Kristiansund kommune
Kristiansund kommune Storhaugen helsehus
Tempoveien 23, 6508 Kristiansund N
Om jobben
Stillingstittel
Sykepleier/spesialsykepleier
Type ansettelse
Fast, heltid 100%
Arbeidstid
Turnus
Antall stillinger
3
Vi søker 2x spesialsykepleiere og 1x sykepleier til 100 % faste stillinger ved avdeling på Storhaugen helsehus som skal håndtere utskrivningsklare pasienter og sikre gode og trygge pasientforløp i samarbeid med andre enheter/tjenester.
I disse stillingene gir arbeidsgiver et lønnstillegg på kr. 25.000 (pr. 100 % stilling) ved oppstart. Dette er et rekrutteringstiltak og gis til fast ansatte sykepleiere i turnusstilling.Om enheten/avdelingen
Har du lyst til å arbeide i kommunehelsetjenesten og er sykepleier? Vil du være med å jobbe i et innovativt, aktivt og et faglig utfordrende arbeidsmiljø? Storhuagen helsehus etablerer nå en egen avdeling som skal håndtere utskrivningsklare pasienter fra sykehus og institusjon.
I Kristiansund kommune er hjemmet førstevalget for innbyggerne. Dette stiller høye krav til oss som helsepersonell, og i takt med at vi får mer avansert behandling og pleie av pasienter hjemme er det faglig spennende å jobbe som team i en ambulerende tjeneste.
Avdelingen vil bestå av et tverrfaglig team av sykepleiere, helsefagarbeidere, fysioterapeuter, ergoterapeuter og andre samarbeidsparter. Teamets oppgaver vil bestå i mottak av utskrivningsklare pasienter fra sykehus og institusjon.
Vi søker engasjerte, faglig dyktige, fleksible sykepleiere som har lyst til å bidra med alle sine egenskaper til det beste for våre innbyggere! Vi tilbyr deg et arbeidsmiljø hvor vi tar vare på hverandre, og bygger opp under faglige interessefelt. Vi kan ikke alle være gode på alt, men sammen er vi best! Vi tilbyr deg mulighet til å være med å påvirke og utvikle byens tjenester og bidra til å oppfylle kommunens overordnede målsettinger. Dette i tett samarbeid med det øvrige tjenesteapparatet og eksterne samarbeidspartnere.
Arbeidsområder
- sykepleiefaglig oppfølging av utskrivningsklare pasienter fra sykehus/institusjon som skal til hjemmet og hjemmeboende pasienter inntil 2-3 uker før overføring til ordinær hjemmetjeneste
- nødvendig helsehjelp til pasienter i eget hjem
- sikre god pasientflyt og samarbeid mellom spesialisthelsetjenesten, fastleger og kommunehelsetjeneste
- sikre forsvarlige pleie- og omsorgstjenester i tråd med kvalitetskrav og lovverk
- bidra i utviklingsarbeid
- følge opp og koordinere tilbudet til brukere som mottar tjenester fra teamet
- implementere eksisterende og ny velferdsteknologi
- gi støtte, råd og veiledning til kollegaer, bruker og pårørende
Kvalifikasjonskrav
- norsk autorisasjon som sykepleier
- god formidlingsevne i norsk muntlig og skriftlig
- gode IKT-ferdigheter
- førerkort kl. B
Ønskelige kvalifikasjoner
- videreutdanning i AKS, geriatri og/eller rehabilitering
- relevant arbeidserfaring
- erfaring med velferdsteknologiske løsninger
- kjennskap/erfaring med ulike verktøy for kartlegging
Personlige egenskaper
- er selvstendig, tar ansvar og initiativ
- har pågangsmot og gjennomføringsevne
- har evne til å se sin rolle som en del av et større helsevesen og i et team
- strukturert
- god på relasjonsbygging og samhandling
- er innovativ, og som våger å tenke nytt og kreativt
- har et genuint ønske om å jobbe i kommunehelsetjenesten og være med å utvikle morgendagens tjenester
- lagspiller som verdsetter kollegaer og det å jobbe i team
Personlig egnethet vil bli vektlagt.
Spesielle forhold i stillingen
Turnus dag/kveld og hver 4. helg med langvakter.
Vi tilbyr
- et inkluderende arbeidsmiljø med engasjerte medarbeidere og ledere
- varierte arbeidsoppgaver
- en arbeidsplass med fokus på fag og utvikling av tjenesten
- gode interne system på sertifisering
- dekning av flytteutgifter etter vedtatte retningslinjer
- gode pensjonsordninger. Se mer om pensjonsordningen som gjelder for deg her: KLP
Øvrige vilkår
Tror du at du kan ha fortrinnsrett til stillingen? Se mer om fortrinnsrett her.
Ved tilsetting må godkjent politiattest fremskaffes før arbeidsforholdets start.
Ansettelse skjer etter kommunalt avtaleverk og på de vilkår som framgår av lover, reglement og tariffavtaler. Kommunen har gode pensjons- og forsikringsordninger, inkludert ulykkesforsikring på fritiden. Det tas forbehold om endring av tjenestested, ansvars- og arbeidsområde samt eventuelle tilpasninger i stillingens innhold etter kommunens skiftende behov.
Søknad
Søknad sendes elektronisk via vårt rekrutteringssystem. Søkere som blir innkalt til intervju må ta med attesterte kopier av vitnemål og attester.
Kristiansund kommune ønsker mangfold, og vi oppfordrer kandidater som oppfyller kvalifikasjonskravene til å søke stilling hos oss, uavhengig av alder, kjønn, funksjonshemming eller nasjonal/ etnisk bakgrunn.
Kommunen praktiserer meroffentlighet ved tilsettinger. Det innebærer at søkere må begrunne særskilt hvis en søknad ønskes unntatt offentlighet. Begrunnelsen vil bli vurdert i forhold til reglene i Offentlighetsloven, og søkeren vil bli kontaktet. Hvis det etter kommunens vurdering ikke foreligger en særskilt grunn, vil søker komme med på offentlig søkerliste.
Til din informasjon vil søkere til stillinger aldri bli bedt om å oppgi BankID i forbindelse med søknadsprosessen. Med andre ord må du aldri gi fra deg BankID informasjon i forbindelse med jobbsøking.
Link til søknadsskjema: Søk her
Om bedriften
Sektor
Offentlig
Annonsedata
Rapporter annonse- Stillingsnummer
2239793
- Hentet fra
visma-easycruit
- Referanse
3104915_182037_no