagt stillingen
Kvalifikasjonskrav
- gode digitale ferdigheter og kan vise til erfaring fra arbeid i digitale system.
- norskferdigheter i tråd med krav i Barnehagelovens § 28
barnehagelærerutdanning eller annen pedagogisk utdannelse jfr. barnehageloven § 25
Ønskelige kvalifikasjoner
- erfaring fra barnehage
- relevant videreutdanning
Vi søker deg som
- er initiativrik, inspirerende og engasjert
- er fleksibel og endringsvillig - en lagspiller
- har gode samarbeids- og kommunikasjonsevner
- har gode relasjonsevner og evner å møte ulike mennesker i ulike livssituasjoner på en god og respektfull måte
- arbeider, selvstendig, systematisk og tenker helhetlig
- er lojal, ansvarsbevisst og har god gjennomføringsevne
- holder deg faglig oppdatert
Det vil bli lagt stor vekt på personlige egenskaper.
Vi tilbyr
- en meningsfull og variert rolle med stor påvirkningsmulighet
- et faglig sterkt og engasjert arbeidsmiljø
- tett samarbeid med styrer og øvrige ansatte
- mulighet for faglig utvikling og kompetansebygging gjennom prosjekter i Erasmus+ og Nettverk Nordmøre
- dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
- offentlig tjenestepensjon i KLP. Der de fleste tjenestepensjoner kun utbetales i 10 år, er offentlig tjenestepensjon en utbetaling som varer fra den dagen du slutter å jobbe og livet ut. Pensjonen inkluderer også uføre- og etterlattepensjon hvis noe uventet skulle skje. Med pensjonsrett i KLP får du medlemspris og gunstige betingelser på en rekke bank, forsikring og spareprodukter. Les mer om pensjonsordningen som gjelder for deg på KLP sine hjemmesider ved å trykke på vedlagte lenke: KLP
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Du kan lese mer om fortrinnsrett på Kristiansund kommune sine hjemmesider ved å trykke på vedlagt lenke: Gjør du fortrinnsretten din gjeldende?
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler.
Kommunen har et ansiennitetsbasert lønnssystem. For alle stillinger teller både offentlig og privat tjeneste etter fylte 18 år - dokumenteres med tjenesteattest fra tidligere arbeidsgivere med informasjon om fra/til-dato, stillingsprosent, eller antall timer arbeidet.
Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden.
Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester. NB! Når du er i en søknadsprosess anbefaler vi deg å følge med på e-post, inkludert søppelpost.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her
Kontaktperson for stillingen
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Del annonsen
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2954366
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3508467_207719_no